Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 40 van de 40

Topic: weer boksymptomen of gewoon overijverig????

Re: weer boksymptomen of gewoon overijverig????

Als ik veel beter was in dat stukje grondwerk, zou ik je heel graag komen helpen, maar ik vind het zelf nog zo moeilijk om goed te zien wat er gebeurt, waar het niet goed gaat en wat daaraan te doen! Misschien iemand anders, in Belgie, die hier verder in is?

Aramis lijkt me een bijzonder slim paard. Als hij dat nou goed gebruikt, zoals Lodash met grondwerken vaak doet, dan wil hij niet anders meer, als hij eerst maar eenmaal geleerd heeft dat het echt veel lekerder loopt met je hoofd omlaag, en ontspannen de bochies nemen.

May the horse be with you!

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Hey Karianne, kan je tijdens die Wim-lessen ook les krijgen in dit grondwerken of krijg jij nog apart les? Het klinkt namelijk helemaal super en rijles op zijn Wims zijn we nog even niet aan toe.... Maar dit lijkt me ook erg leuk om erbij te doen als afwisseling en om Fenna goed los te krijgen/houden zonder dat er iemand op haar rug zit. Nou ja, ik kan nog wel honderd dingen verzinnen hoe en waarom, etc. maar het lijkt me gewoon leuk en leerzaam je begrijpt vast wat ik bedoel
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Oh sorry, ik had bovenstaand berichtje natuurlijk beter even in het Wim-topic kunnen zetten
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Maakt het uit, antwoord is JA!
    Kom kijken!

Maakt het uit, antwoord is JA!
    Kom kijken!

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Hahahah, ik kom zeker kijken als ik al terug ben van vakantie. Ik ga een week naar Zuid-Duitsland en kom zaterdag of zondag terug..... dat komt dus net rot uit! Maar als het even kan kom ik kijken

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Als ik veel beter was in dat stukje grondwerk, zou ik je heel graag komen helpen, maar ik vind het zelf nog zo moeilijk om goed te zien wat er gebeurt, waar het niet goed gaat en wat daaraan te doen! Misschien iemand anders, in Belgie, die hier verder in is?

Aramis lijkt me een bijzonder slim paard. Als hij dat nou goed gebruikt, zoals Lodash met grondwerken vaak doet, dan wil hij niet anders meer, als hij eerst maar eenmaal geleerd heeft dat het echt veel lekerder loopt met je hoofd omlaag, en ontspannen de bochies nemen.
    je bent een schat hoor karianne ja mag natuurlijk ook zo een bezoekje brengen hoor jammer dat het toch zo ver weg is.
    t'is inderdaad niet makkelijk om te zien wat er precies gebeurt.

lodash is ook zo'n slim ding hè. misschien moeten we ze gewoon eens samen een praatje laten maken. kan hij metteen aan aramis vertellen hoe het nu wel moet
    zou leuk zijn moest zoiets gaan joh.

Jannepauli
    Guest

Toevallig (!!) stond er in de nieuwe uitgave van de Hoefslag een uitgebreid artikel/reportage over David de Wispelaere ( wel een Belgische naam, is Amerikaan, woonachtig in Duitsland). De bais van het artikel was het 'licht en in harmonie rijden' zoals in de klassieke dressuur.

Volgens deze trainer is het lopen van het paard alleen maar te verbeteren als de halshouding van het paard goed is - dan gaat het paard 'beter over de rug lopen', komt er meer aanleuning en nagfeelijkheid en het in de dressuur gewenste 'bergopwaarts' lopen. Een paard zou dus wat 'lager en ronder' ingesteld moeten worden.

Daarover nadenkend moest ik aan jouw probleem denken Skey - ik had geloof ik al eerder opgemerkt dat een halsblokkade misschen ook de oorzaak zou kunnen zijn van dat wegdrukken van de rug. Ik kom daarop terug dat de link die Nienke doorstuurde, met o.a. de worteltjes-efening ( inbuigen naar beneden van de hals) en het links en rechts zijwaarts buigen, misschien wel een hele goede oefening zou kunnen zijn voor jouw paard, als je dat op dagelijkse basis doet. Goed losmaken van de hals zou wel eens de oplossing kunnen zijn!

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

hé, das inderdaad eeen logische redenatie. (wat lief trouwens dat je aan mij denkt en probeert te helpen)
    de wortelsoefening doe ik heel vaak. eigenlijk is dat het oefenen van de one rein stop. (die ken je wel denk ik???) en ik moet zeggen, hij is daar heel lenig in. we doen hem steeds uit stilstand.

het buigen van de hals naar beneden toe met de worteltjes daar gaan we ook eens aan beginnen. en dan die hals nog zo krijgen als hij stapt en draaft...

we gaan binnenkort ook de osteo nog een keertje laten langskomen om een check up te doen. (en een heerlijke massage te geven natuurlijk )

Dat is dus precies wat Wim Vonck ook zegt en doet (die krijgt les van David de Wispelaere)!

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten