Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 24

Topic: Uvex caps: “exxential” (voorheen “uvision”) en“supersonic elegance”

Actief Forumlid Moon's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    32
    Dagboek Berichten
    14

Uvex caps: “exxential” (voorheen “uvision”) en“supersonic elegance”

Ik dacht, ik deel dit bericht hier ook even:

Van: http://www.uvexcap.nl/

In mei 2013 heeft de Zweedse consumentenbond " Konsumentverket" in totaal 11 ruitercaps van verschillende fabrikanten getest, waarbij is vastgesteld dat 10 caps mankementen vertonen. Een van deze caps is een uvex cap van het model exxential (voorheen uvision). Naar aanleiding van dit testresultaat hebben we alle series van onze caps uitgebreid gecontroleerd en voor een deel afwijkingen vastgesteld van de norm op het gebied van penetratieweerstand en/of schokbestendigheid. Bij een ongeval zou dit zou in sommige gevallen tot letsel kunnen leiden.

Ook al gaat het om slechts een paar modellen van onze ruitercaps, wij nemen ons motto "Protecting People" zeer serieus. Indien u een ruitercap exxential (voorheen uvision), uvision elegance of supersonic elegance in uw bezit heeft, vragen wij u deze met onmiddellijke ingang niet meer te gebruiken, omdat u zelf niet kunt controleren of uw cap dit mankement vertoont.

Wij verzoeken u de cap terug te brengen naar de speciaalzaak waar u deze hebt gekocht. Wij zullen uw cap herstellen of u een gelijkwaardige vervangende cap aanbieden.

Als fabrikant van Duitse kwaliteitsproducten willen wij onze welgemeende excuses aanbieden voor dit ongemak.

Indien u vragen heeft, kunt u contact opnemen met uvex, via telefoonnummer +49 (0)911 9774-0.

Wij danken u voor het in ons gestelde vertrouwen en hopen dat u ook in de toekomst gebruik zult maken van onze "made in Germany"-producten.

UVEX SPORTS GmbH & Co. KG, Würzburger Str. 154, D-90766 Fürth/Duitsland
    www.uvex-sports.de

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Re:Uvex caps: “exxential” (voorheen “uvision”) en“supersonic elegance”

Dank voor het plaatsen!
    Ik heb sinds vorig jaar een UVEX cap maar er staat niet op welk model het is... lekker handig!
    Ik zal dat info nummer maar eens bellen dan...

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Kun je het niet zien aan de plaatjes op de website Marja?
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Kan ik ook nog proberen (alhoewel veel helmen wel op elkaar lijken).

Wel schrikbarend trouwens, dat van de 11 geteste helmen er 10 niet goed blijken te zijn! Er zit toch tegenwoordig zo'n keurmerk op (EN1384 ofzoiets)? Ik ging ervan uit dat de boel dan echt wel goed getest was...

Overigens ben ik wel erg blij met mijn UVEX helm, hij zit me vele malen beter dan mijn oude Casco helm... Dus ik hoop niet dat ik zo'n maandagochtendhelm blijk te hebben!

Ik vind de uvex ook mooi,

die test met helmen is dat onder meerdere merken ?
    ben wel benieuwd welke er dan allemaal slecht uit de test komen,
    ik ben opzoek naar een goeie cap,

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Over de test zelf kan ik op de site in Zweden niets vinden. Wel een test van bodyprotectors ( in 't Zweeds).
    Als ze het publiceren dan zou dat hier moeten komen.
    http://www.konsumentverket.se/Vara-o...ritid/Ridning/

En nee, ik spreek geen Zweeds maar het lijkt net genoeg op Nederlands om globaal te begrijpen waar het over gaat.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ik ga ze morgen even bellen want volgens mij heb ik dus één van de genoemde modellen, maar die heb ik in een winkel ergens verrieweggie gekocht dus ik zie het niet zo zitten om die helemaal terug te moeten brengen... Eens zien of dat niet anders kan dan.
    Als het verhaal niet mocht kloppen (mijn Zweeds is ook niet zo best ) dan laat ik het weten.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Nou, ik heb gebeld en het gaat inderdaad om het model dat ik gekocht heb. Ik moet ermee terug naar een winkel hier in de buurt en dan krijg ik een andere helm (die normaal 2 x zo duur is ) en die zéker goed is.

Het schijnt geen heel ernstig probleem te zijn en het is onduidelijk met welke maatstaven de Zweedse test heeft plaatsgevonden, want de Duitse TÜV zou de helm ook nogmaals getest hebben en goed bevonden. Toch wil UVEX nu alle helmen omruilen om geheel zeker te zijn.

Dus dan ga ik maar eens richting ruitersportzaak!

Actief Forumlid Loesjevos's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009

Marja, bij welke ruitersportzaak is dat. Ik ben namelijk met aantal mensen aan het uitzoeken wat elke ruitersportzaak aanbied in deze uvexissue
    Het Trekpaard "Een Levend Monument"

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ik had hem vorig jaar op Paard en Koets gekocht, ik weet niet meer zeker bij welke winkel dat was...
    Ik ga er nu in elk geval hier in Duitsland mee naar de dichtsbijzijnde zaak waarvan ik weet dat ze UVEX verkopen. Volgens het hoofdkantoor maakte het niet uit waar je hem terugbracht.

Wat ben je precies aan het uitzoeken Marloes? Liep je tegen problemen aan bij het omruilen?

Overigens vertelde het hoofdkantoor me dat ze de helmen oorspronkelijk wilden repareren, maar dat daar onvoldoende tijd voor blijkt te zijn gezien het grote aantal helmen dat terugkomt, en dat ze hem daarom nu simpelweg omruilen. Als de winkel niet mee wilde werken, dan kon ik ze terugbellen voor een gratis retoursticker zodat ik de helm kon opsturen, en dan zouden ze mij een nieuwe helm terugsturen. Maar ik probeer het liever eerst in de winkel.

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

Ik heb hem volgens mij ook, het is inderdaad niet echt duidelijk of hij het wel of niet is... Er staat geen naam in ofzo, maar als ik naar het plaatje kijk lijkt hij op de linker.
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Als hij 99 euro heeft gekost, dan is het 'm. En dan kun je hem dus ruilen.

Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

jeps volgens mij was hij 99 euro... helaas duurt het verder overal 3 tot 4 weken tot je hem kan ruilen
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Nou de ruitersportzaak hier in de buurt deed dus wél moeilijk dus ik heb nog maar een keer naar UVEX gebeld. Ze sturen me nu een retouretiket zodat ik kostenloos de helm terug kan sturen. Hij wordt dan gerepareerd of ik krijg een nieuwe, dat hing van het model af maar ik heb niet zo goed onthouden welk model ik nu had dus ik zal wel zien wat er gebeurt.

Is het jullie al gelukt om hem te ruilen, Dinka en Marloes?

Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

wij hadden hem vorig jaar op vakantie gekocht... we gaan maandag weer in de zelfde regio op vakantie dus gaan dan langs de ruitersport zaak. we hebben al wel mail contact gehad en we in de mail zeiden ze dat we een nieuwe zouden krijgen.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten