Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 23

Topic: Tips voor schuivende Barefoot?

Tips voor schuivende Barefoot?

Dag allemaal,

Ik rijd nu al enige jaren met een Barefoot Cheyenne zadel. Mijn paardje Gipsy heeft geen schoft waardoor zadels met boom niet goed blijven liggen. Toen ben ik overgestapt op boomloos, maar als ik maar iets mijn gewicht verplaats dan schuift het zadel. Ik heb al een Sympanova pad geprobeerd, maar die geeft teveel irritatie op zijn huid. Ik heb nu een standaard Barefoot pad met wollen onderkant.

Heeft iemand tips voor mijn Barefoot zodat deze minder schuift? Of wellicht tips voor een ander zadel?

Groetjes Vivian

Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Re:Tips voor schuivende Barefoot?

Ik denk dat je het beste een zadelpasser kan laten komen.
    Hier ook zo'n paard; rondgeribt, iets te dik, geen schoft...
    Uiteindelijk bleek; er zijn zeker wel mogelijkheden!
    Started!

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Ik ben bang dat Barefoot niet geschikt zal zijn Ik heb ook zo'n rondgeribt Hafje zonder schoft en een 'gewoon' boomloos zadel blijft niet op haar liggen. Ik heb nu een Wintec Wide dressuur, maar ook een boomloze Freeform (die wel redelijk vormvast zijn!) ligt stevig op haar. Een gewoon boomloos zadel is gewoon te ongevormd aan de onderkant om te blijven liggen.

Zadelpasser is dan inderdaad het handigste, omdat je dan meerdere zadels kunt uitproberen. Ik weet niet waar je precies woont? Stubenitsky in Heemskerk is erg goed, Country Mill in Nijkerk ook. Als je boomloos wilt en in het zuiden woont kun je Buitenzinnig eens mailen Bij die laatste is het overigens wel handig als je zelf veel zadelkennis hebt, omdat ik hem qua passen niet zo kundig vind. Maar je kan wel makkelijk meerdere modellen uitproberen.
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Rianne
    Ik ben bang dat Barefoot niet geschikt zal zijn Ik heb ook zo'n rondgeribt Hafje zonder schoft en een 'gewoon' boomloos zadel blijft niet op haar liggen. Ik heb nu een Wintec Wide dressuur, maar ook een boomloze Freeform (die wel redelijk vormvast zijn!) ligt stevig op haar. Een gewoon boomloos zadel is gewoon te ongevormd aan de onderkant om te blijven liggen.

Zadelpasser is dan inderdaad het handigste, omdat je dan meerdere zadels kunt uitproberen. Ik weet niet waar je precies woont? Stubenitsky in Heemskerk is erg goed, Country Mill in Nijkerk ook. Als je boomloos wilt en in het zuiden woont kun je Buitenzinnig eens mailen Bij die laatste is het overigens wel handig als je zelf veel zadelkennis hebt, omdat ik hem qua passen niet zo kundig vind. Maar je kan wel makkelijk meerdere modellen uitproberen.
    Don van Buitenzinnig is een vrouw en wat mij betreft één van de weinige verkopers die echt heel veel verstand heeft van Boomloos!

Wat voor Barefoot heb je? Met of zonder VPS. Dat wil nog wel eens schelen. Verder is het helaas pindakaas inderdaad soms zo, dat op hele ronde paarden een BF gewoon niet lekker ligt...(en als wel stevig ligt, voor geen meter zit, omdat je bijkans in split geduwd wordt ) Dan zijn andere boomloze merken zoals Trekker of Hidalgo soms een betere keus....

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    Don van Buitenzinnig is een vrouw en wat mij betreft één van de weinige verkopers die echt heel veel verstand heeft van Boomloos!
    Whoeps

Nou, Don was heel erg verbaasd toen ik vertelde dat mijn wintec toch goed paste, maar dat ze een boommaatje smaller was geworden (terwijl het toch echt zo was en een jaar ervoor dat grotere maatje wel goed zat). En zo nog enkele dingetjes. Dus dan plaats ik toch vraagtekens bij de kundigheid wat betreft het passen. Wat betreft het verstand over boomloze zadels ben ik het helemaal met je eens, je krijgt onwijs veel en uitgebreide informatie Dat is ook van grote waarde!
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Voor boomloos kun je ook nog terecht bij Skyriding in België, die doen regelmatig een rondje in Nederland. Die hebben weer andere merken dan Buitenzinnig (oa de Freeform) en een hele goede service.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2011

Je zou ook eens contact op kunnen nemen met Bianca, de importeur van BF in Nederland. Zij heeft veel ervaring met BF problemen. Wellicht dat je een foto/filmpje van paard/zadel/ruiter kan sturen en zij je wat adviezen kan geven. Soms lukt het gewoon inderdaad niet, maar er zijn best een aantal dingen die je zou kunnen proberen. Maat pommel, plaats van het zadel, singel, pad etc. zijn allemaal zaken die van invloed kunnen zijn.

@ Mitzel: ik denk dat een zadelpasser het beste plan is inderdaad. Waar ben jij uiteindelijk op uitgekomen?

@ Rianne: dank je voor de tips, zal zeker even naar de Wintec en Freeform kijken.

@ Nienke: ik heb speciaal met VPS gekocht, maar helaas lukt het daar nog niet mee.

@ Senta: dank voor de tip!

@ MaaikeV: vrees toch dat de BF de deur uit gaat.

Dank iedereen voor de tips, het wordt toch een zadelpasser en hopelijk vinden we het juiste zadel ertussen

Ben een beetje aan het speuren en kom ook de 'trekker pro endurance' tegen. Klinkt erg hoopvol. Iemand ervaring?

Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Ik kwam bij mijn eigen Startrekk Delfin met staartriem uit.
    Met die staartriem ben ik nog steeds niet blij, maar het schijnt de enige oplossing te zijn in deze.
    Started!

Actief Forumlid sterre's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2013
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    82

Mijn ervaring is dat barefoot qua model heel erg verschilt. Voor zowel ruiter als paard.
    Zo kan ikzelf op de Barrydale echt niet zitten, kreeg ik last van m'n heupen in de Londen met VPS, maar zonder vps ging prima. Bijvoorbeeld. Idem qua schuiven, kan behoorlijk uitmaken!

Trekker heb ik gehad voor de Fjordmeneer. Heeft een tijdje heel lekker gelegen, maar ergens kwam het punt dat het niet meer passend te krijgen was voor zijn model. De hoek van de verstelbaarheid kwam simpelweg niet overeen, waardoor de kussens niet meer gelijkmatig verdeelden. En dan ben je snel klaar natuurlijk.
    Superjammer, want het was een fijn zadel, prima kwaliteit ook, dat niet schoof en waar ik zelf heerlijk in zat!

Heb zelf nu een Hidalgo voor Bailey, bevalt ons supergoed tot nu toe, wellicht ook een optie om naar te kijken.

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Ik heb al een oud Barefoot Cheyenne zadel, nog zonder VPS etc. Maar ik heb hem al op verschillende rondgeribte pony's gehad en op allen bleef die zonder problemen liggen.
    Viv, heb je met of zonder VPS?
    Zadelpas lijkt mij wel een goed idee als deze niet goed meer ligt inderdaad.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

ik heb speciaal met VPS gekocht, maar helaas lukt het daar nog niet mee.
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

O, die heb ik even over het hoofd gezien. Maar mijn gevoel is dat met VPS meer schuift dan zonder.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

@ Sterre: ben de Hidalgo inderdaad ook tegengekomen, zal eens kijken. Wat jammer dat de Trekker niet meer paste. Klopt inderdaad dat de ene BF de ander niet is, maar de meeste vallen al af omdat ze te lang zijn en eigenlijk was de Cheyenne mt 1 de enige die paste.

@ Dyonne: klopt, het maakt inderdaad wel veel verschil met of zonder VPS. Ik heb, voordat ik mijn BF met VPS kocht, een BF Cheyenne van een vriendin uitgeprobeerd zonder VPS. Deze lag veel beter en schoof minder, maar helaas zijn deze niet meer te koop Daarbij, heb je dan wel voldoende ruggengraat vrijheid? Want mijn ervaring is wel dat het zadel naarmate het ouder werd wel een beetje lubby werd. BF heeft geen passervice toch?

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten