Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: bovenlip?

Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    1

bovenlip?

Hoi,
    Ik was vandaag los aan het werken (had een stuk in de bak afgezet) en Albert liep heel ontspannen te draven. Neus op de grond, rug los en heel goed aan de hulpen. En opeens begon hij in die ontspanning met z'n bovenlip te pielen. Een beetje wat ze ook doen als je ze kriebelt.. niet echt flemen, maar een beetje samenknijpen en spelen. Iemand een idee wat dat betekend?

Groetjes Tinky

Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    1

Re: bovenlip?

niemand?

nee eigenlijk niet, sorry

May the horse be with you!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Als Vash dat doet, is ie over iets spannends aan het nadenken, of hoort of ziet iets héél interessants. Een beetje opgewonden zeg maar. Niet rigthbrained, maar wel geexiteerd. Zijn moeder heeft dat ook. Tenminste, als dat is wat je bedoelt. Hun neusjes worden dan zeg maar vierkant en steken dan wat naar voren. Vorm van concentratie denk ik?

mijn paard doet dat als je hem kriebelt, denk dat een vorm van ontspanning is ofzo zeker

HorseHarmony
    Guest

Ik weet wel wat dat betekend, of naja ik denk dat ik weet wat dat betekend het is een soort van overgeven, zo van: Nu heb ik er genoeg van, ik begin het saai te vinden, zullen we erover praten en wat anders gaan doen? Als Mischa dat begint te doen dan laat ik haar stoppen, naar mij toe lopen (Join-Up) en begin ik haar eerst over haar hele lichaam af te strijken met de leadrope, en ga ik wijkspelletjes doen, of gewoon een van The 7 Games..verzin maar wat

Misschien is het een beetje te vergelijken met mensen die onbewust een beetje op hun pen zitten te kauwen of met hun handen zitten te friemelen wanneer ze niet echt met iets heel belangrijks bezig zijn. Ik denk dat het bij paarden net zo werkt, dat ze gewoon een beetje aan het 'klooien' zijn. Niet echt uit verveling, maar onbewust.
    Mijn paard trekt regelmatig zijn ene neusgat op, meestal wanneer hij niks aan het doen is of een beetje voor zich uit kijkt. Misschien is het hier een beetje mee te vergelijken?? Ik doe maar een gokje

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Son deed dit als ik een nieuwe oefening van haar vroeg waar ze niet helemaal zeker van was of ze het wel goed deed, concentratie dus. Kate heb ik het nog nooit zien doen, maar die hoeft ook nog niks (behalve parelli ).
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Fenna doet dit ook regelmatig, die is ook altijd druk bezig in haar koppie en wil dan ook graag alles (stick, leadrope, etc.) in haar mond stoppen. Bij haar zie ik het als veel stof om over na te denken maar het nog niet helemaal kunnen verwerken. Hierna volgt bij Fenna namelijk vaak het echte kauwen en word het wiebelen minder....
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Actief Forumlid Vita's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Ik heb met mijn paard een beetje Monty Roberts grondwerk gedaan. Volgens de theorie van Monty Roberts accepteerd een paard jouw als leider als hij al kauwend en likkend met zijn mond bezig is.

Misschien dat dit daar ook mee te maken heeft.

Ik weet het niet zeker. Maar mijn paard doet dit dus altijd als ze naar me toe komt als ik bezig ben met grondwerk.

Groetjes Lidia en Vita

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Klinkt voor mij alsof ze nog erg aan het bedenken is hoe ze jou moet zien en wat ze met dingen aan moet. Maar zo klinkt het nu, ik heb het naturulijk niet zelf gezien
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Bladwijzers

Forum Rechten