Hoi allemaal,
Ik heb een dilemma.
Ik en mijn ouders gaan per 5 mei verhuizen. Naar een prachtig alleenstaand huis met een mooie weide en stal voor de pony's. Helemaal geweldig dus. Maaaaaaarrrrrr:
5 Mei gaan we dus over verhuizen(eerder zijn we nog niet echt aanwezig bij het nieuwe huis), en het volgende schoolweekend van mijn opleiding (Maris is dan van donderdag tot zondag avond weg) is dan alweer 4 dagen later. Nu zit ik dus in een dubio.
Want Heasel staat dan dus alleen als Mariska met mij mee is. Ik kan er maar niet over uitkomen wat het fijnst is voor Heasel. Ik blijf er maar over discusieren hier thuis.
Optie 1: Ons oude huis is verlaten, maar Sjaak(vriend van mijn moeder) is wel nog dagelijks aanwezig voor het verder opruimen van de tuin. Heasel zou nog even kunnen blijven staan waar ze nu staat, aan het huis dus.
Dan zullen we wel een aantal keer per dag op en neer moeten gaan en het belangrijkst; dan staat ze echt helemaal alleen op de geit na. Wij zijn niet meer rondom het huis en Maris is met mij op de opleiding. Maar dit is wel een bekende omgeving, waar ze is geboren en altijd heeft gestaan. Ze is nu bijna 3.
Optie 2: We verhuizen de pony's mee op de dag zelf, maar dat lijkt mij erg stressvol. Die dag zelf zijn er heel veel mensen op het nieuwe terein aan het meehelpen met het verhuizen. Alle spullen worden die dag van het oude naar het nieuwe huis gebracht. En alles is sowieso helemaal nieuw voor haar. Pluspunt is gelukkig wel dat het een hele stille, rustige omgeving is met veel uitzicht waar ze komen te staan.
Optie 3: We zetten de paarden er ergens deze week al neer. Zodat ze er al meer dan een week staan met zijn 2. En dan als we zelf zijn over verhuist staat ze dus wel meteen een weekend alleen. Maar is Mariska er wel geweest. Nadeel daaraan is dan weer dat wij steeds op en neer moeten om ze eten te geven, enz. Ze staan dan met zijn twee veel alleen op de wei daar en we hebben geen goed toezicht over of alles goed gaat op de nieuwe locatie. Er is verder niemand die zich over de paarden ontfermd dan ons. Plus dat het dus een hele nieuwe omgeving is, en als ze er net aan gewend is na een week met Maris erbij, dan gaat Maris weg. En dan staat ze dus in haar uppie in een nieuwe omgeving.
Ik weet niet zo goed wat nou het beste is... Wat zouden jullie doen?
Heasel is een heel mensgericht, sociaal en vooral erg gevoelig paardje. Ze is over het algemeen voor alles in en gaat goed met spannende situaties om tot nog toe. Ze kan wel stressen, maar komt wel weer tot rust. Ik weet alleen niet hoe dat is wanneer ik er niet bij ben. Of ze dan wel doorgaat in haar paniek/stress.
Ze staat hier thuis bij het oude huis heel goed als Mariska weg is, maar dat is op de nieuwe locatie dus niet vanzelfsprekend...
Bleh, lekker getimed allemaal!
Ik wil Maris wel meenemen, want loswerken, grondwerken, lange teugen, wadh & rijden kan ik niet echt missen.. Ze kon het eerste weekend dit jaar ook al niet mee, dus dit kan ik me helaas niet nog een keer veroorloven.
Daar vind ik het ook te kostbaar voor.
Help!
Alvast bedankt!!
Liefs,
Marjolein
Bladwijzers