Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: dosering homeopathie voor paarden

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

dosering homeopathie voor paarden

Is er hier een homeopaat op het forum, of iemand die anderszins antwoord weet op de volgende vraag?
    Ik vraag me af wat de dosering is van homeopatische middelen voor paarden. Ik heb hier bv. Hypericum D30 staan, wat ik heb gebruikt bij tandvleesontsteking/tandpijn bij mezelf. Ik moest daarvan 5 korrels per dag nemen. Nu heeft Atli ook problemen met zijn tandvlees en wilde ik het hem graag ook geven. Krijgen paarden dezelfde dosering als mensen, of hoger? Of hangt dat dan ook weer van het middel/de potentie af?

Re:dosering homeopathie voor paarden

Ik zal mijn moeder is vragen. ze doet heel veel met homeopathie.

enige wat ik kan bedenken als dit naar bv lichaams gewicht gaat ?
    Maar dat is een gok.

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Mijn moeder heeft lang in de homeopathische apotheek gewerkt. Ze zegt dat ze 10 korrels per dag zou geven, maar zegt wel dat homeopathisch dierenartsen vaak verschillen in dosering.
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Oké dus gewoon het dubbele geven van de mensendosering? Daar zat ik zelf ook aan te denken.
    Ik word momenteel zelf uitgebreid homeopatisch behandeld en ik heb ook het idee dat de dosering wel enig natte-vinger-werk is! Dus het zal wel niet zo erg zijn dan, als ik een paar korreltjes teveel of te weinig geef.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Een vriendin die natuurgeneeskundige is, zegt altijd dat je juist kinderdosering moet aanhouden omdat paarden veel sterker op homeopathie reageren doordat ze veel dichter bij de natuur staan.

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Firsty
    Een vriendin die natuurgeneeskundige is, zegt altijd dat je juist kinderdosering moet aanhouden omdat paarden veel sterker op homeopathie reageren doordat ze veel dichter bij de natuur staan.
    Dat hoor ik ook vaak, de kinderdosering

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Hmmm in de bijsluiter staat niet eens een kinderdosering vermeld... Maar dat is vaak de helft van de volwassenen-dosering, toch?
    In elk geval minder dan voor volwassenen.
    Conclusie: de meningen lopen nogal uiteen en iedereen doet maar wat.

Actief Forumlid Auky's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Ik zal straks even kijken in mijn boekje (ligt op stal) hoe het zit met granules.
    Druppels doe ik altijd 10 per dosis.
    There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Hangt de dosering ook niet af van de potentie en van het middel?

Marja, wat zegt je gevoel?

Als je denkt aan Atli en je hebt die korrels vast, hoeveel korrels zou je hem dan geven? Niet dat ik wil suggereren dat alles op gevoel moet hoor, zeker niet, richtlijnen zouden fijn zijn, ook veiliger maar als idee.

Ik kan me nl. niet voorstellen dat een dubbele dosis van jou goed zou voelen bij Atli. Ik schiet hier in Renkum in achter geval strak achter in mijn stoel bij het gevoel alleen al.

Deze post draagt niet echt bij aan de inhoud van je topic ben ik bang. Als je het niet fijn vindt, dan geef maar een gil, dan haal ik dit bericht weer weg.

liefs
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Je hoeft je bericht niet weg te halen hoor Roos. Ik hou wel van gevoelsdingen en ik behandel mijn eigen ziekte momenteel ook zo (ik geloof tot frustratie van mijn arts, maar ach ).

Ik ga het straks gewoon even proberen, op gevoel.
    Ik had Atli de eerste dag 5 korrels gegeven (mensendosis) en gisteren om de één of andere reden maar 2, maar die 2 voelden dan eigenlijk weer als te weinig.

Ja deskundig advies vragen is natuurlijk altijd goed. Alleen was mijn homeo-DA deze week met vakantie dus vandaar dat ik zelf alvast wat wilde doen. En bovendien: ik heb inmiddels zelf ook de ervaring dat de ene homeo-arts iets heel anders zegt over het zelfde middel dan de andere, dus ach, hoeveel waarde moet ik er dan nog aan hechten?
    Desondanks was ik wel benieuwd of er een algemene richtlijn is mbt de dosering voor paarden in vergelijking met die voor mensen. Maar Google vertelde me er echter niks zinnigs over.

Maar goed, ik ga straks dus nog maar eens even goed voelen, en wie weet geeft Atli me het antwoord zelf wel.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

Ik geef in ieder geval nooit meer als de mensendosering aan een paard !

Bladwijzers

Forum Rechten