Resultaten 1 tot 2 van de 2

Topic: advies gevraagt hoefschoenen

  1. #1

    advies gevraagt hoefschoenen

    Ik heb al jaren hoefschoenen van Smit uit Rijssen. Mijn vorige pony heeft 2 x 4 schoenen gehad en mijn pony Romy loopt al 9 jaar op schoenen van Smit. Nou was ik altijd zeeer tevreden en nooit problemen gehad. Paste goed, pony's liepen er goed op, nooit wondjes of schuurplekken. En ze bleven goed zitten.

    Ik en 4 andere hebben Meneer Smit laten komen uit Rijssen naar Zoetermeer en omgeving en hebben bij 6 pony's nieuwe hoefschoenen laten aanmeten.
    Paar wekeen later kregen wij allemaal de nieuwe schoenen binnen.
    Na een paar dagen begonnen mijn pony’s kalen plekken te krijgen van de schoenen. Ik heb de staalkabel op meerder manieren geprobeerd, losser en strakker. Ik heb de schoenen rustig ingelopen met 10 minuten begonnen en dan steeds langer. Romy loopt al 9-10 jaar op schoenen van het merk Smit en heeft dit nooit gehad. Na paar dagen kregen beide pony’s zelfs bloederige pijnlijke open ballen.
    Ik heb een email gestuurd en gevraagd wat ik hieraan kan doen. Ik kreeg een email van zijn vrouw dat het allemaal goed komt en dat haar man mij zou opbellen.
    Dat heeft hij gedaan en hij adviseerde voor 100 euro aan inlegzolen te kopen, want zijn eigen paarden lopen daar ook mee en met het maken van de schoenen houdt hij rekening met ruimte voor de inlegzolen. Ik ben hiermee niet accoord gegaan, want ik had al 714 euro betaald en bij Romy nog nooit inlegzolen nodig gehad. Mijn vorige pony heeft ook 2 x 4 schoenen van Smit gehad en nooit schuurplekken gehad. Hij stelde toen voor om bij Zeeman kindersokjes te kopen en die om hun hoven te doen. Dit heb ik gedaan maar nog schuurde de ballen van de voet open. Ik heb zelfs maandverband ertussen gedaan. Maar niks hielp. Na wat heen en weer gebel en email., hebben we besloten om de schoenen terug te sturen en dat hij ernaar zou kijken.
    heb ik de schoenen teruggestuurd. Eerst kreeg ik een email dat hij ze precies hetzelfde zou maken zoals ze waren. Later belde hij op dat er toch wat mis was gegaan. Tegenwoordig maakt hij de schoenen niet meer zelf , maar stuurt hij ze naar Hongarije en heeft hij een paar Hongaren in dienst. Deze Hongaren hadden het niet goed gemaakt. Dus kon ik naar Rijssen komen om daar nieuwe afdrukken te laten maken. Ik gaf aan dat dat geen optie voor mij is om met pony’s naar Rijssen te komen. Ik kan er maar 1 per keer meenemen en om een pony beide 6 uur (heen en terug) in een trailer te zetten doe ik mijn pony’s niet aan. Dat is niet goed voor pony’s. En daarbij zijn de reiskosten erg hoog en ik heb bij het eerste contact over de schoenen al aangegeven dat dat geen optie voor mij is. Vandaar dat ik reiskosten heb betaald om meneer Gerrit Smit naar Zoetermeer te laten komen.
    Meneer Gerrit Smit gaf aan dat hij NIET naar Zoetermeer terug wilde komen, omdat dat ver weg is. Ik gaf aan met 1 pony op vakantie te gaan naar Heerde op de Veluwe. In mijn trailer past maar 1 pony en mijn auto mag maar 750 kilo trekken dus ik kon er geen twee meenemen. Eerst gaf hij aan dat hij dat ook te ver vond om te komen kijken. Een paar dagen later belde hij op dat hij dan wel naar de Veluwe wilde komen. Ik heb toen een trailer gehuurd zodat mijn 2e pony in een trailer achter de veewagen van een vriendin toch meekon om nieuwe schoenen te laten aanmeten. Op tweede Pinksterdag heeft meneer Gerrit Smit de schoenen in Heerde op de Veluwe opnieuw aangemeten. Ik ben hem dus halverwege tegemoet gekomen. Ik had wel kosten voor de trailer en het verblijf van de pony op de Veluwe. Daar heeft een vreindin ook haar 2e pony nieuwe schoenen laten opmeten gelijk.

    heb ik het 2e paar nieuwe schoenen voor de pony’s binnengekregen. Gelijk zag ik dat er weer van alles niet klopte aan de schoenen en heb gelijk een email gestuurd. De staalkabel zit veel te laag aan de voorkant, waardoor hij niet op de goede plek aantrekt. De achterkant , waar de problemen waren is weer veel te hoog. Omdat meneer Smit niet terug reageerde en ik had gezegd in de mail het een week aan te kijken ben ik toch gaan wandelen met de schoenen aan. De eerste dag geen problemen..

    heb ik een email gestuurd dat ik het nu helemaal zat ben en dat ik mijn geld terug wil, want beide schoenen passen niet. Ik heb betaald voor op maat gemaakte schoenen, zodat ik deze problemen niet zou hebben en nu heb ik pony’s met pijnlijke ballen van de voet.
    toen kreeg ik een mail terug dat ze NOOIT geld terug geven, want het is maatwerk en ze geloven niet dat hun schoenen niet passen. Ik kon wel naar Rijssen toekomen met de schoenen en pony’s voor een oplossing. Ik heb nu al meerder keren aangeven dat het GEEN optie is voor mij om naar Rijssen te komen met de pony’s. Ik heb nu ook al heel veel kosten gemaakt en er van alles aan geprobeerd en meegewerkt. Nu houdt het voor mij gewoon op.


    Ik ben niet de enigste van de 7 pony’s passen 4 pony’s de schoenen niet. Die bij ons zijn aangemeten. Nu vraag ik mij af zijn er meer die deze problemen hebben? En wat hebben jullie eraan gedaan?
    Het is al mijn vakantie geld waar ik de schoenen van heb gekocht.. Romy loopt nog steeds op haar schoenen van 9 jaar oud.. Duvel heeft geen schoenen en kan niet op de weg nu..

    Iemand tips of adviezen?? doen jullie er bijvoorbeeld wat in de schoenen zodat ze niet schuren? hebben jullie foto's van hoe de schoenen bij jullie zitten?

    Alvast bedankt!
    groetjes Patrica, Duvel en Romy


  2. #2
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re:advies gevraagt hoefschoenen

    Hoi, welkom op het forum. Misschien eens juridisch advies in winnen? Heb je een rechtsbijstandverzekering? Ik denk dat je in je recht staat als consument als ze niet passen. Hijkan vinden dat ie nooit geld terug geeft maar daar denkt de wet anders over, je bent bij dit soort conflicten goed beschermd.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •