Resultaten 1 tot 14 van de 14

Topic: even een klein veslag van mijn stage

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

even een klein veslag van mijn stage

Zo hier zit ik dan achter de computer van Ralf Heil ** parelli instructor...
    Mijn eerste week heb ik meer in zijn kleine dierentuin gezeten dan bij of op het paard maar ik heb wel elke dag zelf met Katja horsey kunnen oefenen.
    Ralf is namelijk in Hamburg voor een cursus en ik kon helaas niet mee .
    Katja is een vrij dominante merrie die Ralf van de slager heeft gered...ze had iemands oor afgebeten :? .....
    Als iemand ook maar een beetje onzeker is dan voelt ze zich de baas en kan je maar beter uit de buurt blijven want mensen opjagen vind ze een leuk spelletje... ana
    Als je eenmaal een keer hebt gezegd dat ze dat maar beter niet kan doen is ze heel lief en doet ze je niks meer....
    Ze is level 2 klaar en voor mij dus een uitdaging om te kijken of ik dan alle level 2 oefeningen ook met haar kan doen ....
    De tweede dag heb ik nog even met Ralf samen gereden en heeft hij even gekeken of mijn level 1 voldoende was...
    Lastig hoor alles in het duits begrijpen en uitleggen....maar het was goed genoeg....
    Nu heb ik met Katja geoefend en het gaat steeds beter...de eerste keer met Ralf had ik meteen al een foutje ..mijn carrot stick vergeten met rijden....Hij zei dat je die altijd bij je moet hebben als zekerheid en voor het fijn houden van je paard... :-o .
    Bijvoorbeeld bij het sturen of bij wending om de voor\achterhand.
    Gelijk weer even goed de nadruk op de fases gelegd en ze zijn me helemaal helder....
    Volgende week ga ik 6 avonden mee op level 1 cursus. ..ik doe niet mee want dat vond hij niet meer nodig alleen nog even de theorie doornemen...
    Dan ga ik met Katja meedoen aan een drie daagse level 2 cursus online en de week daarna zijn de savvy days ...ook een enorme ervaring wordt dat!!!!

Voor nu even genoeg tot de volgende update... Groetjes
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52
    Leuk verslag anroomy! Blijf ons op de hoogte houden van je belevenissen!

Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6
    Zo weer een paar dagen verder en het schiet eindelijk een beetje op....
    Heb eeb prive lesje online gehad en de opdracht was om te kijken hoe weinig ik nodig had om dat te bereiken wat ik wilde..vooral met jojo en zijwaarts.
    Echt heel leuk om te zien en te voelen dat je eigenlijk maar heel weinig nodig hebt als je fase 4 maar effectief is...
    Ook de timing moet natuurlijk juist zijn en dan moest k ook nog opletten dat ze alles met respect deed maar dat het respects level niet hoger werd dan het vertrouwens level.....
    Was heel leuk om te zien hoe ik in tien minuten doorhad dat ik wel iets meer kon geven als ik ook maar net zo snel weer een release gaf...
    Gelukkig ging het allemaal wel goed en heb ik nog even de porcupine gespeeld met het plaatsen van de benen....Nog best lastig eigenlijk.

Nu ben ik weer zelf aan het oefenen en ele dag gaat het een stukje beter...en sneller...en heeft katja er meer plezier in...
    Maandag of dinsdag krijg ik dan een rijles om alle impulsion programs door te nemen en te kijken waar het er nog aan ontbreekt...

Jullie horen weer van mij groetjes
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004
    Ik kan niet anders ik ben jaloers meid wat geweldig dat je dit kunt doen wat zal dat een super ervaring zijn en wat zul je veel leren.Hoe lang mag je blijven?

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49
    Wauw, dat heb jij ff goed voor elkaar zeg, zo'n prive instructeur!
    Moet je ook nog hard werken voor Ralf?
    Tell us more
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52
    Hoe zien je dagen daar er precies uit? Wat moet je voor werk doen, hoeveel tijd kun je zelf oefenen met je (zijn?) paard, hoeveel tijd krijg je daadwerkelijk les? En moet je hier dan ook nog voor betalen? Hoe lang blijf je?
    Je ziet het, ik ben he-le-maal niet nieuwsgierig!

Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6
    Ik krijg les als daar tijd voor is want hij heeft het erg druk met allerlei cursussen die niet zo dicht bij zijn...
    Verder begin in elke morgen om 8 uurmet alle beetjes voeren dus paarden,schapen, schotse hooglanders ponies en geiten..
    Dan alle hokjes schoonmaken poep ruimen en vegen...
    Verder een beetje helpen in de dierentuin achter de kassa en kindjes begeleiden met pony rijden...
    Tot 6 uur is dat alles met twee uur pauze...ook heb ik twee dagen in de week vrij...
    Dus hoeveel les ik daadwerkelijk krijg kan ik niet zo goed zeggen maar het gaat mij om de kwaiteit en niet om de kwantiteit (nou ja ook wel een beetje)
    Verder kan ik elke dag zelfstandig met katja rijden en spelen en kijken naar hoe ralf met zijn paard oefend.....Echt gaaf om te zien want het lijk allemaal zo makkelijk he....En dan de savvy days.....daar heb ik echt zin in....
    En voor mijn verblijf, eten en lessen hoef ik verder niet te betalen.
    Mijn boodschappen worden gedaan en als er niet zoveel te doen is kan ik ook lekker een beetje rustig aan doen...
    In totaal blijf ik 6 weken hier want school heeft me niet langer gegeven...helaas maar ik kan ook niet wachten tot ik alles wat ik geleerd heb met mijn eigen paard te oefenen......
    Tot horens....

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52
    Dank je voor je verslag.
    Het komt er dus op neer dat je 40 uur per week werkt tegen kost en inwoning, en dat je les krijgt wanneer dat zo uitkomt, en dat je in je vrije tijd met een paard van Ralph kan oefenen. Heb ik het zo goed samengevat? Zo ja, dan vind ik dat je wel heeeeeel erg veel moet werken, en dat je er maar weinig voor terugkrijgt... Zeker omdat het aantal lessen dat je krijgt niet vaststaat, en zoals ik uit je verhaal begrijp, ook niet zoveel is. Ik heb zelf op zich ook wel interesse in een dergelijke stage (daarom vraag ik je ook zoveel ), maar als ik dit zo lees, dan vind ik het nogal op uitbuiting lijken... Dan zou ik beter 6 weken ergens fulltime kunnen gaan werken en van het geld dat ik daarmee verdien een heleboel cursussen gaan volgen, dan heb ik in ieder geval gegarandeerd een hoop les...

Neemt niet weg dat ik me kan voorstellen dat dit voor jou een superstage is, en zoals ik het begrijp, is het ook een onderdeel van je opleiding, of niet? Dat maakt het alweer een beetje anders natuurlijk. Maar dan nog vind ik dat je wel erg veel moet werken en er weinig voor terugkrijgt, en dat je werk ook maar weinig met paarden te maken heeft...

Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6
    Hai Marja,
    ik moet ook zeggen dat ik verwacht had meer lessen te krijgen...en dat werk..dat stelt echt niks voor....beetje rond hangen....maar ik ga denk ik als hij er is en dat is de komende twee dagen het geval even het een en het ander met hem afspreken met wat ik nou werkelijk terug krijg voor mijn werk....Ik zie namelijk een schema ontstaan waarbij hij sporadisch een dag ier is en ik niet mee ga....niet o eerlijk dus..maar alles tot nu toe gerekend heb ik het naar mijn zin en had ik geen beter adres kunnen vinden en naar wat ik van verhalen van anderen gehoord heb is het niet veel beter op een ander adres....
    Hard werken en maar afwachten wat ervoor terug komt....als working student heb je ook niet zoveel rechten...helaas.....
    En het is inderdaad ook voor mijn opleiding dus zo heb ik alles mooi gecombineerd.....
    En ik heb nog nooit een stag gehad waar ik les kreeg in iets.....hooguit een paardje rijden.....dus eigenlijk is dit al heel wat....
    Ga nu weer even met mijn paardje aan de slag groetjes

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49
    Ach, bij Birger moet je veel harder werken Die gebruikt zijn working students meer als slaafjes hoor, zegtie zelf ook, haha. Afgelopen jaar hebben ze dat savvy centrum moeten opbouwen (timmeren, zagen... best zwaar lijkt me)

En bij Andy Booth als working student moet je alsnog bijbetalen (500 p/m) en dan istie er zelf ook bijna nooit...

Maargoed, het is wel een hele leuke manier om je stage door te brengen lijkt me!

Mag je straks nog wel meedoen aan die L2 cursussen van hem, zoals hij beloofd had? Of is dat enkel wanneer er niet genoeg deelnemers zijn?
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6
    Zo het is even een tijdje stil geweest want de computer was weg.....maar ik moet zeggen alles heeft zich ten goede gekeerd....Die cursussen gingen niet door vanwege te weinig animo en ik kreeg in ruil drie prive lessen waarin ik nu alle impulsion programms, rijden met een en met twee sticks en een stukje van pushing the pasenger lessons heb gedaan...
    En natuurlijk elke dag zelf oefenen....En voor de geinteresseerden Ralf is ebzig met het kopen van een nieuwe lokatie ergens tegen de zwitserse grens en hij wil daar ook met wordking students gaan werken....
    Dus wie wil kan natuurlijk contact met hem opnemen...
    Vandaag was er een workshop online l2 en die heb ik ook meegedaan..
    Met mijn paard heb ik alles al een keer gedaan en vandaag was een goede bevestiging van datgene wat ik heb gedaan....
    Heel leuk om te zien hoe andere met hun paard zijn en katja was erg braaf (hoewel ik ongesteld en zij hengstig hahahah) het is allemaal goed gelukt.....

En dan aankomend weekend de savvy days..joehoe daar heb ik echt zin in!!!!!
    En als working student is het ook magerder als een betalende klant maar ja dat weet je van te voren he....je sluit stil een compromis......en eigenlijk hebben ze het hier zonder mij ook altijd gered dus ben ik alleen extra.....
    Ik wordt in elk geval niet vergeten en ik hoef niet om een lesje te zeuren dus ik heb geen klagen hoor......

Het is hier niet zoals bij birger denk ik!!!

Groetjes

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt, en dat je nu wat meer lessen hebt gehad!

Actief Forumlid sarleen's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Hoi,

Ik be nu dus helemaal niet mee met het verhaald eh. Hoe komt het dat je bij die instructeur kan verblijven?? Je zegt dat je op stage bent, is dit dan voor school of voor parelli instructeur te worden?? Tell me more please.

xxx
    Stefanie
    Mvg Stefanie

Paarden geven ons de vleugels die ons ontbreken.

Actief Forumlid mandy's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leuk dat het allemaal goed daar gaat en dat je nu ook meer de kans krijgt om je savvy te verbeteren. Kinkt me echt super in de oren om als working student bij zo iemand te gaan werken, maar helaas ik heb daar geen tijd voor. School zal toch ook moeten gebeuren. Is het trouwens mogelijk om in bv de zomervakantie als working student te werken?
    ride like the wind

Bladwijzers

Forum Rechten