Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 21

Topic: Aloë Vera bij (beginnende) rotstraal

  1. #1

    Aloë Vera bij (beginnende) rotstraal

    Hoi forummers,

    Aangezien hier nogal wat paardenmensen zitten en ik vast niet de enige ben die met rotstraal (of bijna rotstraal) bij m'n paard in aanraking kom, open ik dit topic..

    Begin mei kwam mijn Strasser-bekapper om de hoeven van mijn 8 jarige haflingermerrie weer te bekappen. Omdat haar voorvoetjes te steil waren, heeft ze de hakken weer een stukje laten zakken (eerdere bekapping ook al) om de hoeven in een betere stand te krijgen. Geen probleem, het zag er keurig uit en zowel mijn pony als ik waren erg tevreden. Echter, het lijf van mijn paard reageerde op de verandering van de stand. Geheel logisch gezien het proces waar ze in zat op dat moment (afvoeren afvalstoffen, nog steeds hier en daar stukje rui, stukje verminderde weerstand, een combinatie van allerlei factoren die ervoor zorgden dat ze niet lekker in haar vel zat). Al heel snel zag ik de straal van haar linker voorvoet slechter worden, dat het veel regende en blubberig was werkte daar natuurlijk niet positief aan mee. Het leek verdacht veel op rotstraal, dus ik stuurde mijn hoefsmid op 8 mei 2013 een berichtje met foto's. Help, wat moet ik hiermee? Omdat de enorme stank die bij rotstraal hoort (het is immers een infectie) niet, of nog niet, aanwezig was, moest ik het zo goed mogelijk schoon houden en eigenlijk niks erop doen.

    Deze foto's stuurde ik haar 8 mei:





    Zeg maar gerust dat dit een beeld is waar ik heel ongelukkig van werd....

    Na 8 mei heb ik eerst wat afgewacht, daarna toch paar keer zinkzalf erop, ondanks dat het niet goed voelde, maar ik las immers overal dat dat wel goed zou zijn en zou helpen. Ze was niet extreem gevoelig op die voet, maar ze reageerde wel als ik met hoevenkrabber eroverheen ging enzo. De straal was erg zacht, compleet niet hoe een straal hoort te zijn.

    Na een dag of 10 voor ik de straal zo slecht zag (ben 16 of 17 mei begonnen denk ik) bedacht ik dat ik 't niet zo voort wilde laten gaan, dit kon niet fijn zijn voor haar. Omdat je overal wat anders leest, heb ik mijn gevoel gevolgd en de Aloë Vera Gelly van Forever Living Products erop gesmeerd. Dit stond in mijn kast, gebruik 't voor vanalles en nog wat en ik dacht: wie niet waagt, wie niet wint. Slechter dan het nu is kan het sowieso niet meer worden... Ik verwachtte wel verbetering, maar niet zo snel. De oude huid liet los en de nieuwe straal groeide vlot, vlotter dan de weken ervoor (waarin de straal eigenlijk alleen maar slechter werd). Zie het contrast al tussen de foto van 24 mei en 31 mei, slechts een week verschil!!

    24 mei:


    31 mei


    Ik bleef doorsmeren omdat het resultaat zo enorm goed was, 10 juni weer een foto naar mijn hoefsmid gestuurd en die vroeg of het wel hetzelfde voetje was.

    10 juni:


    Ja... Vandaag, 19 juni, kwam ze langs en was echt stomverbaasd dat dit werkelijk dezelfde voet was. Ze wilde graag weten wat voor product ik dan gebruikt had, dit had ze nog niet eerder meegemaakt. Ze zei zelfs dat ze, na het zien van de foto's die ik 8 mei had gestuurd, dacht dat we hier wel een halfjaar tot jaar mee bezig zouden zijn.... Niet dus, 6 weken en nu al zo'n fenomenaal verschil! De straal draagt alweer iets, zoals het hoort, en groeit goed door (want ik blijf gewoon doorsmeren).

    Vandaag, 19 juni:


    Er groeit een goede straal terug! We zijn er nog niet helemaal, de straal heeft nog niet de omvang die hij uiteindelijk zal moeten hebben, maar in elk geval op de goede weg.

    Excuses voor telefoonkwaliteit foto's

    Groetjes,
    Ilse
    You can't change the world around you, you can only change your view on it..

  2. #2
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re:Aloë Vera bij rotstraal.. Ongelooflijk!

