Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 16

Topic: Green Distance Rent a saddle

Green Distance Rent a saddle

Heeft er hier iemand ervaringen met Green Distance?
    Eventueel met Rent a saddle?
    Ik zie dit wel als een mogelijke oplossing voor Bink aangezien hij tegen dat we hem gaan starten bijna 4 is verwacht ik nog wel wat veranderingen zowel in groei als spieren.
    Daarom wilde ik even informeren of er hier mensen zijn die dit al geprobeerd hebben en wat hun ervaringen zijn.
    Het trail zadel van Massimo lijkt me een fijn zadel, evenals de dressuur II, mensen die hier ervaringen over hebben, graag delen

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Re:Green Distance Rent a saddle

Ik heb de Massimo trail gehad. Tweede hands over genomen van stalgenote en toen de ligging na laten kijken door Green distance. Het is een fijn zadel maar paste na een half jaar niet meer en was ook niet goed meer aan te passen. Bij rent a saddle heb je daar natuurlijk minder last van. Ik vind Greendistance aan de ene kant een goede service hebben en heb wel eens een testzadel geprobeerd (Trekker) maar als zadelpasser is ze minder kritisch dan ikzelf ben en daar ga ik dus liever op mijn eigen oordeel af.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Dankjewel Senta!
    Dus over het zadel op zich was je wel tevreden?
    Mag ik vragen waardoor het zadel nadien niet meer paste?
    Ik ben zelf best erg kritisch wat mijn paard (en tuig) betreft, dus daarom ook dat het huren me zo aanspreekt
    Dan heb ik toch een hele tijd om het uit te proberen.

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Zadel paste niet meer omdat Moon's bespiering veranderd is. Ik had hem toen nog maar net en het laatste half jaar bij de vorige eignaar had ie niet veel meer gedaan. De boom is breder gemaakt en de kussens zij opnieuw gevuld maar het paste daarna nog steeds niet. Dat aanpassen ging overingens niet via Green distance maar via een MSFC zadelpasser.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Actief Forumlid marina's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Re:Re: Green Distance Rent a saddle

Geen ervaring met green distance ( tenminste niet wat betreft zadels). Maar ik vond het massimo zadel dus echt niet fijn, heb er een paar jaar 1 gehad, lag prima op mijn paard maar heb er zelf nooit aan kunnen wennen, de zit is mij te vrij.
    Wat ik wel begrepen heb van herman van countrymill is dat de dressuur uitvoering heel anders is qua passing.
    Succes met de zoektocht!

Dankjewel Marina!

Ja, dat is dus mijn probleem ... ik kan geen enkel zadel echt uitproberen aangezien Bink nog niet gestart is onder het zadel.
    Met het huren kan ik beide zadels (trail en dressuur) een tijdje uitproberen en dan zien we wel
    Oorspronkelijk wilde ik voor een wow-zadel gaan maar dat is zo duur en dus ook geen kans om het eens te proberen.
    Door het huren ben ik ook niet ineens een smak geld kwijt als het dan toch niet mijn ding is

Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Ik heb ook tijdje massimo gehad.
    Overgenomen van forum-genootje.

Ik vond zadel fijn zat erg lekker en lekker vrij. Helaas paste hij na tijdje niet meer
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.

Actief Forumlid marina's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Re:Re: Green Distance Rent a saddle

Zytha, kan je niet starten met een boomloos zadel? Dat is mij heel goed bevallen met opleren, zodra ze dan bevestigd zijn onder het zadel kan je er 1 uitzoeken die voor jullie allebei goed past.

Maritje, was het ook door de bespiering dat het zadel niet meer paste?

Marina, aan een boomloos heb ik ook gedacht maar een boomzadel corrigeert toch de zit van de ruiter meer alsook een andere gewichtsverdeling en aangezien ik geen lichte ruiter ben ...
    Ik ben ook vooral op zoek naar een fijn buitenrij zadel en dat in combinatie met een barebackpad (met de tijd) voor het pistewerk.
    De boomloze zadels die ik tot nu toe gezien heb zijn ook niet echt mijn ding ... barefoot vind ik zo gek liggen op sommige paarden, alsook het schuiven houdt me tegen, bij andere merken vind ik de velcro dan weer niets.
    Welke boomloze zou jij aanraden?

Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Ja, Wonder was nog al stevig en paste het toen prima. Maar door het rijden etc viel ze af en toen ging het steeds meer klapperen en ze werd boos als ik met zadel aan kwam.

helaas.

Wat vind je van een Trekker? semi-boomloos
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.

Actief Forumlid Nabukenya's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2011
    Leeftijd
    53
    Dagboek Berichten
    1

Zytha een boomzadel moet dan wel heel goed passen op het paard en de ruiter
    En bij een zwaardere ruiter( zoals ik zelf) vind ik zelf dat de ligging toch veel sneller naar achteren word verplaatst.
    Ik zit dus met de tijd met het zelfde probleem waar doe je goed aan.
    Beide boom en boomloos hebben voor en nadelen
    Wel fijn te weten dat je zadels kan huren, nooit geweten
    The journey of a thousand miles Begins with One singel step
    http://www.nhforum.nl/forums/blog.php/1843-Nabukenya

Ja, inderdaad, ik vind het zelf ook zo moeilijk
    Maar ik ga toch een keuze moeten maken ...
    Het liefst zou ik gaan voor een volledig op maat gemaakt zadel voor paard en ruiter maar bij een jong paard is daar geen beginnen aan.
    Dus tot die tijd zal ik iets anders moeten zien te vinden waar ik tevreden mee ben
    Ik wil dus wel gaan voor een boomzadel, eentje dat de druk goed verdeeld op een korte rug.
    Over de trekker had ik nog niet nagedacht, ik vind hem zo lelijk :P
    Dus het leek me wel wat om een zadel te huren voor bv een jaar en dan te gaan bekijken waar ik voor langere tijd voor wil gaan.

Ik ben heel blij met mijn Kent & Masters zadel. Is een leren zadel maar heel goed aanpasbaar. Mijn paard is sinds ik het zadel heb al 3 boommaten gegroeid. Ook de kussens kunnen aangepast worden. Ik heb dan wel het geluk dat mijn zadelmaker 10 minuten verderop woont, dus heel regelmatig wat aanpassingen kan doen. Maar zo blijft het dus wel steeds goed passen. Anders had ik in twee jaar tijd al minstens 3 nieuwe zadels moeten hebben denk ik. Voor mijzelf is het niet het allerfijnste zadel wat ik ooit gehad heb, maar wel prima. Dus misschien ook eens de moeite waard om naar te kijken?

Actief Forumlid sterre's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2013
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    82

Het is ook lastig, want dat groeien en veranderen houd je toch, ongeacht welk zadel, dus wat dat betreft vind ik het rent-idee heel mooi!

Trekker is inderdaad lelijk, haha! Ik heb hem ook gehad, voor míj zat het heel fijn, maar uiteindelijk bleek het ook niet 'aanpasbaar genoeg' en heeft het voor veel gedoe gezorgd.
    Dat is niet om je af te schrikken, want niets zo persoonlijk als een zadel! Mijn fjord is echt geen makkelijke qua pasvorm, superveranderlijk en ik rijd vrij intensief. Wij hebben zoveel zadels afgeschreven waar anderen dolgelukkig mee zijn Maar... trekker vond ik in theorie toch echt mooier dan de praktijk.

Ken heel veel mensen die al heel lang heel blij zijn met hun massimo trail. Zadels blijven mooi, kwaliteit is ook bij intensief gebruik gewoon goed.
    Zelf vind ik die trailzadels met die gestikte zitting dan weer écht lelijk, en Bailey past ze ook niet, maar als je een paard hebt met een rug die erbij past is het echt een prima zadel volgens mij.

Actief Forumlid hanne01's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2007
    Leeftijd
    32

Ik heb een massimo trail zadel voor mijn quarter en vind het héérlijk zitten. Hoop ooit zo eentje voor mijn pony te kunnen aanschaffen (op voorwaarde dat het zou passen). Ik heb het wel snel moeten laten verbreden, maar dat ligt niet aan het zadel, wel aan een foute inschatting van de zadelpasser die mijn paard kwam opmeten.
    dhPhotography: https://www.facebook.com/Dupas-Hanne...5935071/photos
    Contacteer me voor meer info of neem een kijkje op mijn facebookpagina

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten