Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: Zadeltassen voor Woepie onze shetlander

Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Zadeltassen voor Woepie onze shetlander

Omdat we meer en meer zo op pad gaan:

En omdat we volgende zomer een meerdaagse tocht met z'n allen willen maken zijn we op zoek naar (grote) zadeltassen voor Woepie zodat we onze bagage kunnen meenemen op de paarden.
    De van paardenrugzak van barefoot ben ik al tegen gekomen maar zou deze passen op onze Woepie?

Heeft iemand ervaringen met deze rugzak of ideeën voor andere mogelijkheden?
    "Dromen komen uit..."

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re:Zadeltassen voor Woepie onze shetlander

Geen tip, maar wat een heerlijk plaatje Liesbet, wat ziet woopie er mooi slank uit trouwens.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Dat kan je mss even checken bij "ons" Nienke07?
    http://mzm-geestig.nl/index.php?rout...product_id=123

Heel leuk plaatje by the way !

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Het hangt er een beetje van af wat je in die tassen wilt stoppen.
    De rugzakmodellen hangen direct op de rug.

Wij hebben ook wel gekeken naar draagsystemen voor pakpaarden. Je kunt kijken naar een pakzadel. Maar je kun ook een zadel opdoen, en daar een tas aan bevestigen. Dan is de rug in ieder geval vrij van de last.

Aangemeld
    Feb 2005

Ja ja we hebben hier de smaak goed te pakken , Woepie blijkt een fantastisch handpaard te zijn, en loopt nu vlot naast Moon, Amir en soms Rayco

Ideaal is dat hij direct naar het eerste beste grassprietje duikt als je hem toch moet loslaten .
    Voorlopig zijn het allemaal nog korte wandelingen maar ik hoop volgende zomer (wij plannen de volgende vakantie al, en deze is nog niet gedaan ) langere tochten de kunnen maken met de vier paarden.

Het probleem met een zadelbepakking is dat je een goed passend zadel nodig heeft, Woepie heeft een zadel maar dat durft draaien op zijn rug, tja een ronde buik .
    Ik had zelf al gedacht om twee rugzakken aan mekaar te bevestigen op de BBP maar toen zag ik deze van Barefoot en dat lijkt me ideaal, eventueel ook gecombineerd met de BBP om de drukverdeling te verbeteren.

Maar mijn vraag is gaan deze niet te groot zijn voor hem?
    "Dromen komen uit..."

Actief Forumlid Angela_28's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2011
    Leeftijd
    42

Inderdaad superleuk plaatje. Tassen op BBP lijkt me een goede oplossing! Ik heb met mijn Barefoot bestellingen de ervaring dat ik zaken gerust retour mag sturen als het niet past. Dan komen wel verzendkosten voor eigen rekening maar dat is een klein risico t.o.v. zadeltassen die dan toch niet blijken te passen. Zou ik even voor informeren bij jou Barefoot leverancier .
    Leuke aankoop & verkoop FB groep voor 2e hands NH artikelen https://www.facebook.com/groups/2ehandsNHartikelen/

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Maar mijn vraag is gaan deze niet te groot zijn voor hem?
    Vandaar mijn eerder suggestie: neem ff contact op met 07! Die kan je dat zó vertellen .

Aangemeld
    Feb 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Angela_28
    Inderdaad superleuk plaatje. Tassen op BBP lijkt me een goede oplossing! Ik heb met mijn Barefoot bestellingen de ervaring dat ik zaken gerust retour mag sturen als het niet past. Dan komen wel verzendkosten voor eigen rekening maar dat is een klein risico t.o.v. zadeltassen die dan toch niet blijken te passen. Zou ik even voor informeren bij jou Barefoot leverancier .
    Bedankt is inderdaad een goed oplossing .
    Tja ik wilde de bestelling pas plaatsen voor Sara haar verjaardag (is pas Maart) maar dan moet ik maar wat vroeger doorbijten .
    "Dromen komen uit..."

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Zie het nu pas
    De Rugzak van BF is een soort dekje met tassen er aan en wat riempjes om wat extra zut te bevestigen. De tassen hangen dus niet direct op het paard te bungelen
    Qua formaat te vergelijken met een cheyenne zadel mt 1.
    Voor maten zie hier: http://mzm-geestig.nl/index.php?rout.../faq&topic=2_3
    Als zadel is dat wellicht wat aan de grote kant, maar als tas moet het haast wel lukken denk ik zo!

Actief Forumlid sterre's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2013
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    82

Oh, een hele late reactie van mij, maar ik heb ook wel eens geïnformeerd naar de rugzakjes van BF.
    Hier staan foto's van de rugzak op een haflinger, als referentie: http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Za...en-Rugzak.html
    Vond ik zelf erg fijn om te zien en een inschatting te kunnen maken van formaat en dergelijke, wellicht is dat ook voor jou zo!

Bladwijzers

Forum Rechten