Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 19 van de 19

Topic: Natuurlijk Bekappen

  1. #16
    Actief Forumlid Bowen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009
    Locatie
    NOP
    Leeftijd
    46
    Berichten
    470

    Re:Natuurlijk Bekappen

    Ik denk dat het ook een kwestie is van goed aangeven hoe het met je paard is, vraag bv eens aan de bekapper/smid of wat langer op de hoefwand een oplossing zou kunnen zijn. Bekappen is nu eenmaal maatwerk, heb je een bekapper/smid die daar niet wat mee wil doen is het misschien tijd om een andere te zoeken.
    "De roem ligt in het pogen zijn doel te bereiken, niet in het bereiken ervan."
    Gandhi

  2. #17
    Actief Forumlid joram's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2009
    Locatie
    Havelte
    Leeftijd
    39
    Berichten
    505

    Re:Natuurlijk Bekappen

    Wat is gevoelig?
    Is ze ook gevoelig wanneer je over dat stuk steentjes stapt?
    Want paard wat in draf gevoelig loopt en stappend over kan zonder pijn te hebben lijk mij niet erg, maar paard wat gevoelig in stap is zal ik zeker aan raden wat aan te doen.




  3. #18

    Re:Natuurlijk Bekappen

    het lijkt me het beste om het dan maar eens te vragen aan de bekapper
    ps. het is in stap

  4. #19
    Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.749
    Dagboek Berichten
    41

    Re:Natuurlijk Bekappen

    Sofie loopt ook heel gevoelig op steentjes hoor, zeker als ze net opnieuw bekapt is.
    Ik trok het me eerst enorm aan, maar heb me er nu wel een beetje bij neergelegd. Ze zeggen inderdaad dat het beter wordt na een tijd, maar ik bedacht me uiteindelijk dat dat ook wel eens niet beter kan worden. Het blijft ten slotte altijd een beetje voorzichtig lopen op blote voeten toch?
    Maar wat mijn hoefsmid wel zei dat je kan proberen is aan de onderkant een soort pek of zo iets smeren. Als je wil vraag ik nog eens precies na wat hij bedoelde. Ik dacht meteen dat dat kwaad zou kunnen voor de vochtopname enzo van de hoeven, maar hij zei van niet, (of bijna niet...) en het is ten slotte ook wel alleen maar de onderkant he. Hij zei dat het ook gewoon beter kan worden als je dit een tijdje doet en daarna niet meer.
    Take the time it takes, so it takes less time.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •