Pagina 6 van de 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Resultaten 76 tot 90 van de 94

Topic: Ervaring Metazoa vit/mineralen brokken.

  1. #76
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re:Ervaring Metazoa vit/mineralen brokken.

    Ik heb Beyond ook een tijdje care4life gegeven, en merkte geen enkele verandering. Ik ben er mee gestopt omdat hij het duidelijk niet lekker vond, maar qua gedrag veranderde er niets.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  2. #77

    Re:Ervaring Metazoa vit/mineralen brokken.

    Misschien een beetje offtopic maar ik ben naar aanleiding van dit topic overgegaan op Care4life. Wilde eerst ook Metazoa gaan proberen, maar na wat verder onderzoek sprak de C4L formule me eigenlijk nog meer aan (helemaal geen granen), dus bedankt voor de tip Mera want ik kende het nog niet. Tot nu toe bevalt het me erg goed, ik heb het idee dat ze minder jeukerig is (ze heeft geen zomereczeem maar schuurde de laatste tijd toch vaak met haar staart en manen aan de stal), ze lijkt goed fit en is niet extra schrikkerig of iets dergelijks. Ook at ze voordat we overgingen op C4L weer af en toe zand (wat ze helaas wel vaker doet met vlagen) en ik dus het gevoel had dat ze wat te kort komt, maar haar meer krachtvoer geven (met zetmeel en suikers) wilde ik ook niet. Sinds de C4L heb ik het haar niet meer zien doen en ik hoop dat dat zo blijft, maar om dat te kunnen zeggen voer ik het nu nog niet lang genoeg. Enige nadeel is dat als je de aanbevolen hoeveelheid voert je behoorlijk lang moet wachten voordat ze de bak leeg heeft .

  3. #78
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re:Ervaring Metazoa vit/mineralen brokken.

    Ik vraag me af of de C4L GMO vrij is. Er zit nl. soja in en aangezien die niet biologisch is, is de kans groot dat die GMO is...
    Verder zitten er 11 kruiden en dat klinkt op zich wel goed, maar kruiden kun je vaak het beste als kuur geven, en zeker niet het hele jaar door dezelfde kruiden voeren.

    Voor mijn paarden heb ik het ideale paardenvoer dus nog niet gevonden...
    Ik wil nl. iets dat biologisch is (en dus GMO vrij), dat geen synthetische vitaminen bevat, dat niet het hele jaar door dezelfde kruiden bevat, dat geen melasse bevat en dat geen granen of hooguit wat spelt bevat.
    Volgens mij bestaat dat dus niet... Een aantal merken komt in de richting maar geeneen voldoet aan al mijn eisen.

  4. #79

    Re:Ervaring Metazoa vit/mineralen brokken.

    Wat is er mis met granen ?

    Ik ga morgen de rest lezen. Lukt niet lekker via mobiel

  5. #80

    Re:Ervaring Metazoa vit/mineralen brokken.

    De Healthy Herbs komt dan het dichtste in de buurt wat je zoekt of niet Marja? Eigenlijk wil ik die graag voeren, maar in verband met de verkrijgbaarheid toch maar (voor nu als test in ieder geval) gekozen voor de C4L.

    Pavo zegt zelf over GMO;
    In principe gebruiken we bij Pavo zoveel mogelijk grondstoffen die GMO-vrij zijn. Dat wil zeggen dat de gewassen niet ‘genetisch gemodificeerd’ zijn. Ook voor het nieuwe voer Pavo Care4Life is dit het geval. Alle grondstoffen in Pavo Care4Life zijn ‘niet-genetisch-gemodificeerd’ ofwel GMO-vrij.

    Wat het verhaal ingewikkeld maakt is de sojaolie, een heel gezonde energiebron voor paarden. Veel sojagewassen zijn genetisch gemodificeerd. Als je wilt meten of de soja die in het paardenvoer wordt verwerkt genetisch gemodificeerd is, kun je dat doen door het eiwit in de sojaboon te meten.

    Maar…. in soja-olie (afkomstig uit sojaplanten) is geen eiwit aanwezig, de olie of vetten bestaan uit met name onverzadigde en een klein deel verzadigde vetzuren. Het is dus erg lastig te meten of deze olie afkomstig is van wel of juist niet gemodificeerde sojabonen. Omdat het wel mogelijk is dat de olie afkomstig is van genetisch gemodificeerde soja planten, moeten we dus zeggen dat het mogelijk afkomstig is van genetisch gemodificeerde sojabonen. Ook al is het genetisch gemodificeerde materiaal, de eiwitten, niet meer aanwezig in de soja-olie.

    Wat we wel zeker weten is dat er geen eiwitstructuren van de genetisch gemodificeerde sojaplant meer in de Pavo Care4Life aanwezig zijn.

  6. #81
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re:Ervaring Metazoa vit/mineralen brokken.

    Dat vind ik dus niet goed genoeg, ik wil geen sojaolie die gemaakt is van GMO soja, ook al is daar niks van terug te vinden in het eindproduct (de olie).

    De Healthy Herbs klinken idd best goed, maar ook hier is het (dacht ik me te herinneren) zo, dat ze het hele jaar door dezelfde samenstelling hebben. En het is niet natuurlijk dat een paard in de winter dezelfde kruiden eet als in de zomer...

  7. #82

    Re:Ervaring Metazoa vit/mineralen brokken.

    De healthy herbs heeft niet het hele jaar door dezelfde samenstelling maar verschilt per seizoen.

  8. #83
    Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.732

    Re:Ervaring Metazoa vit/mineralen brokken.

    Kan Bioron niet wat voor je samenstellen, Marja? Hij heeft wel alle ingrediënten die je opnoemt, alleen nog niet in één product. Ik zou er een mailtje aan wagen.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

  9. #84
    Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.732

    Re:Ervaring Metazoa vit/mineralen brokken.

    http://www.natuurlijkdierenvoer.nl/c...e-paardenvoer/
    Is dit de brok met dezelfde samenstelling?
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

  10. #85

    Re:Ervaring Metazoa vit/mineralen brokken.

    Ja, echt 100% hetzelfde, vind dat toch wel erg vreemd.

    Ik was vergeten haar een bericht te sturen. Heb het zojuist direct gedaan.
    Ben benieuwd of ik er iets over terug krijg.

  11. #86
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:Ervaring Metazoa vit/mineralen brokken.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Ik vraag me af of de C4L GMO vrij is. Er zit nl. soja in en aangezien die niet biologisch is, is de kans groot dat die GMO is...
    Verder zitten er 11 kruiden en dat klinkt op zich wel goed, maar kruiden kun je vaak het beste als kuur geven, en zeker niet het hele jaar door dezelfde kruiden voeren.

    Voor mijn paarden heb ik het ideale paardenvoer dus nog niet gevonden...
    Ik wil nl. iets dat biologisch is (en dus GMO vrij), dat geen synthetische vitaminen bevat, dat niet het hele jaar door dezelfde kruiden bevat, dat geen melasse bevat en dat geen granen of hooguit wat spelt bevat.
    Volgens mij bestaat dat dus niet... Een aantal merken komt in de richting maar geeneen voldoet aan al mijn eisen.
    Dat is inderdaad het enige wat ik minder vind aan het voer, het constante voeren van dezelfde kruiden. Ik heb dan ook tussenpozen waarinder ik grasbrok met spelt en olie voer. Daarna weer over op de C4L

  12. #87
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re:Ervaring Metazoa vit/mineralen brokken.

    Bio-Ron is vrij lastig vanwege de verkrijgbaarheid. Ik heb hier niet echt een verkooppunt in de buurt...

  13. #88
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:Ervaring Metazoa vit/mineralen brokken.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Bio-Ron is vrij lastig vanwege de verkrijgbaarheid. Ik heb hier niet echt een verkooppunt in de buurt...
    Ik wel, maar ik haal mijn spelt en luzernebrok bij een oude molen in het dorp waar ze grotendeels biologisch verkopen.

  14. #89

    Re:Ervaring Metazoa vit/mineralen brokken.

    Hoi Marjolein,

    Deel van onze website wordt gekopieerd, dat weten we. Dit bedrijf koopt bij ons zeker geen voer. Dit is dus absoluut een ander product, laat je niet misleiden. Metazoa SuperFit Broxxx is het enige product met de samenstelling zoals op Metazoa-horse.nl vermeld staat. Ook het enige product waarvan de samenstelling is gemaakt door Marc Jansen zelf. Het verhaal zoals ik je heb verteld is het eerlijke verhaal. Marc Jansen zelf is er momenteel niet, hij is eind vd maand weer in Nederland. Mogelijk kan hij er later nog op terugkomen.
    Nog meer vragen, dan stellen. Ik zal zeker proberen ze te beantwoorden. Groetjes, Yvonne


    Dit is wat ik net terug kreeg op mijn vraag.

  15. #90
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re:Ervaring Metazoa vit/mineralen brokken.

    Fijn dat je het gevraagt hebt marjolein, geloof dat ik laatst gelezen heb dat metazoa al 3 jaar bestaat.
    Kan het wel nergens op de site vinden maar dat maakt mijn niet zoveel uit, superfit zal dan wel een nieuwkomer zijn.
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

Pagina 6 van de 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •