Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 43

Topic: Eddy Modde en de wilde Exmoors in Weststellingwerf 24-08

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Re:Eddy Modde en de wilde Exmoors in Weststellingwerf 24-08

Yulia jij? Wij in ieder geval ook niet, we zijn naar de straat die op Eddy's site stond gereden. Bleek een straat met luxe nieuwbouw te zijn. Daar aan een vriendelijke meneer gevraagd die het niet wist maar wel wist at er een paardenevenement was net buiten het dorp. Dat bleek een menwedstrijd te zijn en daar wist iemand het wel gelukkig.

Was jammer dat het niet beter aangekondigd was, ze hadden nog veel meer publiek kunnen trekken denk ik.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Eddy is goed met paarden.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door senta
    Was jammer dat het niet beter aangekondigd was, ze hadden nog veel meer publiek kunnen trekken denk ik.
    Of publiek daadwerkelijk laten komen, dat zich aangemeld had . Ik durfde het i.i.g. niet aan zonder compleet adres.
    ( Ben in ieder geval weer lekker opgeschoten met de schilderwerkzaamheden )

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
    Eddy is goed met paarden.
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Ik had een mailtje gestuurd met de vraag waar het was, om te kijken of ik er met het openbaar vervoer kon komen, en kreeg toen meteen een adres. Maar uiteindelijk reed ik met anderen mee, die wisten het ook. Ik vond het ook erg leerzaam! En wat zijn die exmoorpony's leuk inderdaad

Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Na aanmelding heb ik een direct antwoord gekregen met adres. Het was ook makkelijk te vinden met een duidelijk bordje bij de weg. De weg loopt inderdaad door naar het dorp. Waarschijnlijk had je gewoon door moeten rijden en was je er dan gekomen.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

Voor wie het interessant vindt: Er komt nog een demo, en ook een workshop voor de gevorderde Parrelli-ers:
    http://www.diagonaal-paardenvervoer....ussen-met-eddy
    "Met een paard moet je rustig aan beginnen, niets van verwachten, en blij zijn met alles wat je bereikt." -- U.Wijmenga

Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    19

Zijn er mensen die eind deze maand gaan kijken? Ik heb er eigenlijk heel veel zin in, maar ik weet nog niet of ik dan mobiel ben...
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Leeftijd
    31
    Dagboek Berichten
    41

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Gilraen
    Zijn er mensen die eind deze maand gaan kijken? Ik heb er eigenlijk heel veel zin in, maar ik weet nog niet of ik dan mobiel ben...
    Mocht je een manier vinden om naar daar te gaan, let me know Dan bekijk ik het ook even. Voorlopig lijkt het niet mogelijk voor mij
    Take the time it takes, so it takes less time.

Ik ga meedoen Maar ik heb geen vervoer, dus ga waarschijnlijk met het OV

Aangemeld
    May 2011
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    19

@ Marie: als ik dan nog niet geopereerd ben, ben ik wel in staat om auto te rijden. Maar ik durf niet alleen zo een ver stuk rijden. Ik heb echter pas de 26e controle. En voor hetzelfde geld zegt die: morgen is de operatie.
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    69

Ik vind hier echt zoveel van en maar weinig positiefs. Ik vraag me echt af of deze dieren nou "gered" zijn, af meer van de wal in de sloot beland. Vervolgens wordt Parelli-end Nederland opgeroepen om toch vooral maar een clinic te volgen, betaald, zodat deze dieren makkelijker verkoopbaar zijn. Ik heb m'n lesje mbt begrazingsvee al jaren geleden geleerd; afblijven! Je kan ze hanteren, maar echt temmen moet je helemaal niet willen. Dan beschadig je hun "ik" teveel, het wilde zit te diep. Dat maakt de types die ik ken/kon totaal ongeschikt als gebruikspaard.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

Aangemeld
    May 2011
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    19

Ik dacht dat ook, maar met die 2 wilde pony's las ik hier zoveel positiefs van forumgenoten. Maakte me benieuwd en gaf me de hoop (naief?) dat hun net wel een goede toekomst kan wachten als gebruikspony. Misschien ligt het ook aan het karakter van het dier? Bepaalde wel en anderen die zich er nooit in kunnen vinden?

Ik vind de deelnemersprijs ook hoog liggen, hoop dat het komt zodat er veel geld voor de pony's gebruikt kan worden, maar geen idee of dat zo is. Geld van toeschouwers ging wel naar de pony's toe.

Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    6

Idd, wat Saar zegt is ook mijn mening. Plus dat de organisatie(s) die (jaarlijks!!!!) weer deze jonge dieren aanbiedt hier natuurlijk alleen maar blij van kan worden. Er wordt volop reclame voor ze gemaakt, de dieren worden 'mak' gemaakt en met een beetje geluk nog vlot geplaatst ook. In plaats van dat ze wat aan hun kudde beleid gaan doen, en voorkomen dat er ieder jaar weer (!!!) een 'overschot' is aan deze jonge dieren. Dat is voor mij ook de reden niet te gaan kijken/sponsoren/enz.

Hoe goed bedoeld ook, je 'red' er dit jaar misschien 1, maar volgend jaar staat er gewoon weer een opvolger te zoeken naar een goed huis. En zo blijft het onbegonnen werk, zeker zolang er een kuddebeleid is die uitbreiding niet beperkt of indamt.

Ik dacht eerlijk gezegd dat het ging om een eenmalige "redding" Want anders ben ik het er zeker mee eens dat dit nergens heen gaat. Ik heb me nu al opgegeven en vind het nog steeds erg leerzaam om te doen, maar ik zal ook eens aan Eddy vragen hoe hij hier tegen aankijkt.

Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    6

Google maar eens op exmoor's . Dan vindt je vele topics op o.a bokt over het 'redden' van deze (overigens prachtige!) jonge dieren. Er zijn verschillende gebieden in NL waar kuddes paarden lopen trouwens, en niet allemaal van SBB.

Bladwijzers

Forum Rechten