Hallo allemaal,
Ik ben vanaf september de trotse huurder van een mooi stukje land in Renswoude. Ik heb momenteel 1 paard maar ik hoop mijn 'kudde' vanaf september uit te kunnen breiden met mijn franse projectpaardje Salvia ( ben 8 maanden working student geweest op bij parelli instructeur marie-claire en helemaal verliefd op deze dame)
Nou heb ik vanaf september deze wei tot mijn beschikking:
Het is in totaal 0,5 hectare gras opgedeeld in twee weiden met een schuilstal. Ik zal de wei delen met een kleine kudde schapen.
Nou heb ik nog geen ervaring met eigen weide management. Ik heb altijd op pensionstallen gestaan. Nou heb ik eigenlijk twee vragen aan jullie ervaren weidemanagers
Beide paardjes zijn easy keepers, maar kunnen wel op een arme wei staan zonder dicht te slibben.
Hoe zouden jullie het grasrandsoen regelen?
Ik heb dus de mogelijkheid om door de schapen de boel kort te laten eten, ik kan 1 wei als vaste wei gebruiken en de tweede als dagelijks een uurtje gras wei, ik kan aan strookbegrazing gaan doen....alles is mogelijk.
Dan ben ik aan het overwegen mijn wei ook te vullen met een kleine pony (maatjeA) als extra gezelschap als ik ga rijden met een van de twee. Zouden jullie dat aanraden?
Alvast bedankt voor het meedenken!!
Bladwijzers