Ik zit een beetje met mijn handen in het haar.... Isa was altijd makkelijk met hoeven uitkrabben tot vorig jaar door de dierenarts haar rechterachterhoef uitgesneden moest worden. Sindsdien kan ik die hoef niet meer uitkrabben. Ik heb een zeer geduldige bekapper en met zijn tweeën in combinatie met clickeren heeft ze die hoef na een kwartiertje bekapt. Maar als ik hoeven uitkrab ben ik alleen en omdat het de achterhoef is is én clickeren én uitkrabben niet te doen. Mbv de clicker kan ik wel haar hoef een seconde op laten tillen en ik probeer dit uit te bouwen, maar zodra ik de hoef beetpak raakt ze in paniek. Ze springt dan ook opzij en helaas nog wel eens richting mijn kantNu begint ze ook bij haar linkerachterbeen te klooien, omdat een andere hoefsmid een maand geleden die hoef heeft gecontroleerd op eventuele abcessen en de hoef niet los wilde laten toen ze tegenstribbelde... Dat werkt niet bij haar, het duurde maar een paar seconde maar het kwaad was geschiet.... Nu heb ik dus een paard waarbij dik met geen mogelijkheid in mijn eentje de hoeven kan krabben aan de achterkant. Ik heb ook geen hulp op stal, omdat het een kleine stal is en we meestal niet tegelijk komen en iedereen natuurlijk druk is met hun eigen paardje. Weet iemand een oplossing
Hoe kan ik haar weer vertrouwd maken met het uitkrabben van de hoeven? Ze trapt overigens niet, ze springt alleen opzij....
Bladwijzers