even schetsen wat het 'probleem' is.
we zijn weer gestart met rijden na het vele stapwerk dat we hadden opgelegd gekregen van de osteopaat.
ik rijd nu een kwartier en met de week/2weken wil ik daar 5 minutjes bij doen.
hiermee zijn we vorige week begonnen. dus ik heb op voorhand een plan. (want een goede leider heeft een plan, nietwaar?)
ik zorg er elke keer voor dat ik anders eindig, anders begin en andere dingen doe. ookal is het verschil klein, ik probeer het toch omdat aramis anders nogal snel denkt; als ik dit heb gedaan mag ik stoppen met werken.
hier let ik dus heel goed op en toch geeft het blijkbaar nog problemen. (als het geen interpretatiefout is van mij tenminste)
dus, de laatste keer dat we hebben gereden heb ik hem 1 rondje laten draven , toen nog 1 gestapt en dan zijn we gestopt.
gisteren wilde ik alleen stappen zodat hij niet zou denken; als ik draaf mag ik stoppen.
wat was nu het probleem: hij wilde steeds zelf in draf vertrekken en dat ging ongeveer zo: een paar passen relaxed stap en dan ging hij steeds sneller tot hij stiekem in draf in.
ik weet dat ik geen stemhulp mag gebruiken maar doe dit toch omdat hij er supper op reageert. elke keer ik rustig 'hooo' zei vertraagde hij weer maar na enkele passen weer terug naar draf.
de one rein stop die er anders echt supper licht in zit bleek plotseling ook niet meer te werken maar wat hij dan deed was achteruit gaan. ook als ik niets meer deed... fases voor vooruit durfde ik niet gebruiken
ben dus afgestapt en heb het op de grond opgelost door weer wat games te doen en toen er weer op.
achteruit gaan deed hij niet meer maar versnelde wel steeds. nogthans heb ik geen enkele keer een teugel moet opnemen, alleen een simpele 'hoo' en hij stapte weer.
wat is nu het probleem:
- zijn bokperiode is ook begonnen met steeds zelf in draf gaan. ookal lagen zijn oren nooit plat en leek hij er plezier in te hebben...![]()
ik vrees dat mijn angst het weer wat heeft over genomen nu en ik denk constant dat hij het weer gaat doen.
- ik weet niet dat hij het doet omdat hij denkt dat als hij heeft gedraafd hij mag stoppen. als ik zou kunnen achterhalen waarom hij per see constant wil overshakeld naar draf zonder dat ik ernaar vraag zou ik het misschien wel kunnen oplossen.
- ik weet niet hoe ik het savvy kan oplossen.
- het is begonnen nadat we een keer terug hebben gedraafd.
soms denk ik dat hij steeds wil draven om mij een plezier te doen, gewoon hard werken... (zal wel een idee van mij zijn)
iemand enig idee waarom hij het doet en hoe ik het kan oplossen?
het lijkt gewoon zo sterk op wat hij deed voor hij rodeo reed met mij...
Bladwijzers