Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 25

Topic: Nieuwe, versoepelde regels

  1. #1
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Nieuwe, versoepelde regels

    Beste forumleden,

    Er zijn enkele forumregels gewijzigd ten behoeve van een gezellig, open forum. We willen graag dat iedereen, oude én nieuwe leden, zich welkom voelt en daarom zijn enkele regels versoepeld.

    - Voor een commercieel topic in Natural Activiteiten is geen toestemming van Callippo meer nodig, ook hoef je niet langer een actief lid te zijn om er te mogen posten. Wel is een voorsteltopic nog steeds gewenst, zodat iedereen weet met wie hij/zij van doen heeft.

    - Soms komen er nieuwe leden, enkel om hun paard of stalling aan te bieden. Dit kunnen ze niet in Vraag en Aanbod, omdat daar minimaal 15 berichten nodig zijn. Voortaan mogen ze dit wel in hun voorsteltopic doen, mits het relevant is voor het NHforum (geen complete stalkasten o.i.d.).

    - Promotionele accounts (of leden met commerciële bijbedoelingen) kunnen hun diensten en acties voortaan aanbieden in een nieuw subforum, speciaal voor dit doel. Hier mag iedere aanbieder 1 topic aanmaken en dit aanvullen zo vaak hij/zij wil.

    - Topics waarin een ruzie of verhitte discussie uitbreekt, zullen niet langer zomaar verwijderd worden op vraag van de topicstarter. Dit kwam onlangs een keer voor, maar zal in de toekomst niet meer gebeuren (uitzonderingen daargelaten). In het vervolg gaan topics indien nodig eerst op slot voor een moderator-overleg. Het genoemde topic dat onlangs verplaatst is zal dan ook worden herplaatst. Indien er sprake is van persoonlijke vetes is het gewenst om dit per pb te bespreken en niet openbaar.

    Groetjes,

    Evi (Callippo), Dineke (senta) en Rianne
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  2. #2
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re:Nieuwe, versoepelde regels

    Klinkt goed doordacht allemaal, fijn!
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  3. #3
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re:Nieuwe, versoepelde regels

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    - Topics waarin een ruzie of verhitte discussie uitbreekt, zullen niet langer zomaar verwijderd worden op vraag van de topicstarter. Dit kwam onlangs een keer voor, maar zal in de toekomst niet meer gebeuren (uitzonderingen daargelaten). In het vervolg gaan topics indien nodig eerst op slot voor een moderator-overleg. Het genoemde topic dat onlangs verplaatst is zal dan ook worden herplaatst. Indien er sprake is van persoonlijke vetes is het gewenst om dit per pb te doen.
    Na enig verder beraad hebben we toch besloten om het topic te verwijderen. Het besluit was al genomen vóórdat we bovengenoemde besproken hadden. Verder is het vooral een persoonlijke discussie geworden die niet veel toevoegt aan het forum. We hebben hierover overlegd met de belangrijkste betrokkenen bij het topic.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  4. #4

    Re:Nieuwe, versoepelde regels

    Maar wat ik me afvraag, wanneer jullie niet willen dat topics verdwijnen als een topicstarter de reacties niet aanstaat of wat dan ook, moet de functie dat je dat zelf kunt doen dan niet worden verwijderd?

  5. #5
    Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    5.545
    Dagboek Berichten
    20

    Re:Nieuwe, versoepelde regels

    Voor zover ik weet is het niet meer mogelijk je topics zelf te sluiten of verwijderen, sluiten is enkel mogelijk in Vraag en Aanbod
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

    Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

  6. #6

    Re:Nieuwe, versoepelde regels

    Ik heb bij zowel mijn dagboek als bij topics die ik heb aangemaakt in activiteiten en natural activeiten nog de mogelijkheid om het te verwijderen of te sluiten (net even geprobeerd en een topic uit activiteiten verwijderd en het lukte gewoon). Ik vind de mogelijkheid wel fijn hoor trouwens , maar het sluit dus niet aan bij de nieuwe regels zeg maar.

  7. #7
    Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    5.545
    Dagboek Berichten
    20

    Re:Nieuwe, versoepelde regels

    Nee, heb je gelijk in, hoor! Dan moet Evi even naar de foruminstellingen kijken
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

    Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

  8. #8
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:Nieuwe, versoepelde regels

    Ik vind het eerlijk gezegd juist wel fijn bij dit forum dat je daar zelf zoveel vrijheid in hebt. Ik zie ook niet in wat daar het bezwaar tegen zou kunnen zijn.

  9. #9
    Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    5.545
    Dagboek Berichten
    20

    Re:Nieuwe, versoepelde regels

    Als topics niet zomaar meer gesloten worden op vraag van de TS, dan is het lastig als de TS dat wel zelf kan doen (dan moeten wij heropenen enzo). We willen voorkomen dat topics te pas en te onpas gesloten worden als de discussie wat heviger wordt. Bij alle andere soorten topics zal een pb'tje naar een moddie genoeg zijn om een topic te sluiten
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

    Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

  10. #10
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:Nieuwe, versoepelde regels

    Ik vindt zelf een topic sluiten nog weer anders dan verwijderen, zelf sluiten vindt ik eigenlijk prima, als iemand verder geen discussie wil, jammer maar ok.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  11. #11
    Actief Forumlid ali's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2008
    Locatie
    Riethoven
    Berichten
    2.450
    Dagboek Berichten
    11

    Re:Nieuwe, versoepelde regels

    Sluiten lijkt me wel fijn, kijk maar naar Roos, die ook tijdelijk sloot...
    Flame en Ali's lessen

    You're the only person who knows what's right for you,the only one.

    And if you already know what this is, commit to it. If you don't, commit to nothing.

  12. #12
    Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    NvhL
    Berichten
    3.762

    Re:Nieuwe, versoepelde regels

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Rianne
    Als topics niet zomaar meer gesloten worden op vraag van de TS, dan is het lastig als de TS dat wel zelf kan doen (dan moeten wij heropenen enzo). We willen voorkomen dat topics te pas en te onpas gesloten worden als de discussie wat heviger wordt. Bij alle andere soorten topics zal een pb'tje naar een moddie genoeg zijn om een topic te sluiten
    Waarom in godsnaam????
    Een forum is "van" de leden/ schrijvers. Niet van de moderators!

    Fellor heeft ook wel eens een topic gesloten midden in een discussie (circusdieren)
    Ontzettend onbeschoft richting gesprekspartners, maar - conform haar *wettelijke!* rechten- wel toegestaan.

    Je kan wel van van alles willen controleren Rianne (en vooral Dineke)
    maar er zijn allerlei weten en regels over publicatie op Internet.
    Als mensen om verwijdering van hun berichten verzoeken heb je dat gewoon te doen.
    Zoals Evi het nu geregeld heeft is het geheel conform die regels en óók nog eens respectvol naar forumleden!
    (denkend aan het topic van Roos).

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Rianne
    We willen voorkomen dat topics te pas en te onpas gesloten worden als de discussie wat heviger wordt.
    Zolang dit forum bestaat staat de optie al open, om geheel zelf je topic te sluiten of zelfs te verwijderen.
    Ik vind het wat overtrokken om nu te gaan doen, alsof daar "te pas en te onpas" gebruikt van gemaakt zal gaan worden.
    Het is naar mijn weten slechts een paar keer voorgekomen (minder dan 5x!) dat mensen midden in een discussie de boel "opbliezen".
    En dat, terwijl er in het verleden toch soms pittige discussies hebben plaatsgevonden!
    Destijds werd nooit een topic gesloten (ondanks dat het wél kon) en pittige discussies vinden tegenwoordig (laatste jaren) niet meer plaats.
    Dus waar hebben we het over???

    Ik vind de titel van dit topic dan ook niet de lading dekken!
    "nieuwe versoepelde regels"???
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

    "Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

  13. #13
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:Nieuwe, versoepelde regels

    Met die wettelijke regel heb je wel een punt, Els. Daar hadden we niet bij stil gestaan.

    Ik zal het laten staan dat ieder zijn EIGEN berichten altijd kan wissen/aanpassen en op slot kan doen.
    Ik stuur je nog een pb om hier op terug te komen.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  14. #14
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:Nieuwe, versoepelde regels

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door E.Zanden

    Ontzettend onbeschoft richting gesprekspartners
    Het is een topic sluiten, geen mensen uitschelden oid.... een beetje perspectief kan ook geen kwaad. Vind dit NOGAL overdreven. Niet iedereen kijkt hetzelfde tegen dingen aan en ik vond jou in dat topic nogal betweterig en respectloos over andermans mening, dus in dat geval sluit ik liever dan dat het uitloopt in iets persoonlijks (als je de reden wilt weten hierbij dus).
    Maar goed....

  15. #15
    Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    NvhL
    Berichten
    3.762

    Re:Nieuwe, versoepelde regels

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Fellor
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door E.Zanden
    Ontzettend onbeschoft richting gesprekspartners
    Het is een topic sluiten, geen mensen uitschelden oid.... een beetje perspectief kan ook geen kwaad. Vind dit NOGAL overdreven. Niet iedereen kijkt hetzelfde tegen dingen aan en ik vond jou in dat topic nogal betweterig en respectloos over andermans mening, dus in dat geval sluit ik liever dan dat het uitloopt in iets persoonlijks (als je de reden wilt weten hierbij dus). Maar goed....
    Hallo Fellor, je hebt dat circusdieren-topic niet alleen gesloten, maar in zijn geheel verwijderd.
    Dat betekent concreet dat je opmerkingen hier, niet meer verifieerbaar zijn.
    Persoonlijk vond ik op mijn beurt jou respectloos in je mening, dat minderheidsgroeperingen geen rechten hebben.

    De reden dat ik je aanhaal is vanwege je opmerking:
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Fellor
    Ik vind het eerlijk gezegd juist wel fijn bij dit forum dat je daar zelf zoveel vrijheid in hebt.
    Ik zie ook niet in wat daar het bezwaar tegen zou kunnen zijn.
    Mijn bezwaar van topics verwijderen is dus bovenstaande reden (het verwijzen naar iets wat niet meer verifieerbaar is). Daarnaast is verwijderen van een topic terwijl de discussie nog loopt, in mijn beleving net zoiets, als iemand de rug toekeren in een discussie (die je nota bene zelf) opgestart bent.

    Overigens: ik denk dat de werkelijke reden van verwijderen ligt, in je nogal Geert Wilders-achtige uitspraken. Daar zal ik helaas nooit zoveel respect voor kunnen gaan opbrengen...

    Maar goed, het betoog is dat -hoe vervelend daadwerkelijk verwijderen door een TS ook is- je wél het recht hebt om dat te doen. Ik denk ook dat de meeste mensen zich ook bewust zijn, dat zoiets met zorg moet gebeuren (gezien het lage aantal verwijderingen).
    Ik ben dan ook (net als jij Fellor) blij, dat dit forum daar normaal en volwassen mee omgaat.
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

    "Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •