Zo hier zit ik dan achter de computer van Ralf Heil** parelli instructor...
Mijn eerste week heb ik meer in zijn kleine dierentuin gezeten dan bij of op het paard maar ik heb wel elke dag zelf met Katja horsey kunnen oefenen.
Ralf is namelijk in Hamburg voor een cursus en ik kon helaas niet mee.
Katja is een vrij dominante merrie die Ralf van de slager heeft gered...ze had iemands oor afgebeten :? .....
Als iemand ook maar een beetje onzeker is dan voelt ze zich de baas en kan je maar beter uit de buurt blijven want mensen opjagen vind ze een leuk spelletje...ana
Als je eenmaal een keer hebt gezegd dat ze dat maar beter niet kan doen is ze heel lief en doet ze je niks meer....
Ze is level 2 klaar en voor mij dus een uitdaging om te kijken of ik dan alle level 2 oefeningen ook met haar kan doen....
De tweede dag heb ik nog even met Ralf samen gereden en heeft hij even gekeken of mijn level 1 voldoende was...
Lastig hoor alles in het duits begrijpen en uitleggen....maar het was goed genoeg....
Nu heb ik met Katja geoefend en het gaat steeds beter...de eerste keer met Ralf had ik meteen al een foutje..mijn carrot stick vergeten met rijden....Hij zei dat je die altijd bij je moet hebben als zekerheid en voor het fijn houden van je paard... :-o .
Bijvoorbeeld bij het sturen of bij wending om de voor\achterhand.
Gelijk weer even goed de nadruk op de fases gelegd en ze zijn me helemaal helder....
Volgende week ga ik 6 avonden mee op level 1 cursus...ik doe niet mee want dat vond hij niet meer nodig alleen nog even de theorie doornemen...
Dan ga ik met Katja meedoen aan een drie daagse level 2 cursus online en de week daarna zijn de savvy days...ook een enorme ervaring wordt dat!!!!
Voor nu even genoeg tot de volgende update... Groetjes
Bladwijzers