Hoeveel kan daar ongeveer in, denk je?Oorspronkelijk Geplaatst door caroline-max
Hoeveel kan daar ongeveer in, denk je?Oorspronkelijk Geplaatst door caroline-max
Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!
Je hebt 2 maten, het kleine net heeft voor mijn gevoel kleinere mazen al staat dat niet vermeld maar het grote net daar lijkt meer rek in te zitten.
Jeetje hoeveel kan erin, een half pakje hooi denk ik in ieder geval, zo,n 5 a 6 kilo krijg je er goed in, ik denk ook wel meer.
Stond er niet dat het grootte net een klein pakje hooi kan hebben??? Stond mij iets van bij....
En ik knoop het net ook gewoon goed dicht en dan gooi ik het in de wei gaat ook prima.
Groetjes Janneke
Gun jezelf
Gun jezelf de liefde en het geluk
Gun jezelf het geld dat je toekomt.
Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden
Bij mij schuurt de tas ook tegen de muur. De andere zweeft meer. Touw tussen 2 bomen en met karabijn haak en touw naar benedn.
Wat mij ideaal lijkt is een soort hooi wand. Houten plaat en daarvoor een hooi net. En makkelijk te vullen. En schuur proof.
Voordeel van d'r tas vind ik dat ik er ruim 20 kilo in kan proppen.
Ja, die bedoel ik hoorOorspronkelijk Geplaatst door caroline-max
http://www.nickyskeet.nl/epages/0012...jectID=2121713
de mazen zijn 3,5 cm, vind ik inderdaad ook 'redelijk fijn' (als je het vergelijkt met het gemiddelde hooinet) maar voor mijn geoefende haflinger bij lange na niet fijn genoeg.. Helaas!
A lot of people talk to horses, not many listen
Ok foutje, ik heb dus deze (maar dan van EJ);
http://www.nickyskeet.nl/epages/0012...ooi683903groot
Bij mij gaat er echt wel 15-20 of meer kg in (zo'n hele grote vierkante kruiwagen hooi met bult, dat prop ik erin). Die op de site staat van EJ is van nylon, de grote versie is van kunststof (en die heb ik dus).
Klinkt goed! Ik heb op zich een goeie hooiruif, maar ze gooien er zoveel uit! Een net zou misschien wel helpen... Is hij een beetje makkelijk te vullen?
Die van Nickyskeet, idd dezelfde als EJ, was hier ook snel kapot.
En ik vind de mazen echt te groot.. Dus voor mij alleen nog heunetzshop. Ik heb ook nog netje met 2,5cm mazen, maar ook geknoopt, ik vind dat maar niets.
De weg met Carwyn en Scarlet
Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..
@Liesbetm; ik doe de lussen om de pootjes van de kruiwagen, dan kun je hem wel gemakkelijk vullen. Gewoon los in de hand vullen kan wel, maar vanwege de grote is dat wel even werk.
Wij hebben standaard 3 of 4 prikpaaltjes naast de baal staan waar we de zak in hangen om te vullen. Gaat prima!
[size=16pt]Fijne spullen voor paard en ruiter: www.mzm-geestig.nl[/size]
[size=12pt][color=purple][b]
Prikpaaltjes gaat bij ons niet lukken, hooi ligt binnen, maar die kruiwagen gaat lukken. Dank!
Jaa in die grote past héél veel!Oorspronkelijk Geplaatst door caroline-max
Die ej netten zijn nu na een jaar bij ons ehct enorm uitgerekt en inderdaad qua eetsnelheid vergelijkbaar met los hooi... Als ze ze nog iets fijner zouden knopen zouden ze ideaal zijn!
Die zien er wel goed uit caroline. Die kende ik niet..
Ik heb een constructie in me hoofd die schuurproof is, en gemakkelijk te vullen/op te hangen.
Morgen even tekening maken kijken of dat te realiseren is..
Ik heb 3 prachtige bakken voor in de winter zijn deze ideaal, in de zomer wil sophie haar neus er nogal aan schuren.
Niet perse van de jeuk. Maar meer soort gewoonte lijkt het wel![]()
Marjo, als het een gewoonte was dan zou ze in de winter toch net zoveel schuren?
Bladwijzers