Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 22

Topic: Stalling in/rond Amsterdam voor een oud lief manege paard (merrie)

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Stalling in/rond Amsterdam voor een oud lief manege paard (merrie)

Voor een hele lieve student van mij ben ik opzoek naar informatie over pensionstallen in en rond Amsterdam.
    Ze wil haar grote liefde kopen van de Hollandsche manege en haar dan zo goed mogelijk huisvesten.

De merrie is 20 jaar oud en is dus alleen gewend om in een stal te staan en met een hele groep los in de bak. Nu leek het mij het best als ze dus met een vast maatje of eventueel een groter groepje overdag buiten komt en snachts op stal staat en zo kan wennen aan haar nieuwe leven. In de zomer kan weidegang natuurlijk wel maar dat is ze al jaren helemaal niet gewend.

Wie weet er iets in de buurt van Amsterdam (liefst fietsafstand van het centrum) waar deze merrie een fijne oude dag kan slijten voor een betaalbare prijs?

Alvast bedankt!
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Re:Stalling in/rond Amsterdam voor een oud lief manege paard (merrie)

Niemand??
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Ik zal even een kennis vragen die een plekje in Oudekerk aan de Amstel of Amstelveen heeft. Is doe-het-zelf geen bezwaar? Komen 24/7 buiten.
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door anroomy
    Niemand??
    Wat denk je zelf? Amsterdam, waar de grond schaars is. Daar liggen fijne plekken niet voor het oprapen. En al helemaal niet op fietsafstand vanuit het centrum. Dat heet zoeken naar een speld in een hooiberg.

Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Hmmm liever geen doe het zelf.... de prijs mag ook wel wat hoger liggen als de paarden maar lekker buiten komen overdag en het goed bereikbaar is met de fiets vanuit de binnenstad.

Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door anroomy
    Niemand??
    Wat denk je zelf? Amsterdam, waar de grond schaars is. Daar liggen fijne plekken niet voor het oprapen. En al helemaal niet op fietsafstand vanuit het centrum. Dat heet zoeken naar een speld in een hooiberg.
    Dus?? Er wonen hier toch mensen rond amsterdam? Er is bijvoorbeeld ook zoiets als amsterdam noord, osdorp, oost etc. Allemaal te bereiken met de fiets maar ik ken er geen stallen dus wellicht iemand hier wel

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Hm, dan gaat mijn aanbod over in elk geval, want dat is wel doe het zelf. Ik hou m'n oren en ogen open voor je.
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Er is in de buurt van Amsterdam zo'n mega-grote stal met verschillende vormen van huisvesting oa met uitloopstallen. Ook heeft ieder paard een weitje of kan je paard op een grote wei met alleen ruinen/ merries.
    Je kunt vanaf de stal zo het Amsterdamse bos in.

http://www.stalwennekers.nl/accommodatie/stallen
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    43

Die stal zou ik niet aanraden. Ik heb van te veel mensen erg slechte ervaringen gehoord met die stal.

De combinatie fietsafstand en betaalbaar en overdag naar buiten is heel erg lastig... In de winter staan ze toch eigenlijk overal binnen. Is het voor haar ook een optie als het op OV afstand is ipv fietsafstand?

Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Ja dat denk ik wel Wendela Het paard staat nu op de Hollandsche manege dus het is al snel beter

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Fiets-trein-fiets en dan is er in Egmond misschien plek (moet ik even navragen). Overdag in een groep op de track, zomers een paar uurtjes wei, en voor de nacht een box. Betaalbare prijs is relatief en persoonlijk natuurlijk.
    Wat wil ze nog doen met het paard? Hier is een bak, de voormalige drafbaan en een duin, bos en rijvereniging om de hoek.

edit: ja, er is plek

Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    43

Ja inderdaad 'betaalbaar' is relatief. In Amsterdam is dat toch al weer 300 euro per maand. En 'fietsafstand' is natuurlijk ook relatief. Vanuit het centrum is de rand van Amsterdam (waar de stallingen zijn) een uur fietsen. Dan ben je waarschijnlijk net zo snel in Egmond

Toen ik in Amsterdam woonde heeft Ab met veel plezier in Vogelenzang gestaan (bij Zandvoort). Dat is een kwartiertje trein en dan nog 10-15 minuten fietsen. Goed te doen vanuit de stad Paarden kunnen 's nachts binnen of 24/7 buiten. Je kan er mooi buitenrijden. En er wordt inmiddels veel Parelli les gegeven (Zoë stond/staat daar met haar paard). http://www.stal-sgravenweg.nl/index.html

En Ab heeft ook in Loosdrecht gestaan. Dan neem je de trein naar Hilversum (kwartiertje) en fiets je (over de hei ) naar Loosdrecht, dat is wel nog een half uur fietsen. Ab stond daar in de Hit Actiefstal. Maar ze hebben ook boxen. Ook super mooi buitenrijden. En ook Parelli les, want inmiddels staat Irene daar met haar paarden. http://www.stalhilverzicht.nl/

Ik zou echt aanraden om een stal buiten Amsterdam te zoeken. Ik heb zelf heel veel gezocht naar een fijne stal in Amsterdam en ook wat stallen geprobeerd, maar dat is absoluut geen succes Dit is ook wat ik bij paarden van vriendinnen gezien heb... Dus dan liever je paard in een fijne omgeving buiten de stad, waar het ook helemaal niet erg is als je een dagje niet komt, dan dat je paard op een vervelende stal de hele dag opgesloten staat...

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Hoe staat het met deze zoektocht?

Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

De opties zijn bekend en als het zo ver is dan wordt het waarschijnlijk vogelenzang! Bedankt voor het meedenken allemaal!

Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Mooie plek Vogelenzang! Helaas is zoiets hier niet in de buurt.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten