Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: Omheining

  1. #1
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    55
    Berichten
    10.548

    Omheining

    Per 1 november gaat Brutus verhuizen naar een stal met uitloop. Het uitloopstuk is nu omheind met een omheining van buizen. (beetje vaag en dus moeilijk uit te leggen) In de uitloop staan een aantal dode bomen en boomstronken... Ik heb de boerin iets horen zeggen over weghalen van de bomen....
    Nu willen wij gaan vragen of het mogelijk is, dat de boer de bomen en stronken weghaalt en dat wij dan in ruil daarvoor op onze kosten een stukje betegelen bij de deur van de stal en een nieuwe omheining plaatsen.....
    Nu is dus mijn vraag: "welke omheining zou jullie voorkeur hebben, zowel qua veiligheid, uiterlijk als qua kosten?"

  2. #2
    Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Maarsbergen
    Berichten
    3.534

    Re: Omheining

    Maar buizen zijn opzich een stevige veilige omheining toch? tenminste wat ik me voorstel bij buizen-omheiningen die ik ken
    Het goedkooptste is denk ik houten palen (min. 1.10 boven de grond) met koord (niet te dun). Wel een takke werk om te zetten, en iedere omheining is toch wel prijzig..

  3. #3

    Re: Omheining

    wat ze Belgie veel hebben: vangrail, dat is mijn ideale afrastering, daar kan je zelfs een Noriker achter houden, het enige is dat het geen gezicht is....

  4. #4
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: Omheining

    De buizen omheiningen die ik ken worden gegarandeerd binnen 1 week platgeschuurd door 1 fpk (FjordenPaardenKracht) Ik zou er een stroomdraadje voor zetten
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  5. #5

    Re: Omheining

    Wij hebben op een weiland houten palen met 4 stroomdraden en op het ander weiland (aan drukke weg) een volledig houten omheining van 1.80m, 3 dwarsbalken en 3 stroomdraden...

    Uiteraard is de eerste een pak goedkoper dan de tweede. Het is wat je wil, hé!

    Vangrails lees ik meer en meer in verkoopsblaadjes maar heb men twijfels en heb het nog nooit gezien dus ervaring heb ik niet....
    Parelli Natural Horsemanship:
    Waarom we begonnen zijn met paarden

    kijk eens op onze website <!-- w -->http://www.plankenbrughoeve.be<!-- w -->!

  6. #6
    Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    1.996

    Re: Omheining

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door P a i s
    De buizen omheiningen die ik ken worden gegarandeerd binnen 1 week platgeschuurd door 1 fpk (FjordenPaardenKracht) Ik zou er een stroomdraadje voor zetten
    Mijn buizenomheining doet het anders prima! Ook na menig schuurpartij van Pjelks billen.
    Ik heb rond de uitloop van de stal een omheining van dikke houten palen met daartegen drie horizontale verwarmingsbuizen. Ik heb ze groen geverfd en nu ziet het er (buiten dat er een stukje verzakt is maar dat kan je met zorgvuldiger aanleggen voorkomen) toch leuk uit.





    Mijn omheining staat nu zo`n drie jaar en als je dikkere palen neemt en er een PUNT aan maakt ipv schuin doorzagen zoals wij deden, is de kans op verzakken ook minder (al kan de kleigrond hier er ook wel in rol in spelen).
    Het grote voordeel vind ik dat de paarden er niet aan knagen maar er wel gewoon tegen aan kunnen staan. Je uitloop wordt ook meteen al een stukje kleiner als je schrikdraad als omheining neemt. Omdat je dan ook de afstand die het paard van het schrikdraad neemt om er van daan te blijven, van de beschikbare ruimte af moet trekken.

  7. #7
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    55
    Berichten
    10.548

    Re: Omheining

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mellien
    Mijn buizenomheining doet het anders prima! Ook na menig schuurpartij van Pjelks billen.
    Ik heb rond de uitloop van de stal een omheining van dikke houten palen met daartegen drie horizontale verwarmingsbuizen. Ik heb ze groen geverfd en nu ziet het er (buiten dat er een stukje verzakt is maar dat kan je met zorgvuldiger aanleggen voorkomen) toch leuk uit.

    *plaatje*

    *plaatje*
    Mijn omheining staat nu zo`n drie jaar en als je dikkere palen neemt en er een PUNT aan maakt ipv schuin doorzagen zoals wij deden, is de kans op verzakken ook minder (al kan de kleigrond hier er ook wel in rol in spelen).
    Het grote voordeel vind ik dat de paarden er niet aan knagen maar er wel gewoon tegen aan kunnen staan. Je uitloop wordt ook meteen al een stukje kleiner als je schrikdraad als omheining neemt. Omdat je dan ook de afstand die het paard van het schrikdraad neemt om er van daan te blijven, van de beschikbare ruimte af moet trekken.
    De omheining die er nu staat is een soort 'steiger-materiaal-contructie' ..opzich stevig, maar het oog wil ook wat!
    Het kan overigens heel goed zijn, dat toch de knip gaat bepalen.. niet het oog! Ik vind een aantal van bovenstaande argumenten wel heel top...anti-knaag, verkleinend effect van schrikdraad!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •