Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 21

Topic: MCQ bij zomereczeem

MCQ bij zomereczeem

Hallo allemaal,

Ik ben zelf een niet zo heel erg actief lid van dit forum, ik lees voornamelijk wat anderen schrijven , maar nu heb ik toch zelf een puntje...
    Heeft iemand ervaring met het middel MCQ tegen zomereczeem?
    Er hangt een beetje een mysterieus zweempje omheen vind ik persoonlijk, maar omdat ik dus echt ten einde raad ben dacht ik het maar eens in de groep te gooien.
    Ik ben benieuwd naar de reacties, of misschien heeft iemand anders een wondermiddeltje?

Manon

Re:MCQ bij zomereczeem

Om te beginnen, wat eet je pony, hoe leeft je pony. en hoeveel beweegt je pony.

Ik heb ook een eczemer in ernstige vorm, maar nu voor 80% onder controle

zie wel dat je je nog nooit heb voorgesteld, dat is wel de gewoonte hier op het forum.
    en we zijn dol op foto,s

Tja, voorstellen leek mij een beetje mosterd na de maaltijd nu gezien ik al een hele tijd hier rond hang
    Mijn paard staat 24/7 buiten met schuilstal in de winter in de paddock in de zomer op de wei. Hij heeft extreem veel last van zomereczeem/juek heb al van alles geprobeerd. Op dit moment krijgt hij Cavalesse en houd ik zijn huid soepel en zacht met baby-olie (thans dat probeer ik) maar hij drijft mij tot wanhoop als hij ondanks mijn verwoede pogingen de ene na de andere eczeemdeken kapot schuurt door de jeuk. Ik voer hem Balance voer van de aveve, ook in de zomer, ik moet immers ergens die Cavalesse overheen sprenkelen.

Ik zal proberen een fotootje van hem erbij te voegen......mijn forumnaam is trouwens de naam van mijn paard

foto wil niet lukken , maar het is die bruine hier links naast de tekst....

Oke,

ik heb de loop dr jaren ook al heel veel geprobeerd, tot ergernis toe.
    Vorig zomer heb ik het boekje Zomer eczeem opgelost met voeding gekocht.
    Daar heb ik heel veel info uit gehaald, en mee aan de slag gegaan, wat een hels karwei, maar met zeer veel zichtbaar resultaat
    Sophie mijn eczemer,
    had vorig jaar bietenpulp met zemelen, daardoor vitabrokjes van pavo, klein handje slobber om het smakelijk te maken. (geweekt)
    En zeewier. En belangrijkste, GEEN gras, dit was wel pittig. Ze kreeg de hele zomer goed hooi.
    Aan einde van de zomer toen het gras op heup hoogte stond ben ik het heel langzaam gaan opbouwen.
    tot ze uiteindelijk kleine stukjes strook begrazing kon eten..

Dit jaar gaat het nog veel beter, ze krijgt nu sinds 1 week metazoa.(hier merk ik nog niks van, dat is nog te kort)
    Daarvoor voerde ik de vita brokjes van pavo.
    met zeewier, en wat luzerne, en boterham met daarover druppels drainage compositum
    Ze kan nu zelfs gras eten zonder jeuk te krijgen, en ik voer nu 50/50, dus 50 % hooi, en 50% gras.
    De bietenpulp ben ik in begin wel mee begonnen, maar dit leek niks te doen ?? vreemd genoeg.
    Ik ben van een zware eczeem deken (de boett) naar een rambo sweet itch hoody

vind eczemers heel interessant, en lijkt wel bijna een sport

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Heb je dit al eens geprobeerd? Bij mij op stal gebruikt iemand het voor zijn fries, werkt heel goed. Voor mijn paard heeft het snel de mok verholpen. Je kan een bijna gratis proefflesje aanvragen.
    http://www.vidoma.nl/magento/index.p...fen-30-ml.html

Edit: MCQ ken ik niet, nooit van gehoord.

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Wil je je toch even voorstellen?
    dankjewel!
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Actief Forumlid Eefje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2009
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    90

Hier ook hele goede ervaringen met Derfen (lotion) icm een eczeemdeken.
    www.eenehorsemanship.nl
    Lessen Natural Horsemanship omgeving Twente

Goh, bedankt voor het meedenken aan degenen die dat gedaan hebben.

Ik wist niet dat het er hier zo streng aan toe ging zeg, ik heb eerlijk gezegd geen tijd en behoefte om mij aan de ballotagecommissie te onderwerpen, lang leven de spontaniteit, ik haak af.

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Wat nou ballotagecommissie? Als je je aanmeldt accepteer je de forumregels en daarin wordt je vriendelijk gevraagd je voor te stellen. Het is fijn voor iedereen dat je niet volledig anoniem bent dat maakt het makkelijker om ervaringen te delen, met elkaar te discussieren etc.

Eerlijk gezegd vind ik je reactie wat vreemd.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Heb je dit al eens geprobeerd? Bij mij op stal gebruikt iemand het voor zijn fries, werkt heel goed. Voor mijn paard heeft het snel de mok verholpen. Je kan een bijna gratis proefflesje aanvragen.
    http://www.vidoma.nl/magento/index.p...fen-30-ml.html
    Dank voor de tip, ik ga eens proberen of het hier de mok ook verhelpen kan

Actief Forumlid Eefje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2009
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    90

Wel even (plastic) handschoentjes aan doen als je gaat smeren, Derfen stinkt enorm en je krijgt de geur moeilijk van je handen
    www.eenehorsemanship.nl
    Lessen Natural Horsemanship omgeving Twente

Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Bij Wonder probeerde ik ook Derfen voor onder haar buik maar dit deed haar echt zeer!
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.

Derfen is heftige troep, schijnt wel te helpen inderdaad.
    Ik los het liever op bij het probleem, al heb ik bij sophie ook al een hoop zooi gebruikt

Actief Forumlid Auky's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marjo & Sophie
    Derfen is heftige troep, schijnt wel te helpen inderdaad.
    Ik los het liever op bij het probleem, al heb ik bij sophie ook al een hoop zooi gebruikt
    Met voeding kun je zeker al een hoop winst boeken, maar helaas heb je daarmee nooit de gehele oplossing.

Hier een hele zware eczemer waarbij streng dieet en een deken helaas nog altijd onvoldoende zijn.
    There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten