Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 16

Topic: L1 circling probleem send

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

L1 circling probleem send

het lukt mij niet om mijn haf weg te "senden"
    ze blijft maar bij mij en dan komt het er op neer dat ik om haar heen draai ipv zij om mij. ik denk wel dat ik weet wat ik fout doe..... ik loop naar haar achterhand en vervolgens denkt zij dat we de driving game doen en gaat ze een rondje draaien.
    Maar ik krijg haar niet voor uit (alleen mijn kant op).
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Re: L1 circling probleem send

als je je paard op de cirkel wilt senden, moet je zone 1 en 2 wegsturen, niet de achterhand. Dus fase 1 wijs met je hand in de richting waar je paard dadelijk naar toe gaat (en zorg dat er net genoeg druk op de leadrope staat dat je paard kan voelen welke kant op!). Zet ook je leidende been uitnodigend weg, maak echt een soort opening waar je paard naar toe gaat.
    Fase 2, blijf dat allemaal doen en lift je carrotstick...
    fase 3 swing je carrotstick en
    fase 4 raak de grond waar je paard niet meer zou moeten staan. Staat ze er nog, dan is het heel ajmmer, maar dan raak je je paar dus. Als je dit heel consequent doet, is het echt wel eerlijk!

Succes!

May the horse be with you!

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Wat ook kan helpen is dat je eerst je paard een klein stukje van je wegstuurd. Dus eerst een paar stappen yoyo. Dan steek je je arm uit naar de kant waarheen ze moet en ga je door al je fases. Als je fase 4 moet gebruiken, dus touch it, zorg dan dat je de schouder raakt. Ander zal ze misschien disengaged en dat is ook niet de bedoeling.

Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

ik heb al geprobeerd om dr weg te yoyo-en maar ze komt steeds alleen mijn kant op.... het is gewoon een vorm van dominantie om je niet weg te laten senden maar het is wel heel jammer.....
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

ik denk dat je fase 4 (touch it) dan toch niet effectief genoeg is. Daarvoor zou ze toch echt moeten wijken en dan ben je vertrokken met de circling game.
    Wat doe je als ze naar je toe komt?

Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

ze komt echt naar met toe en dan echt lelijk kijken.... en ik raak er ook echt wel.... maar ze komt echt op me af.... dat niet op de circel willen deed ze heel vroeger bij de vorige eigenaar ook met longeren

Morrie kon nooit gelongeerd worden, ik had ook een hard hoofd in circling, maar het verschil met longeren is dat je de voorhand wegstuurt met circling en met longeren de achterhand.
    Misschien moet je 1 x een goede fase 4 uitdelen, dan is het klaar...... niet leuk om te doen en volgens sommige mensen hier ook not done, maar wel erg effectief en reken maar dat de euro valt bij je paard!

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Ik zou haar dan van je af sturen. Ze komt ongevraagd in jou bubble. Hoe stuur je haar van je af: wiggle the rope metteen fase 4 als ze niet reageert. Doe alles om ervoor te zorgen dat ze jou niet omver loopt. Blijft ze stilstaan, geef haar rust en begin dat gewoon helemaal opnieuw.
    Ik weet niet dat dit is zoals het echt moet maar misschien kan je eens proberen om in zone 2 of 3 te gaan staan en haar vandaar op de circel te sturen.
    Het is echt disrespect denk ik, maar misschien begrijpt ze toch niet helemaal wat je bedoelt.
    succes, laat je weten hoe het gaat?

Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Ik ben ook nog maar net begonnen hoor, maar ik zou inderdaad ook er eerst voor zorgen dat ze uit jouw persoonlijke ruimte blijft als ze zo op je af komt. En dan eerst nog eens even goed kijken naar de yoyo en de driving game, en als dat beter gaat weer verder gaan..

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Heb exact hetzelfde probleem. Ligt aan mij, maar krijg het maar niet voor elkaar. Vash is de hele tijd face to me. Kijkt erbij met een blik van "goed zo hè?". Moeilijk moeilijk.

Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

morgen krijg ik een les sanne en ik hoop dat we het dan op kunnen lossen.... lila: tips zal ik hierna aan je doorgeven

Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Dagboek Berichten
    1

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, want bij mij gaat vooral de long range circling ook niet goed. Ik heb min of meer dezelfde problemen als jullie.

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Interessant!

Mijn Haf doet eigenlijk hetzelfde!

Maar nu lees ik dat ik fase 1 en 2 moet wegsturen en dus niet de achterhand, wat ik deed.

Hij wilde juist bij me blijven, zocht echt letterlijk het lichamelijke contact op. En net als Lila: "ik ben lief he" zegt hij dan.

Ik ga het nog maar eens proberen met deze tips.

Actief Forumlid memphis's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

ik kwam er inderdaad ook pas later achter dat je beslist de voorhand, d.i. zone 1 en 2 moet wegdriven. is echt heel belangrijk, want als je zone 4 doet vraag je eigenlijk een disengagement en kijkt je paard je inderdaad aan. verder heb ik veel gehad aan de tip van Els om je fases voor de circling game "droog"te oefenen. je bindt je leadrope aan een deurklink en gaat dan met het einde van je leadrope en de carrotstick in je hand door je fases heen: lead it, (til de leadrope op en wijs in de richting waarin je paard moet vertrekken)lift it (til je carrotstick op al in de richting van zone 1,2), swing it (draai met je carrotstick), touch it (raak met je string)!
    ik heb gemerkt dat als je er zelf niet meer bij hoeft na te denken, je de fases veel duidelijker geeft.
    verder is de lengte van je leadrope belangrijk, begin met senden op niet al te grote afstand.als het paard van je weggaat kun je immers de rope altijd nog laten doorglijden.
    komt het paard telkens in je personal space ,maak hem dan duidelijk dmv driving game backwards dat dat absoluut verboden is.
    mijn paard heeft een mening.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Yeah!! Vanavond is het gelukt! Rechtsom prima, we hebben zelfs gedraafd (Vash dan hè). Linksom lukt nu een kwart cirkel, dus het kwartje is rechtsom gevallen en linksom bijna . De aanhouder wint. Kicken.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten