Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: Level 2/3 clinic

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Dagboek Berichten
    3

Level 2/3 clinic

Hier in Canada hebben wij afgelopen week een level 2/3 clinic gehad, 5 dagen lang met paarden spelen, wat wil je nog meer!
    Elke ochtend grondwerk, soms met barebackriding, elke middag rijden. Een aantal mensen had zijn level 2 al en zeiden dat dit de meest advanced level 2 clinic was waar ze geweest waren. Iedereen was minstens halverwege level 2 dus heel fijn.
    Erg leerzame dagen, veel nieuwe dingen geleerd, nieuwe leuke oefeningen (er staan er al een paar bij 'nieuwe oefeningen' , zal even zoeken welke er nog niet opstaan!). Soms ook tijd voor een partijtje voetbal met de grote speelbal-al is dat niet echt paardvriendelijk..
    Een middag reden we buiten in de speeltuin (veld met banden, sprongen, zeil, boomstammen) waar een journalist kwam en we eindigden in springen met 4 tegelijk, rare acties en kunsten te paard waar die man allemaal foto's van moest maken.. ben benieuwd of hij ze ook naar ons opstuurt..
    Voor mijzelf een hele goede clinic geweest, de laatste puntjes op de i, veel aan (flying) leadchanges gedaan wat het punt was dat ik nog niet kon. Na de clinic heb ik mijn assessment gedaan, vooral fijn om gedaan te HEBBEN Mijn flying changes waren nog niet eens zo slecht, had ze op allebei de kanten, alleen niet 4 in een rij, dus daar werken we nog even aan, en de rest was in orde
    Ben zo langzamerhand best wel benieuwd hoe Parelli-clinics en playdays in Nederland gaan!! Kom volgende maand terug, dus we'll see!!

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Re: Level 2/3 clinic

Gaaf Dunya, dus je hebt nu je L2 op de flying leadchanges na! Super! Gefeliciteerd!

Wel 1 vraagje. Waarom was het paardenvoetbal niet echt paardvriendelijk?

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

En dan kom je hier terug, blijkt dat de Flying leadchanges uit het examen zijn gehaald
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Dagboek Berichten
    3

Heb het gehaald inmiddels, ook de flying changes! Yeps, ik wist ook wel dat de nieuwe makkelijker zou worden, maar ik had al besloten dat ik liever de oude test wilde doen. Tja, dat paardenvoetbal, je bent gefocust op de bal en loopt te rossen en te trekken, je rijdt tegen andere paarden aan. Gaat nogal wild, kan me niet voorstellen dat mijn paard dta leuk vindt...;o)

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Dunya
    Heb het gehaald inmiddels, ook de flying changes! Yeps, ik wist ook wel dat de nieuwe makkelijker zou worden, maar ik had al besloten dat ik liever de oude test wilde doen. Tja, dat paardenvoetbal, je bent gefocust op de bal en loopt te rossen en te trekken, je rijdt tegen andere paarden aan. Gaat nogal wild, kan me niet voorstellen dat mijn paard dta leuk vindt...;o)
    Gefeliciteerd met je L2 Dunya!!!!

Jammer dat het paardenvoetbal er zo ruig aan toe gaat bij jullie. Ik heb het ook wel eens anders gezien... Paarden die zelf achter de bal aangingen, ruiters die vrij rustig aanwijzingen gaven... Dat kan dus ook! Dit valt me wel tegen van een Parellicentrum...

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Dagboek Berichten
    3

Hi! Tis niet echt een Parelli centrum hoor, meer een ranch die host is voor Parelli clinics. Tja, we hadden zo'n grote speelbal, dus het was meer een spontane actie om even iets anders te doen, dan een voorbereid en doordacht onderdeel van de clinic ;o) Kan zeker op een paardvriendelijkere manier!! Maar goed, voor een keertje, ach...

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Dagboek Berichten
    3

Enne..dank je wel Marja! )

Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Leeftijd
    49

Hoi Dunya,
    Gefeliciteerd met je level 2!!! Super voor je. Heb even een vraagje. Waar zit dat 'Parelli'centrum precies? Een vriendin van mij gaat binnenkort naar Canada en is ook gek op paarden. Misschien kan ze daar ook eens gaan kijken? \ rijden \ parellien?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Dagboek Berichten
    3

Het is een ranch in de Rocky Mountains, vlakbij Valemount (British Columbia). Vrijwilligers zijn altijd welkom, vooral Parelliers!! Weet niet of ze deze winter iemand nog nodig hebben, maar zou gewoon proberen! Check http://www.rockiesbyhorse.com, daar staat alle info op. Als je vragen hebt, laat maar weten!

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Wel een heel gave ervaring zeg! Als ik geen ponies had zou ik er ook zo bnaartoe willen
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Bladwijzers

Forum Rechten