    Wat een verschil zeg ,maar ja wat wil je met z,n top product
    Gebruik het ook voor alles en nog wat, maar goed om te weten dat het ook voor rotstraal werkt
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  3. #3
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re:Aloë Vera bij rotstraal.. Ongelooflijk!

    Wat goed zeg! Kan je met je foon ook een foto van het potje maken? Ik ben gek op amazing products. Ik smeerde op een zachte straal altijd "wit water", een mengsel van de smid met antibiotica, maar dit is natuurlijk natuurlijk. Super zeg!

  4. #4

    Re:Aloë Vera bij rotstraal.. Ongelooflijk!

    Dit is een plaatje van de tube:


    Wil ook wel een foto van mijn eigen tube maken hoor haha
    You can't change the world around you, you can only change your view on it..

  5. #5

    Re:Aloë Vera bij rotstraal.. Ongelooflijk!

    Wauw! Wat een verschil! Goed spul! Heb je verder nog iets veranderd aan haar leefomstandigheden of voer?
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

  6. #6
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re:Aloë Vera bij rotstraal.. Ongelooflijk!

    Nee hoor, hier zit hetzelfde in, toch . Ik zie bij de appie wel eens van die flesjes aloe vera liggen met van die brokjes erin....niet lekker....maar vast ook gezond? Waar gebruiken jullie het nog meer voor?

  7. #7

    Re:Aloë Vera bij rotstraal.. Ongelooflijk!

    liesbetm; nee ik heb niks veranderd in haar omstandigheden of voer.. Ook niet meer/andere beweging. Enige wat veranderde is dat de blubber verdween doordat het beter weer werd enzo!

    Haha lila hier zit zeker hetzelfde in!
    Die flesjes bij de supermarkt zit idd ook wel wat Aloë Vera in, ik weet niet precies welke soort. In deze producten zit de Aloë Vera Barbadensis Miller, één van de ruim 200 soorten Aloë die bestaat. En in deze producten zit het veel geconcentreerder ook. Is een hele productenlijn, in eerste instantie voor mensen bedacht maar ook super toepasbaar op dieren

    Ik gebruik de producten hoofdzakelijk bij wondjes/korstjes/kale plekjes (bij paard) en bij mezelf.. Tsja ik ben nogal lomp haha :P blauwe plekken, brandblaren (kleintjes), verbrand zijn door de zon.. Bedenk 't zo gek!
    Wel verschillende producten overigens!
    You can't change the world around you, you can only change your view on it..

  8. #8
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re:Aloë Vera bij rotstraal.. Ongelooflijk!

    Wat leuk om te horen Ilse, dat de Aloe Vera Gelly zo goed heeft geholpen bij de rotstraal!
    Ik ben zelf ook erg enthousiast over de Gelly (en een aantal andere producten van Forever). Maar de toepassing bij rotstraal kende ik nog niet! Ik kan me er wel wat bij voorstellen want de Gelly heeft een antibacteriële en schimmelwerende werking.

    (Overigens hoorde ik vandaag van mijn hoefsmid dat de Strasser methode in Engeland door de Dierenbescherming verboden zou zijn Ik weet niet precies wat daarvan waar is, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen... Paarden lopen vaak erg lang met probleemhoeven rond en dan wordt telkens gezegd dat het een proces is waar het paard doorheen moet... Nou na mijn eigen ervaringen met de Strassermethode (met een paard dat er alleen maar slechter van werd en dat per direct opknapte toen ik hem door een 'gewone' hoefsmid liet bekappen) geloof ik daar absoluut niet meer in! Ik weet niet precies wat de achtergrond is van jouw paard/de hoefproblemen maar als de problemen blijven aanhouden is het wellicht goed om eens verder te kijken...)

    @ Lila: er zit heel veel kwaliteitsverschil in de verschillende merken Aloe Vera producten. Ik ben ervan overtuigd dat die van Forever Living Products tot de beste behoren (daarom ben ik er ook distributeur van ). Kijk maar eens naar de ingrediëntendeclaraties van de verschillende merken: bij die van Forever zul je bij vrijwel alle producten zien dat Aloe Vera als eerste genoemd wordt, wat betekent dat de Aloe Vera het meeste in het product zit. Met name bij de goedkopere merken staat vaak Aqua (water dus!) als eerste genoemd, en pas verderop in het rijtje een keertje Aloe Vera. Dan zit er dus meer water in dan Aloe Vera...

  9. #9
    Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    5.545
    Dagboek Berichten
    20

    Re:Aloë Vera bij rotstraal.. Ongelooflijk!

    Marja, waar kan ik bij jou de gel in de webshop vinden? De link die onderaan de aloe vera pagina staat werkt niet, ik moet me dan authenticeren.
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

    Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

  10. #10
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.739
    Dagboek Berichten
    19

    Re:Aloë Vera bij rotstraal.. Ongelooflijk!

    Hey wat fijn, ik heb die gelly en de propolis creme van iemand als tester gekregen nadat ik ook erg aardig voor hun geweest was. Ik merkte niet echt verschil met mijn huid. Maar mijn hond heeft kale plekken, ik ga er die gelly eens opsmeren
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  11. #11
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re:Aloë Vera bij rotstraal.. Ongelooflijk!

    Hmmm bij mij werkt de link gewoon, misschien was het een tijdelijk probleem?
    Probeer het zo eens: https://www.foreverliving.com/retail...D=310002009718

  12. #12

    Re:Aloë Vera bij rotstraal.. Ongelooflijk!

    Dank voor de reacties!

    Marja, de hoefproblemen komen voort uit 1,5 jaar verkeerde (zelfs scheve) bekapping. Nu met deze bekapster in de 5 maanden dat ik haar heb al zó veel verbeterd, inclusief de ondersteuning van een osteopaat, dat is ongelooflijk ook Ik heb alle vertrouwen in mijn smid hoor, en niet onterecht, zij heeft al zo veel paarden weer op de been geholpen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee en uiteraard blijf ik opletten
    Ik heb je ook even een pm gestuurd, ik vind het namelijk persoonlijk niet zo netjes dat je hier, in andermans topic, met je eigen webshop te koop gaat lopen.

    Gilraen; bij kale plekken zou ik juist de propolis erop smeren omdat die ook juist meer verzacht door de bijenpropolis wat erin zit Er zijn veel producten in deze lijn en sommige producten zijn beter toepasbaar bij de ene klacht dan bij de andere
    En wat super dat je die tubes gekregen hebt! Wat voor 'klacht' had je zelf en wat smeerde je daarop? En (zoals bij veel natuurlijke producten) moet je er wel rekening mee houden dat het eerst kan verergeren (verslechteren) voor het beter wordt...
    You can't change the world around you, you can only change your view on it..

  13. #13
    Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    5.545
    Dagboek Berichten
    20

    Re:Aloë Vera bij rotstraal.. Ongelooflijk!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Hmmm bij mij werkt de link gewoon, misschien was het een tijdelijk probleem?
    Probeer het zo eens: https://www.foreverliving.com/retail...D=310002009718
    Bij jou doet-ie het waarschijnlijk, omdat je al vanzelf inlogt Bij mij doet de link onderaan de aloe vera pagina het nog steeds niet. Deze wel!
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

    Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

  14. #14
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re:Aloë Vera bij rotstraal.. Ongelooflijk!

    @ Rianne, dat is raar want dat is namelijk exact dezelfde link als die op mijn website staat (en nee, ik log niet vanzelf in). Wellicht heb je nog een oude versie van mijn site in je cache-geheugen? Een tijdje geleden stond er nl. inderdaad een incorrecte link op mijn site.

    @ Ilse: ik heb ook al gereageerd op je PB maar ik doe het ook nog even hier. Ik begreep uit je PB dat je zelf ook distributeur bent, maar dat had ik hier uit je topic niet begrepen. Als ik dat had geweten had ik mijn distributeurschap hier niet nog eens nadrukkelijk genoemd want het is geenszins mijn bedoeling het gras voor je voeten weg te maaien. Overigens weten de meeste mensen hier op het forum al lang en breed dat ik distributeur ben en het is ook via mijn onderschrift te vinden. Dus zo'n heel groot geheim heb ik nou ook weer niet prijs gegeven.

  15. #15
    Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    5.545
    Dagboek Berichten
    20

    Re:Aloë Vera bij rotstraal.. Ongelooflijk!

    Ik denk het niet, want ik open hem vanaf m'n werk, vanaf hier heb ik nog nooit je website geopend! Gek... Nouja, ik heb de juiste link nu in elk geval!
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

    Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •