Pagina 5 van de 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 75 van de 76

Topic: 2 vraagjes (opstappen en hoofd omhoog houden)

Re: 2 vraagjes (opstappen en hoofd omhoog houden)

*kreun* ik vroeg in het allereerste bericht hier om Parelli oplossingen...... hoe ik het op andere manieren op kan lossen, weet ik wel, dat doe ik al zo'n slordige 35 jaar......

enfin inmiddels heb ik de oplossingen al, Wout is net geweest om te bekappen en hij had er weinig werk aan, dus meer tijd om me even verder te helpen

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Ik ben het met Jossie eens, iedere situatie/ mens/ paard is anders, dus wat ik al vaker zeg: wat voor de één DE oplossing kan zijn is voor een ander mischien DE strop, dus ik zou ook zeggen bekijk het per situatie en laat iedereen zijn eigen mening hebben, immers iedereeen heeft andere ervaringen etc...

Ik vind het ook jammer dat Jannepauli zo aangevallen wordt, ik kan me voorstellen dat zij zich aangevallen voelde door het bericht van Nacino, (over dat lachen) het kwam namelijk bij mij ook niet aardig over. Maarja dat is het moeilijke van berichtjes, je hoort inderdaad de tonatie niet en je kunt daardoor niet altijd goed bepalen hoe het bedoeld wordt.

Ik hoop wel dat Jannepauli haar mening blijft geven want ikzelf (spreek ik voor mezelf) heb erg veel aan haar reacties en tips, want zoals ik iedereen hier 'ken' wil iedereen het beste voor zijn/ haar paard en wat dat betreft zitten we op één lijn!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Allemaal helemaal waar, maar de ironie is wel wat Morrie net weer aanhaalt, en waar ik ook op zat te wachten na mijn eerste berichtje in dit topic, was de Parelli methode.
    En alles nam toen een hele andere wending gezien de laaste twee pagina's van dit topic.
    www.crystal-carving.com

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

He Morrie, wat heeft Wout je nog uitgelegd? Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Jannepauli
    Guest

Ladies…

Ik wil de ‘discussie’ graag beëindigen en zal dus niet verder ingaan op bovenstaande commentaren. Wel wil ik het motto dat ‘promptertje’ als onderschrift gebruikt even memoreren:

‘A mind is like a parachute – it works best when it is open’ …Da’s een mooie gedachte en met die ‘openheid’ ben ik ook op dit forum gearriveerd. Jammer dat ik ( in dit topic tenminste) geland ben in een bedje van harde keien, om maar eens een beeldend synoniem voor de reakties te gebruiken.

Ben ik belerend? Néé. Heb ik ergens geschreven dat mijn methodes of ervaring beter zijn dan die van een ander? Néé. Heb ik op iemand kritiek geleverd? Néé..
    Ben ik inmiddels uitgelachen? Ja! Ben ik inmiddels ‘terechtgewezen? Ja! Heb ik mijn visie uitgesproken en verteld hoe ik iets doe? Ja! Is mij verteld dat die visie op dit forum niet thuishoort en dat ik geen respect heb voor de ideeën hier? Ja!
    Heb ik hetzelfde respect gekregen, als kennelijk van mij voor anderen verlangd wordt?
    Nee….

En Maaike.. over backstabbing gesproken: ik vind het behoorlijk onfatsoenlijk als je over iemand gaat praten alsof ie er niet bij is ( je postje ‘Ja, die ja..’ ) – ik heb destijds op PN uitgelegd wat mijn motivatie was om kritiek te leveren ( wat ik niet achter iemands rug om deed, mijn kritische houding over een aantal PN-zaken zijn daar ruimschoots gedocumenteerd en terug te lezen). En nog even over mijn naam: het lijkt wel alsof je wilt suggereren dat ik me op het ene forum voordoe als ‘Marianne’ en op een ander forum schuil wil gaan onder de naam ‘Janne’ ( of Jannepauli in dit geval). Och, de verklaring is simpel hoor: ik heet inderdaad Marianne, maar de meeste mensen met wie ik kontakt heb, korten dat in tot Janne.

Ik wil het hier verder graag bij laten – belerend of niet: in dit soort toestanden heb ik geen zin, en discussies op dit niveau wel helemaal niet! Jammer. Mijn 'mind' was open genoeg om te willen leren - maar dat is aardig afgestraft. Ik zet m'n zoektocht wel elders voort..

het is te simpel voor woorden, ik had het zelf kunnen bedenken, alleen in onze bak niet uitvoertbaar omdat er aan alle kanten een stroomdraadje boven de prikkeldraad (!) omheining is gespannen...

als je paard achteruit loopt als je wilt opstappen, zet je hem in een hoek.

als je paard gaat grazen rijden het rijden, tikt hij met de cs op de schoft, discomfort, in fases, je moet alleen zorgen dat je zelf niet zo geirriteerd wordt (hij kent me een beetje) dat je te snel een fase 4 geeft (de donderslag bij heldere hemel)........

Het was wel grappig, hij was te laat, had gebeld hoor, en ik was even gaan wandelen met Morrie, het was erg rustig dus ik liep ernaast ter hoogte van zone 3 en ik was bezig met pointing, van hekje naar paaltje enz. langs de dijk bij ons, rijdt Wout ineens achter ons met de auto, wij in draf nar stal terug *hijg*, hij blee erachter rijden, had ie Morrie meteen in de voor Morrie meest gebruikte gangen zien lopen

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

tnx voor je antwoord Morrie, maarre: dat in de hoek zetten alstie achteruit loopt, klinkt bij mij wel bekend als een standaard normal oplossing
    Had hij nog iets gezegd over de emotionele toestand van je paard bij het opstijgen? Dat hij misschien geen toestemming geeft?

en toch ff @marianne: make no and teach no assumptions!
    da's het laatste wat ik hier nog aan toe wil voegen.
    En hoe jij dingen interpreteert mag je zelf weten.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Ik wil er alleen nog over zeggen dat ik het jammer vind dat Jannepauli nu gekozen heeft om dit forum te verlaten, haar ideeën waren goed en ze heeft een 'open mind'.

Ik snap best dat 'normals' die zo behandeld worden als ze eigenlijk best geïnteresseerd zijn in Parelli en open staan voor nieuwe dingen etc. een bepaalde mening vormen over PNH'ers.

Mensen zo bereiken we dus nooit respect als we mekaar niet respecteren dat is niet de 'Parelli' manier!!

Ik vind het heel jammer en vind het allemaal een stuk minder gezellig worden, jammer
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Nou nou, wat een onnodige discussie, met voor hier ongekende scherpte. Jammer! Het is juist de positieve sfeer die ik hier zo waardeer, en die ik nu mis. Jannepauli schrijft inderdaad in de trant van PN, daarom post ik daar ook nooit - en ze krijgt ook in die sfeer antwoord, waardoor e.e.a. escaleert. Blijf toch gewoon vriendelijk, en spreek iemand normaal aan op een minder vriendelijke schrijfstijl. Soms is de betreffende persoon zich er niet eens van bewust, sommigen vinden het kennelijk prettig om zo te discussiëren - maar daar zijn andere fora voor.

Weer helemaal ontopic: een scherp "uh" helpt voor mijn merrie ook
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Jannepauli
    Guest

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    .... en toch ff @marianne: make no and teach no assumptions!
    da's het laatste wat ik hier nog aan toe wil voegen.
    Jammer Calippo, dat je die mooie uitspraak niet in eerste instantie op jezelf en een aantal van je 'medestanders' hebt toegepast - assumptions is wel het allerlaatste wat ik gedaan heb, maar ben wel in méér dan één voorval door jullie 'assumptions' (variërend van het 'toontje' tot en met het gegeven dat jullie kennelijk zó slecht lezen dat je er het tegensputteren tegen jullie methodes in ziet) geconfronteerd.

@ Promptertje... in principe ben ik een heel vriendelijk mens hoor maar wel direct en soms ook zakelijk. Ik heb zeker geen voorkeur voor het 'op het scherp van de snede discussiëren, daarom heb ik een jaar geleden PN ook achter me gelaten. Maar.. als iemand mij uitlacht of gaat afzeiken, dan reageer ik wel. Okay, misschien had ik me niet gestoken moeten voelen door de opmerkingen van de overzijde - sorry dan. Maar is het niet fair om te verwachten dat een ander zich dan ook verontschuldigt? Dat vind ik namelijk wel normaal. Respect works both ways.

Gelukkig heb ik net een Parellier op stal gehad - Wout Overbeke. Die begrijpt meteen wat ik bedoelde, en weet zijn visie ook haarfijn duidelijk ( en acceptabel) te maken. In vrede!

"Share the savvy" daar zijn jullie kennelijk nog niet aan toe.

diezelfde Parellier heb ik vanmorgen vroeg ook al op stal gehad......

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Jannepauli, dan val jij voor mij ook in de categorie "niet eens bewust dat je zo schrijft". Op mij kwamen je berichtjes soms ook belerend over -verschil is, dat als dat rechtstreeks tot mij gericht was, ik je daar ook rechtstreeks op had aangesproken . Er is zeker niet fraai op je gereageerd, iets wat ik op dit forum niet gewend ben.

Ik hoop dat je blijft, en dat je niet "bang" bent om je iets kwetsbaarder op te stellen. En ik hoop dat de anderen normaal op je reageren. We kunnen altijd van elkaar leren - op een vriendelijke manier.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Haha, jullie hebben dezelfde bekapper! Jij en Morrie, vandaag was hij ook bij mij, voor t eerst.
    Wout is wel zo`n beetje de verventste parellier die ik ken trouwens. Leuk dat je bij hém juist met je ideeen terecht kon Hebben jullie uiteindelijk allebei advies gehad van dezelfde man, echt superleuk!
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Nou ja, hij was om 10 uur bij mij, daarvoor dus bij Morrie en na mij bij Jannepauli, wat een toeval zeg!
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

en bij mij was ie al te laat, hij had zich verslapen...... (wel gebeld hoor dat ie later kwam)
    maar hij was zo klaar met de hoeven , nog even geparelliet en weg was ie weer, binnen een half uur!

Pagina 5 van de 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten