Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 32

Topic: Schuilstal

  1. #16
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re:Schuilstal

    ALs je het moet doen met de middelen en mogelijkheden die je hebt, kun je overwegen om van die soort Flappies op te hangen. Van die brede plastic stroken. Hou wind en vocht en insecten weg.

  2. #17
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.757

    Re:Schuilstal

    Daar had ik inderdaad ook aan zitten denken Hester.
    Heeft iemand ervaring met die dingen in een paardenstal? Blijven die ook echt goeg hangen (waait het niet alle kanten op)?

  3. #18

    Re:Schuilstal

    Ook ik heb een schuilstal met een halve dichte voorwand, kon niet anders dan de voorkant op het oosten maken dus toen maar voor half dicht gekozen en een grote luifel, het regent eigenlijk nooit in.
    Paarden genieten vooral er in de zomer van, geen insect te ontdekken, en in de winter staan ze er vooral tegen de regen te schuilen.
    "In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

  4. #19

    Re:Schuilstal

    Hier staat de opening op het noorden, maar dat is toeval. De opening is een grote schuifdeur, normaal is de ingang 3m breed maar bij vies weer gaat hij verder dicht. Aangezien we een stabiele, rustige kudde hebben, is een ingang van een meter ook prima voor ze. Wellicht handig als je een deels dichte voorkant bouwen wil..

  5. #20
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re:Schuilstal

    Bij ons in de omgeving hebben veel open stallen die plastic flappen. (Bij ons helaas niet) Het is bedoeld om zomers de vliegen buiten te houden en swinters de kou. Schijnt erg goed te werken. Ik zag de paarden er allemaal gemakkelijk doorheen lopen. En inderdaad geen vliegen (het was zomer toen ik bij stallen ging kijken).

  6. #21
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re:Schuilstal

    Trea gebruikte flappen!

  7. #22

    Re:Schuilstal

    Volgens mij heeft nicky ook van die flappen, van najib.

  8. #23
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    39
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Re:Schuilstal

    Die flappen komen hier misschien ook nog inderdaad (als de portemonnee het weer toelaat). En mijn voorbeeld kun je ook in een kleiner formaatje bouwen natuurlijk

  9. #24
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.757

    Re:Schuilstal

    Ik vind die flappen wel heel erg lelijk vooral omdat de schuilstaldicht bij ons huis staat, en we er vanuit de keuken/achtertuin zó op kijken.
    De reden dat ik graag een open voorkant wil, is dat ik nu dus 2 boxen heb waar de deuren uit zijn gehaald, zodat er 2 relatief kleine deuropeningen zijn ontstaan. Bij enig gemuts van de paarden, kunnen ze snel knel raken in die opening. Maar ja, meer open, betekent dus ook: méér wind/regen.
    Hmm.. Nog maar eens goed prakkizeren dan...

  10. #25
    Forum Meubilair MissMaris's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2010
    Locatie
    De Veluwe!
    Leeftijd
    40
    Berichten
    5.419

    Re:Schuilstal

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Daar had ik inderdaad ook aan zitten denken Hester.
    Heeft iemand ervaring met die dingen in een paardenstal? Blijven die ook echt goeg hangen (waait het niet alle kanten op)?
    Wij hebben ze (idd van Nicky van Najib ) ook hangen. Ze wapperen wel een beetje bij wat hardere wind maar ze werken als een trein bij ons. Waar bij regen eerst altijd de halve schuilstal onder water lag, hebben we nu amper meer regen binnen
    Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos

  11. #26

    Re:Schuilstal

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Ik vind die flappen wel heel erg lelijk vooral omdat de schuilstaldicht bij ons huis staat, en we er vanuit de keuken/achtertuin zó op kijken.
    De reden dat ik graag een open voorkant wil, is dat ik nu dus 2 boxen heb waar de deuren uit zijn gehaald, zodat er 2 relatief kleine deuropeningen zijn ontstaan. Bij enig gemuts van de paarden, kunnen ze snel knel raken in die opening. Maar ja, meer open, betekent dus ook: méér wind/regen.
    Hmm.. Nog maar eens goed prakkizeren dan...
    En als je ervoor kiest om aan de voorkant nog een stuk overkap te maken van laat staan een meter ?
    Dan regent het ook al minder in.

    Moest even zoeken, ik heb dit topic tijdje terug gelezen.
    Lijkt mij een reuze fijne schuilstal voor deel 2 wat er bij aanbouwde.
    http://www.hoemaakikeenschuilstal.nl...l#.Uj_9kxbJByY

  12. #27
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    39
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Re:Schuilstal

    Mijn schuilstal heeft de voorkant pal op het noorden. Mijn dak steekt ongeveer 50 cm over en ik heb er rubbertegels in liggen zodat eventueel regenwater niet de stal in loopt. Als je alleen aan de hoeken al een meter dicht maakt scheelt dat al erg veel.

  13. #28
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.757

    Re:Schuilstal

    Bedankt voor de link Marjo! Helaas laadt de pagina niet goed (ik heb al dagen last van een traaaaaag internet) maar volgens mij is het een interessante pagina dus ik hem 'm opgeslagen en ik probeer het later nog wel eens!

    Caroline, wat bedoel je met rubbertegels zodat het regenwater de stal niet in loopt? Liggen de tegels hoger dan de omliggende grond ofzo?
    Een stukje overstekend dak zat ik idd ook al aan te denken. En wellicht is de hoeken een stukje dichtmaken ook wel een goeie.

  14. #29
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    39
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Re:Schuilstal

    Ja, ik heb er tegels uit de speeltuin in liggen en die zijn 4,5 cm dik. In mijn oude stal had ik een rubbermat van 12 mm dik en dat werkte ook prima. De tegels zitten met pinnen aan elkaar vast en zijn vocht doorlatend. Als ze in de stal plassen loopt het dus goed weg. Ze liggen er nu een paar week in en de tegels bevallen erg goed. Ze liggen/ staan altijd droog en warm zo.

  15. #30

    Re:Schuilstal

    Over een grote of een kleine toegangsdeur gesproken: Hier in het dorp is iets moois te zien. 2 belgische trekpaarden, groot natuurlijk, hebben op hun weiland 2 kleine stalletjes, die passen net om hun heen. De ingangen zijn een gewone deurbreedte. De hoogte van de deur is net iets hoger dan hun schoft. Nu staan ze regelmatig binnen. maar vrijwel altijd samen in 1 stalletje. Hoe ze het voor elkaar krijgen? Het zijn wel vrienden dus

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •