Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: weitje , poeltje en bult

Actief Forumlid sonja w's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2012
    Leeftijd
    57

weitje , poeltje en bult

Een paar maanden geleden kreeg ik te horen dat ik men wei kwijt was , de boer die het huurde moest het ook laten liggen en ondertussen was het al doorverhuurd aan hun eigen familie , overal geweest , niks meer aan te doen , t stukje bijna naast mij heb ik een jaar mogen gebruiken maar daar zijn ze nu op aan het bouwen , wist ik , t was ook maar tijdelijk .
    Dus op zoek naar iets anders , niet zo makkelijk hier , bijna alles is van 2 rijke boeren die niks kunnen of willen verhuren of verkopen . Stef ontdekte een stukje wildernis in de straat , t was mij nog nooit opgevallen zelfs . Ben eens bij de gemaante gaan horen van wie het was , en ik heb het dus kunnen huren , maar ... ooit wordt het verkocht , het is nl bouwgrond .
    Al een week of 6 ben ik met men gepensioneerde buurman ( met tractor) al bomen aan het uittrekken , bramen uitdoen , klimop verwijderen enz...
    Vandaag de omheining gezet en ze hebben op een stuk ervan nu 2 uurtjes kunnen lopen , het andere stuk is nog onbegaanbaar, daar moet eerst een kraan een paar uur komen werken, zit vol slootjes en bulten ,en nog meer bramen , en een stukje bos . Het bos hebben we wat uitgedund zodat er paden doorheen lopen , maar nu wil ik de kraan een peoltje en een bult laten maken , heeft iemand daar nog tips of ideeen voor ? Of is het gewoon een gat graven en het zand ernaast leggen voor de bult ? Moet het een bepaalde diepte hebben zodat er toch meestal wat water instaat ?

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re:weitje , poeltje en bult

Dat heb ik mij ook al eens afgevraagd, ik denk dat het afhankelijk is van de grondsoort, of er bv leem in d e grond zit, en van de grondwaterstand.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007

Kijk eens op het forum van paddockparadijs.nl. Daar zitten meerdere mensen met ervaring met poelen.
    Mag je die trouwens zomaar aanleggen?

Aangemeld
    Apr 2012
    Leeftijd
    57

Van de eigenaar mag het , daar is verder toch geen vergunning voor nodig ?
    Het is zandgrond , maar het is een redelijk laag perceel , bij het palen zetten zat er nog echt hele naate grond op 30-40 cm diepte .
    Zal es op Paddock Paradise kijken, bedankt .

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Daar zou ik niet zomaar vanuit gaan. Het kan goed zijn dat je er een vergunning voor nodig hebt, dat is per gemeente verschillend. Zeker omdat het eigenlijk bouwgrond is, weet ik nog zo net niet of je dat zomaar kunt doen.

Aangemeld
    Apr 2012
    Leeftijd
    57

Denk dat dat hier wel meevalt , ik moet wel iets doen, er lopen een paar kriskras greppeltjes doorheen , maar die kan ik niet zo laten , want dan kan 1/4 van het stuk gewoon niet gebruikt worden , ik wil het poeltje ook om het overtollige water in " op te vangen" , zou het net op het diepste punt laten maken . Vrijdag komt de man met de kraan effe kijken wat ie kan doen . En anders zet ik er gewoon een stuk natuurlijke omheining voor zodat het niet zo in het oog springt , heb nog zat bomen en takken liggen . Kan wel dat de paarden dit op den duur uit elkaar gaan trekken vrees ik .

Bladwijzers

Forum Rechten