Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 45

Topic: Pas op voor tekenbeten!!

Actief Forumlid wendyjj's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2012
    Leeftijd
    26
    Dagboek Berichten
    11

Re:Pas op voor tekenbeten!!

Ik ben zondag gebeten door een teek merkt het pas toen ik stond te douchen hij zat midden op mijn arm ik heb niks gemerkt en hij had zich al bijna volgezogen gelukkig is het nu nog een klein rood stipje en staat er geen kring om heen en hij wordt ook niet groter en hopelijk blijft dat zo.
    Dus chek iedere keer als je buiten bent geweest op teeken.

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door MissMaris
    Bedankt, ik zal dan extra alert zijn op die plekken. Checken deed ik wel, maar als je er nog nooit een verwijderd hebt is het best lastig zoeken

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Rianne
    Het hangt er een beetje vanaf hoe groot de teek is. Superkleine hertenteekjes zie je nauwelijks, is echt een bruin stipje wat je er dan af kan halen. Grotere teken kun je wel makkelijk zien en ook makkelijk voelen. Ze zijn inderdaad wel makkelijker te voelen en te zien als ze eenmaal vol zitten.
    Maar die zitten toch echt op de huid? Die kun je dan amper zien/voelen denk ik?
    Ze zitten wel op de huid, maar vaak zie je dan aan de haartjes wel dat er 'iets' zit, net als wanneer ze er een piepklein korstje hebben zitten oid. En zoals al gezegd: vooral de oksels, tussen de voorbenen, hals, bij de oren en liezen controleren, daar zitten ze het meest.
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Forum Meubilair MissMaris's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2010
    Leeftijd
    41

Ok, thanks
    Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos

Dank voor de tip! Hier in de buurt zijn vrij weinig teken gelukkig

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie

In de vrijruiter stond deze keer ook een artikel over de ziekte van lyme bij paarden, en dat het steeds vaker voorkomt maar niet serieus word genomen door dierenartsen.
    Gelukkig zag ik net toen ik even googelde wel artikelen hierover op de site van dierenartsen dus gelukkig geld niet niet voor iedereen.
    Oeps, moet ik hem toch even gaan lezen

Ik ken het blad niet. Maar ben er wel benieuwd naar. Weet misschien iemand het te kopiëren ?

Elk huisdier kan lyme krijgen toch ?
    Janneke. Hoe heb jij ontdekt dat whoopie lyme heeft ?

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Elk huisdier kan lyme krijgen toch ?
    Janneke. Hoe heb jij ontdekt dat whoopie lyme heeft ?
    Ja ik denk dat de meeste dieren de ziekte van lyme kunnen krijgen.
    Ik laat Whoopie behandelen door iemand die haar doormeet met de lecherantenne, hiermee kan ze oa bacterien en schimmels ed meten in het lijf.

Ik moet nu even opschieten, de vrijruiter is het blad wat word uitgegeven door de nvvr nederlandse vereniging voor vrijetijdsruiters, mischien staat het wel op hun site , kijk maar even.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door wendyjj
    Ik ben zondag gebeten door een teek merkt het pas toen ik stond te douchen hij zat midden op mijn arm ik heb niks gemerkt en hij had zich al bijna volgezogen gelukkig is het nu nog een klein rood stipje en staat er geen kring om heen en hij wordt ook niet groter en hopelijk blijft dat zo.
    Zeker de helft van de mensen die de ziekte van Lyme heeft, heeft nooit een rode kring gezien. Dus dat je die niet hebt, wil dat nog niet zeggen dat je niet besmet kunt zijn (ik heb zelf ook nooit zo'n kring gehad). Niet om je bang te maken hoor, maar blijf de komende tijd goed alert op griepachtige verschijnselen, pijn in je gewrichten, je algeheel niet lekker voelen. Als dat gebeurt: ga je dan EERST goed inlezen in de ziekte van Lyme, en dan DIRECT naar de dokter, en laat je niet afschepen met 'niks aan de hand', 'griepje', of kijk het maar even aan, maar zorg dat je meteen antibiotica krijgt. Als je er namelijk snel bij bent, is de kans op genezing heel erg groot.

Wat je een volgende keer zou kunnen doen is de teek opsturen naar een lab om te laten testen of het een besmette teek was. Als hij besmet was, kun je direct met een kuur starten. Hoe sneller je start, hoe beter je kansen op volledig herstel.

Actief Forumlid Angela_28's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2011
    Leeftijd
    43

Zelf heb ik een keer zo'n kring op mijn hand gehad, zonder dat ik ergens een teek had gezien... . Er zat ook geen bijtwondje of puntje, gewoon zo'n kring. Omdat ik op google bij lyme terecht kwam ben ik het bij de apotheek gaan laten zien. Zij hebben me meteen doorgestuurd naar de huisarts omdat, zelfs zonder zichtbare beet, het echt overeen kwam met zo'n cirkel van lyme. Huisarts heeft gekeken en mij direct antibiotica voorgeschreven voor het geval dat. Aardige kuur van dik twee weken is dat geweest toen.

Ik check Cos in voorjaar en najaar altijd op teken en heb ook de nodige al van hem afgehaald. De meesten bij de oksels en oren... Nare beesten!
    Leuke aankoop & verkoop FB groep voor 2e hands NH artikelen https://www.facebook.com/groups/2ehandsNHartikelen/

Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    19

Ik had ooit zelfs al 3 of 4 kringen. Huisarts panikeerde toen beetje, ik had nog nooit van tekenbeet gehoord. In elk geval ook zware antibiotica gekregen toen.
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Fiona, dan is het vrijwel 100% zeker dat de klachten die je nu nog steeds ervaart, veroorzaakt worden door Borrelia (en eventueel nog andere infecties die je door de teken opgelopen kan hebben!).
    Ik kan je echt met klem aanraden om een arts te zoeken die verstand heeft van de ziekte van Lyme en die je niet langer afscheept met flauwekuldiagnoses (zoals ze bij mij ook zo lang gedaan hebben)...
    Een rode kring na een tekenbeet is 100% bewijs dat je de ziekte van Lyme hebt opgelopen en het is bekend dat een antibioticakuur weliswaar vaak ernstige ziekte kan voorkomen, maar niet altijd! Hoe lang was de kuur die je destijds hebt gehad?
    Als je je niet adequaat laat behandelen loop je een groot risico op blijvende invaliditeit... En hoe langer je niet behandeld wordt, hoe moeilijker het nog wordt om te genezen...

Aangemeld
    May 2011
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    19

Het was toen een antibiotica wel specifiek voor die tekenbeet. Ik heb geen idee meer hoe lang de kuur en zelfs niet meer hoe lang geleden. Ik weet enkel dat je volgens mij niet eens meer in zonlicht ofzo mocht komen want door de medicatie was dat niet goed.

Erna heb ik ook nog jaren gefunctioneerd zonder die vermoeidheid. Mijn alternatieve dokter, die ook regulier arts is, zei ziekte v pfeifer of hoe schrijf je dat die chronisch geworden is. Lyme is toch ook opnieuw getest.
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Klopt, met antibiotica mag je niet in de zon. Als je wilt weten wat je hebt gehad en wanneer dat was, zou je dat natuurlijk aan je arts kunnen navragen, dat moet in je dossier staan.

Het verraderlijke van (chronische) Lyme is dat het dus vaak zo verloopt: klachten in het begin, dan een tijdje niet of minder, en dan speelt het later weer op (om nooit meer weg te gaan). De klachten kunnen ook erg van aard in intensiteit variëren. Zo is het bij mij ook gegaan, ik heb ook een hele periode veel beter gefunctioneerd dan nu, tot ik vorig jaar weer totaal ingestort ben!

Dat de Lyme negatief is getest zegt niet zoveel. Welke test heb je gehad? De ELISA test die meestal gebruikt wordt, geeft in meer dan 50% van de gevallen een vals negatieve uitslag! Dat betekent dat je dus wel degelijk besmet bent, maar dat er geen antistoffen in je bloed gevonden worden.

Het kan best zijn dat je óók nog het Eppstein-Bar virus bij je draagt (dat veroorzaakt Pfeiffer), maar het feit dat je die rode kringen hebt gehad, geeft wel aan dat je met 100% zekerheid destijds de ziekte van Lyme hebt gehad. En aangezien de klachten die je nu nog steeds hebt erg in de richting wijzen van chronische Lyme, zou ik me niet zomaar neerleggen bij wat je arts zegt want de kans is bijzonder groot dat hij er naast zit. En hoe langer je onbehandeld blijft, hoe moeilijker het wordt om nog te genezen en hoe groter de kans op blijvende invaliditeit!

Ik wil je niet bang maken, maar ik denk dat je er goed aan zou doen je wat meer in het onderwerp te verdiepen (o.a. over de betrouwbaarheid van de test die je gehad hebt en wat je verder nog aan testen zou kunnen doen, want er zijn tegenwoordig meer/uitgebreidere testen beschikbaar) en dan daarna nog eens terug te gaan naar je arts, of een andere arts te raadplegen. Een onbehandelde chronische ziekte van Lyme geeft een zeer grote kans op blijvende invaliditeit en mogelijk de dood! Ik maak echt geen grapjes hoor, ik hamer hier niet voor niets zo op...!

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik moest ook even aan Lyme denken toen ik zag watje schreef Gilraen(ben je naam even kwijt), vooral in combinatie met klachten mbt vermoeidheid etc die je regelmatig noemt.

k wil je niet bang maken, maar ik denk dat je er goed aan zou doen je wat meer in het onderwerp te verdiepen (o.a. over de betrouwbaarheid van de test die je gehad hebt en wat je verder nog aan testen zou kunnen doen, want er zijn tegenwoordig meer/uitgebreidere testen beschikbaar) en dan daarna nog eens terug te gaan naar je arts, of een andere arts te raadplegen
    Maar ook deze onderzoeken zijn toch niet betrouwbaar Marja, jij hebt toch ook een van deze onderzoeken gedaan maar bij jou kwam de ziekte van Lyme er toch ook niet uit?
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Aangemeld
    May 2011
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    19

Fiona is mijn naam.

Ik bedoelde net dat die alternatieve arts dat toen ook mee getest heeft opnieuw met een veel diepere test. Ze veegde sowieso alle voorgaande bloedtesten van de tafel en zei van deze test gaan we doen, best duur, maar tenminste wel goed. Ik zal eens navragen.

Kan het niet dan omdat ik toen idd die rode kringen had met die antibiotica dat dat stukje opgelost is en nu ebstein-barr (inderdaad! dat was het naampje) virus is overgebleven? Daar ging ik namelijk van uit.
    In elk geval we gaan nog wel eens terug.

Bladwijzers

Forum Rechten