Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van de 74

Topic: Nog meer mensen bezig met Carolyn Resnick/Waterhole Rituals?

Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Re:Nog meer mensen bezig met Carolyn Resnick/Waterhole Rituals?

Ah dank voor de tip! Die 12 uur dvd gaan ik wel even een gokje op wagen

Ik vind het altijd leuk weer eens nieuwe dingen te kijken, want ik geloof dat ik inmiddels 80% van de paardendvd's op aarde wel heb gezien . Wat jij ook zegt, het hoeft niet eens direct helemaal te zijn wat je zoekt maar gewoon eens wat anders haal je soms net weer wat tips en dingen uit.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004

Ik heb ze toch ook weer besteld, ook al had ik 2 van de dvd's al, maar ik ben toch erg nieuwsgierig naar de rest. Alleen moet ik nu wachten tot de dvd's hierzo arriveren, want mijn computer is ook zonder al die extra downloads al stervende genoeg.

Maar ik ben echt gruwelijk benieuwd naar haar nieuwe thuisstudiepakket! Heel benieuwd naar haar interpretatie van 100% positive reinforcement (wisselt namelijk ook nog wel eens ) en naar hoe zij dat dan weet te combineren met echt prestatiegericht trainen (shows, reclames, stuntwerk in films, daar komt het natuurlijk toch allemaal wat meer op precisie aan dan bij lekker rondcrossen door de bak, dus hoe vrij/willig kan dat dan?)
    Vrijheidsdressuur - van Apporteren tot Zitten: het boek!
    Ga naar http://www.vrijheidsdressuur.info & www.facebook.com/vrijheidsdressuurboek

Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Nu ben ik helemaal nieuwschierig, want 100% positive reinforcement is geloof ik nog nooit iemand gelukt

Ik ga wel voor de download dus als ik eerder iets gezien heb zal ik mijn bevindingen hier ook neergooien.

hmmmm ik moet de site van cynthia toch weer eens gaan bezoeken lees ik
    Dat zij de WHR deed wist ik al lang (dank zij de DVD boeken ruil die we ooit gehad hebben )
    Maar wat je nu zegt het programma omgooien naar 100% positief??? wow...indrukwekkend...nu ben ik nieuwschierig geworden.
    Zou het heel knap vinden als iemand daar DE oplossing voor heeft gevonden. Denk als je het in detail gaat bekijken dat het niet helemaal gaat
    maar wie weet leer ik iets nieuws....leuk

Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    19

Voor nu kan ik het echt niet betalen. Als iemand die dvds van Cynthia op een later moment weer wil wegdoen omdat je er alles van geleerd hebt, denk dan eens aan mij
    (ik hoop dat ze het nog een aantal maanden volhoudt die aanbieding)
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004

Ik hou je in het achterhoofd!
    @Inger: ik moet ook wel geweten hebben dat de methodes een soort eeneiige tweeling waren, maar ik had ze nog nooit direct achter elkaar gekeken en dat zijn de overeenkomsten wel heel erg opvallend.

Even tussendoor: het ultieme voorbeeld van undemanding time/sharing space?
    https://www.facebook.com/vrijheidsdr...77206262336148
    Ga naar http://www.vrijheidsdressuur.info & www.facebook.com/vrijheidsdressuurboek

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Gilraen
    Voor nu kan ik het echt niet betalen. Als iemand die dvds van Cynthia op een later moment weer wil wegdoen omdat je er alles van geleerd hebt, denk dan eens aan mij
    (ik hoop dat ze het nog een aantal maanden volhoudt die aanbieding)
    Ik heb die eerste 2 DVD's van Cynthia nog liggen ( horsetalk en relationship) die ik voor een klein prijsje wel wil verkopen PB maar even als je interesse hebt.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Wow, ik hoop dat ik door de hele serie heen ga komen, maar ik ben nu bij chapter 3 vol. 1 van C Royal en ik zie echt een MEGA in de war paard die geirriteerd wordt van haar en een hele hoop slap gezwets waar ik bijna niet doorheen kom

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004

:lol:
    I hope you survive! Be brave!

Hmm, kan niet wachten tot ik de dvd's ook heb...
    Wat ik er zelf al apart aan vond, is dat de laatste 2 dvd's oorspronkelijk gewoon zelfstandig te bekijken waren en ook de (enige) ingang tot haar methode waren. Dus als dat dan ritueel 1 t/m 7 zijn, waar zou je dan in het nieuwe pakket de 10 uur ervoor aan besteden? Ritueel 0?
    Maar goed, volgens mij heb ik daar nu dus al een deel van het antwoord op gekregen.

Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door xyzutu2
    :lol:
    I hope you survive! Be brave!
    Net een fles wijn open getrokken en ga weer en kwartier doorzetten

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004

Sterkte!

Mocht je het echt niet meer trekken en de wat rustigere Carolyn Resnick variant tussendoor willen ter broodnodige variatie, dan vind ik zelf het werk van Stina Herberg erg mooi. (Zelfs mooier en rustiger dan dat van Carolyn zelf, maar als je naar dit filmpje kijkt zie je ook alle rituelen van Carolyn/Cynthia erin terugkomen)

Wat me trouwens altijd weer verbaast aan de inheemse ponyrassen uit die streken zijn die enorm doorgezakte kootjes, dat lijkt echt standaard bij de rassen uit die hoek, heel apart.

Ik weet dat de paarden van Stina heel erg verwaarloosd waren. Zij heeft ze "gered" en weer een paard waardig leven gegeven.
    mss dat de paarden er daarom niet helemaal super gezond uitzien?? Het kan te maken hebben met niet helemaal goede voeding of het standaard is weet ik niet.

Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Ik heb inmiddels grotendeels het dvd materiaal bekeken van Royal. Ik kan iedereen aanraden gewoon puur dvd 2 en 3 te kijken en niet de volume 1 want dat is echt gezwets om de materie heen als je al een beetje in de NH wereld zit. Gaat vooral over dingen anders en zonder overmatige druk doen met je paard en rekening houden met je paard.

Wisselende mening over de rest. Die vrouw op de dvd's is echt niet om aan te zien met haar pakje dat rechtstreeks uit een sexshop lijkt te komen Dat leidt een beetje af Ik vind haar ook erg irritant overkomen, maar dat is persoonlijk.

Ik vind heel veel dingen heel onduidelijk voor het paard puur omdat ze geen druk willen gebruiken. Ze vinden been geven bijv. dwingen maar constant met hun armen en gewicht zwaaien minder storend voor het paard
    Maar er zit in de basis wel een en ander in wat leuk is om eens bij stil te zijn. 95% doe ik al met de paarden dus dan is het niet zoveel nieuws, maar toch weer at dingetjes gehad die ik wel weer mee wou nemen of die ik kan integreren in het traject met mijn paarden.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004

Hmm, ik snapte die combi van paarden + zwartleren minirokje ook niet helemaal. Het is in elk geval niet wat ik op de automatische piloot uit de kast trek als ik naar Speedy of Blacky & Sjors ga!

Voor degenen die een korte samenvatting willen lezen van waar elk van de 7 rituelen uit bestaan/hoe je ze traint, zie hier: http://www.artofnaturaldressage.com/...php?f=7&t=4266
    Wel in het Engels, ik had nog geen tijd/zin om ze te vertalen maar nu is er in elk geval iets. De cursus zelf begint trouwens een week later, net nu ik mezelf afvraag of ik het eigenlijk al niet zo'n beetje zelf uitgedokterd heb met de info die ik tot nu toe heb gevonden. Maar goed, er zal tijdens de cursus vast nog meer aan bod komen, dus ik wat gewoon rustig af.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Nu ik je uitleg zo lees, lijkt het wel heel veel op een 'afgezwakte' of 'softe' versie van de catching game, gecombineerd met de eerste 2 lessen van het Level 1 programma
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Bladwijzers

Forum Rechten