Ik moet zeggen dat ik het ook niet helemaal eens ben met de stelling "als ze in het land staan, bewegen ze genoeg". Uit allerlei onderzoeken blijkt dat een paard eigenlijk helemaal niet zo veel beweegt in een weiland (en in een paddock nog veel minder), slechts een paar kilometer per dag ipv de minimaal 10 die ze nodig zouden hebben om voldoende te bewegen om gezond te blijven. Maar binnen bewegen ze nog veel minder... Extra beweging naast weidegang vind ik persoonlijk wel noodzakelijk, maar de meningen daarover zijn verdeeld.
In onze omgeving (ik woon in Den Haag) is weidegang in de winter inderdaad nauwelijks te vinden, dus alles wat je vind is meegenomen!

Antwoord met Citaat
. Het verschilt dus van paard tot paard

maar gelukkig een aantal andere wel. En inderdaad er stonden er nu zowaar vier. Omdat het gras zo hoog staat (echt tot mijn dijbeen op plekken) bouwen ze de weidegang echt heel langzaam op en zitten ze nu dus op pas een uurtje per dag. (de twee andere paarden wel al op een uur of vier) Vandaar dat ik dus telkens zo weinig paarden zag! Ze vertelde me ook dat het een prima manege is met een hoog recreatie gehalte en dat Rendezvous zeker niet alleen komt te staan. Haar paarden zijn ook braaf en kunnen wat haar betreft samen met Vous.Kijk, daar wordt ik blij van.
) dat ze in het weekend vaker buitenritten met een groepje gaan maken. En dat klinkt helemaal als muziek in mijn oren. Kan ik inderdaad rustig met meer paarden gaan testen hoe RV buitenritten vindt. Alleen is vast best spannend voor een kuddedier als een paard. Dus...... ik ben nu blij en opgelucht. Ik snap ook wel dat er overal vast wel dingetjes zijn die tegenvallen of wellicht iets anders zijn dan je zou willen maar dat is prima. Aann de hoofdvoorwaarden op mijn verlanglijst is voldaan: dichtbij, vous onbeperkt in de wei (is echt zo, heb nog een keer gecheckt), prachtige buitenrit mogelijkheden, en ik mijn binnenbak om te kunnen blijven lessen nog een poosje. En als bonus de mega mooie grote stal. het lijkt wel een kamer ipv een box (jammer dat je geen fotos kunt plaatsen op dit forum) Ik ga morgen de opzegtermijn in Oud Beijerland checken, een maand denk ik zo en vragen of dat laatse kleine puntje geen problem is. Ik denk dat iedereen toch wel een opzegtermijn zal hebben....

Bladwijzers