Heftige troep?? Het is 100% natuurlijk hoor, of bedoel je de geur? Het ruikt een beetje naar teer, vind ik. Lekker wel. Na een paar dagen smeren was de mok wel weg. Sneller dan met mijn oude beproefde "witte water".
Heftige troep?? Het is 100% natuurlijk hoor, of bedoel je de geur? Het ruikt een beetje naar teer, vind ik. Lekker wel. Na een paar dagen smeren was de mok wel weg. Sneller dan met mijn oude beproefde "witte water".
Sophie was ook altijd een zware eczemer. Toch geeft ze nu eigenlijk praktisch geen jeuk meer
100% natuurlijk of niet. Wat Marit beschrijft heb ik meer gehoord
Het is blijkbaar enorm sterk spul.
Ik ga door op de weg die ik nu bewandel en kom soms nog wel nieuwe dingen tegen
En probeer ook het een en ander wel uit.
Beetje jammer Marjo, ik ben al jarenlang bezig om het probleem aan te pakken, dus deze opmerking valt bij mij verkeerd. Mooi voor jou dat de oplossing in voeding ligt, maar dat hoeft niet voor iedereen zo te zijnOorspronkelijk Geplaatst door Marjo & Sophie
![]()
Sorry nienke zo bedoel ik dat niet..
Ik heb jarenlang ook van alles geprobeerd, en zocht het eigenlijk nooit bij het hoofdpunt.
Maar alles om de jeuk te verzachten, ik ben hemels blij dat ik nu eigenlijk oorzaak 1 bij sophie heel duidelijk heb gevonden.
Elke eczemer is anders, en voor iedereen is niet altijd alles mogelijk. Ik hoop dat er voor iedereen iets komt waardoor paarden juekvrij door het leven kunnen
Ik heb me verder nooit verdiept in derfen, maar ben er op een of andere manier neit zo weg van.
NienkeWien, das idd wat ik ook bedoelde.
Marjo, ben oprecht blij voor je dat je dit resultaat hebt geboekt met Soph
Maar het 'licht' wat je vorig jaar gezien hebt, is voor velen al jaren bekend en toegepast (waaronder ikzelf) maar daarmee helaas nog altijd niet helemaal onder controle.
Om dan te zeggen dat 'smeerders' het probleem niet bij de bron aanpakken, stuit mij ook tegen de borst.
There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.
Ik ben me er wel van bewust dat sophie misschien wel gewoon geen eczemer is.
En dat ik dat daarom zeg. Want voor mij waren de smeersels vooral om de jeuk zachter te maken.
Ik ben me pas de laatste jaar gaan verdiepen in andere dingen zoals kruiden etc.. ik heb daar eerder nooit aan gedacht.
Geen idee waarom, maar dat kan, verstand komt met de jaren.
En misschien is sophie juist dus eerder suiker gevoelig ipv een eczemer.
Sorry, ik ben niet zo handig in dingen onder woorden te brengenmijn excuses daarvoor
Bladwijzers