Sinds enige tijd ben ik serieus aan het nadenken een paard van de manege waar ik nu les heb mischien te kopen. Hij voldoet aan al mijn eisen (rustig, geschikt voor beginners en vooral lief in niet al te voorwaards) Het enigste probleempje wat hij heeft is dat hij luchtzuigt/kribbijt (kan niet precies zien welke vd twee het nu is) Hij draagt zo'n band om zijn nek waardoor hij het soms wel probeert maar dan vrij snel stopt (als er mensen bij staan in ieder geval. Ik weet niet wat ie s nachts doet). Mijn vraag aan het forum is nu, zouden jullie een paard kopen wat voor de rest prima voldoet aan mijn wensen maar deze stalondeugden heeft?
Ik begijp door veel websites er over te hebben gelezen gelezen dat het niet, of moeilijk af te leren is en dat het lucht in zijn maag kan veroorzaken. Daarnaast zouden zijn tanden sneller slijten?
Mijn plan met het paard is om hem op een zo natuurlijk mogelijk manier te houden. Maar het eerste jaar op de manege te laten waar ie al zijn hele leven woont.Ik wil graag de deskundige begeleiding van de manege mensen en het paard eerst eens goed leren kennen voordat ik hem wellicht naar een stal dichter bij huis verhuis.
Is het nu een ongelukkig paard wat altijd dit dwangmatige gedrag zal blijven tonen, of kan hij gelukkiger worden en wellicht stoppen. En hoe naar is zo n band voor hem?
Heeeeel graag reacties......
Bladwijzers