Dan is er waarschijnlijk niet goed gereden. Het blijft een jury sport... dit zijn ook mensen. De een ziet graag dit en de ander graag dat. Mijn ervaring is dat er grotendeels correct beoordeeld word. Er is vaak veel kritiek op juryleden maar als ik mijn eigen protocollen bekijk en achteraf videomateriaal terug zie (ik film het vaak) dan geef ik ze 9 van de 10 keer echt groot gelijk. Ik vind het belangrijk dat ik een goed gevoel heb na de proef, ik wil gewoon fijn rijden met een ontspannen paard, punten of niet. Weer een ervaring rijkerOorspronkelijk Geplaatst door Fellor

Antwoord met Citaat

. Ken heel vriendelijk rijdende ruiters die aan wedstrijden doen en evenzoveel NH-ers die goed bezig zijn (en helaas ook omgekeerd). Ik vind ook dat goed 'materiaal' hierbij een rol speelt. Daarmee bedoel ik dat paarden/ponies met een bepaalde aanleg hebben, of juist geen aanleg. Voor zowel NH als dressuurrijden op wedstrijdniveau heb je een paard nodig dat mee wil en kan werken. En een eigenaar die weet waar hij/zij mee bezig is. Ik zie ook wel NH filmpjes waarvan ik gruwel. NH is niet zaligmakend, geen garantie van "for the horse". Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Als ik een wedstrijd had deed ik gewoon miijn eigen ding. Als je dan daarmee een winstpunt haalt, dan zijn er misschien mensen die denken...oke, zo kan het ook. En ook daar kreeg je dan reacties van; ja, maar jij hebt zo'n braaf paard. Net als veel NH-ers die goed werk verrichten met hun dier dat wel als reactie krijgen. Deels is dat ook waar, maar dat is voor mj het gevolg van de juiste dingen doen met het juiste dier. Ik kan van een hert geen dressuurpaard maken. Dat moet je ook niet willen. Ik geef toe dat ik, in mijn wedstrijdperiode, ook wel dingen heb gedaan die ik nu niet meer zo snel zou doen, zoals meteen naar de winkel hollen voor een stang en trenshoofdstel toen we promoveerden naar het Z 
Bladwijzers