Ik zie hier altijd zulke mooie ideeën langskomen zodat de paarden ook s'winters lekker naar buiten kunnen. Helaas sta ik op een pensionstal en komen ze daar maar 1 uurtje buiten per dag. Ik kan er niet meer tegen, het hele karakter van mijn paard veranderd en het paard van mijn zusje is elke keer 15 minuten stokkreupel van haar dikke stalbenen als je haar uit de stal haalt. Het stro is ook nog eens verschrikkelijk stoffig en mijn paard hoest nog steeds.
De eigenaren van de stal willen geen extra plek beschikbaar stellen zodat ze naar buiten kunnen op hun 9 hectare land (!!!). Er is gepraat over een stuk aan de buitenbak maken waar ze nu staan maar dat is geen korte termijn. En of dat helpt in de tijd dat ze naar buiten gaan is dan maar de vraag want er komen steeds meer paarden bij.
We staan er nu een jaar maar we willen er graag weg, mede omdat wij de enige zijn die NH met onze paarden omgaan. We kunnen zolangzamerhand geen begrip meer opbrengen voor de mensen die 'anders' met hun paarden omgaan en in onze beleving zien we de paarden geestelijk lijden. Andersom is er ook geen begrip voor onze manier met de paarden, en is er constant afkeuring en commentaar.
Waarschijnlijk is hier niemand die iets weet in de omgeving Leeuwarden, maar ik gooi toch een balletje op. Wie weet er iets of heeft een idee voor een oplossing voor dit probleem?
(toch fijn dat ik in ieder geval even mijn verhaal kwijt kon)
Bladwijzers