Pagina 1 van de 7 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 94

Topic: Ervaring Metazoa vit/mineralen brokken.

  1. #1
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Ervaring Metazoa vit/mineralen brokken.

    Hoi

    Een tijdje terug is het hier aan de orde geweest deze brokken, ik ben benieuwd of er inmiddels mensen zijn die dit voeren en zo ja hoe het bevalt.

    Gr Janneke
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  2. #2

    Re:Ervaring Metazoa vit/mineralen brokken.

    Ikkuh, of naja mijn paardne

    Ik merk bij nicky geen tot weinig verschil. Bij sophie wel.
    Die heeft duidelijk meer behoefte aan wat extra's dit uit zich in jeuk of geen jeuk.
    En nog wat andere kleine dingetjes. Ze lijkt ook meer weerstand te hebben. Maar durf daarvan niet 100% te zeggen of het daardoor komt.

  3. #3
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re:Ervaring Metazoa vit/mineralen brokken.

    Ik geef het nu vanaf april en ben er super tevreden over, mooi vacht geen dik paard die zich vol vreet.
    Verder had mijn paard plekjes op zijn lijf die voor de helft nu minder zijn, verder is hij happy en eet hij het graag.
    Ik ben nog wel aan het kijken of zijn slome tempo komt door energie te weinig of gewoon komt door geen motivatie, als er toch iets te kort is ga ik nog de 4 granen mix van metazoa toevoegen.

    Kortom ik ben blij dat ik het ben gaan voeren
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  4. #4
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.756

    Re:Ervaring Metazoa vit/mineralen brokken.

    Marjo, begrijp ik goed dat Sophie geen of minder jeuk heeft, sinds je die Metazoa voert?

  5. #5

    Re:Ervaring Metazoa vit/mineralen brokken.

    Klopt. Ik ben sinds 1,5 week gestopt en ze heeft zich enorm geschuurd.
    Ben nu vanavond weer begonnne, ben benieuwd of ik nu dan weer verschil merk.

    Ze had tot ongeveer 95% geen jeuk meer.

  6. #6
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.756

    Re:Ervaring Metazoa vit/mineralen brokken.

    Wow, dat is wel een groot verschil!
    Ik ben ook benieuwd of de jeuk dan weer verdwijnt, nu je weer begint.

  7. #7
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re:Ervaring Metazoa vit/mineralen brokken.

    Het help niet alleen goed voor eczeem paarden maar ook voor paarden/pony's die snel te dik worden, voor mijn paard is geen masker veilig.
    Ik wist mijn dus geen raad toen ik 3 maskers de kliko in kon gooien tot ik van metazoa hoorde, in april begonnen toen ze het land op gingen en tot nu toe geen zorgen gehad van te dik worden.
    De hoeveelheid die je geeft is maar 50 gram per 100 gram lichaamsgewicht, ik geef 300 gram per dag en de rest vult hij aan met gras of hooi als dat ter beschikking is(bij ons in de zomer niet alleen gras)
    Als hij dus voldoende heeft stopt hij ook echt met eten, ziet er rustig uit mooie glanzende vacht en eet het erg graag.

    Voor meer bespiering zou je eventueel luzerne van metazoa kunnen bij gaan voeren, hoeft maar een handje per voerbeurt bij.
    Ik doe het niet omdat ons hooi/kuil erg rijk is, de winter moet ik dus nog zien wat het voer doet.
    Voor nu ben ik echt super tevreden met metazoa
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  8. #8
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007
    Locatie
    Noordoostpolder
    Berichten
    846

    Re:Ervaring Metazoa vit/mineralen brokken.

    Dit klinkt wel als een heel goed product voor onze schuurders en veelvraten.
    Ik denk dat we dit maar eens moeten gaan proberen. Volgens de site is het hier vlakbij te halen, dus niet lastig.

  9. #9

    Re:Ervaring Metazoa vit/mineralen brokken.

    Wat gaya schrijft is bij nicky ook beetje zo.
    Daar dacht ik niet echt aan.

    Ik ook Marja. Ze voelde zich vanavond echt vervelend.

  10. #10
    Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Hoenderloo
    Leeftijd
    44
    Berichten
    3.498

    Re:Ervaring Metazoa vit/mineralen brokken.

    Oh, , dat klinkt goed zeg. Ik verwacht mijn eerste zak Metazoa dinsdag en ga dan gelijk beginnen met voeren. Met jullie verhalen erbij, kan dit njet anders dan fijn worden.
    Started!

  11. #11
    Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005
    Locatie
    N52°06.057 E005°38.773
    Berichten
    3.683

    Re:Ervaring Metazoa vit/mineralen brokken.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door gaya1
    Het help niet alleen goed voor eczeem paarden maar ook voor paarden/pony's die snel te dik worden, voor mijn paard is geen masker veilig.
    Ik wist mijn dus geen raad toen ik 3 maskers de kliko in kon gooien tot ik van metazoa hoorde, in april begonnen toen ze het land op gingen en tot nu toe geen zorgen gehad van te dik worden.
    De hoeveelheid die je geeft is maar 50 gram per 100 gram lichaamsgewicht, ik geef 300 gram per dag en de rest vult hij aan met gras of hooi als dat ter beschikking is(bij ons in de zomer niet alleen gras)
    Als hij dus voldoende heeft stopt hij ook echt met eten, ziet er rustig uit mooie glanzende vacht en eet het erg graag.
    Bedoel je hiermee dat Falcon, doordat je de Metazoa voert, stopt met gras en / of hooi eten als hij voldoende heeft ?
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

  12. #12
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re:Ervaring Metazoa vit/mineralen brokken.

    Maar hoe werkt dat dan?

    Hier wordt gewoon doorgevreten en zijn ze dan ook te dik.

    Helpen die brokjes hier dan tegen?

  13. #13
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re:Ervaring Metazoa vit/mineralen brokken.

    Ja, dat vroeg ik mij ook af? Remt het één of andere manier de eetlust zodat ze voelen dat genoeg genoeg is en zich niet overeten?
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  14. #14
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Ervaring Metazoa vit/mineralen brokken.

    In theorie eet een paard met een te kort aan vit. en mineralen zich te vol om proberen dit aan te vullen. Maar kunnen niet genoeg uit hooi en gras halen en blijven wel eten worden dus te dik.

    Wanneer Vit. en mineralen voldoende zijn aangevuld zal een paard dan minder gras en hooi eten.

    Dan zou dit eigenlijk ook zo moeten werken bij Marstall Force?! Wonder ging wel iets minder eten toen maar later wilde zij de force niet meer eten (ik denk omdat ze niet nodig had?)
    In tussen tijd was ze wel nog steeds te zwaar geworden. Al hoeft Wonder alleen maar naar gras te kijken om een dikke buik te krijgen
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  15. #15
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re:Ervaring Metazoa vit/mineralen brokken.

    Van wat hun mijn vertelde was dat als paarden niet voldoende vitamines en mineralen binnen krijgen ze het gaan zoeken in gras en hooi, waar ze dan te dik van worden.
    Ik zag dat ook wel bij falcon en vond het wel het proberen waard, ik ben begonnen in april en zie ook echt het resultaat en een paard dat niet dik word.
    Voor eczemers is het zo dat de weerstand laag is of er gebrek is aan mineralen of vitamines, vande fotos die ik nu zie van voor en na is ook goed het resultaat te zien.
    Bij ons op stal gaan nu 4 paarden op de metazoa, en 1 daarvan is echt een spekkie ik ven benieuwd wat dat bij haar gaat doen.
    Zoals eerder gezegd ben ik er erg blij mee
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

Pagina 1 van de 7 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •