Na 4 jaar wordt het eens tijd onze bruine pad van Barefoot te vervangen door een nieuwe in een fris kleurtje.
Op Equiday heb ik mooie Manmat pads gezien. Deze zijn synthetisch. Daarnaast zijn er meerdere pads te krijgen met een lamswollen onderkant.
Mijn vraag: waar gaat jullie voorkeur naar uit en waarom?

Antwoord met Citaat
  Antwoord met Citaat 

Je kan een boek schrijven over pads... Dus wat wil je precies weten? Ik heb wel eens een onderlegger gehad met wollen onderkant maar het was toch niet helemaal men ding. Waarom? Tjah... Van extra wolletjes (bovenop een katoenen dekje zoals velen doen) ben ik geen voorstander, liever 1 goede pad! En de grote met wollen onderkant die ik had paste niet helemaal netjes onder mijn zadel. En het klopte gevoelsmatig gewoon niet.
 Je kan een boek schrijven over pads... Dus wat wil je precies weten? Ik heb wel eens een onderlegger gehad met wollen onderkant maar het was toch niet helemaal men ding. Waarom? Tjah... Van extra wolletjes (bovenop een katoenen dekje zoals velen doen) ben ik geen voorstander, liever 1 goede pad! En de grote met wollen onderkant die ik had paste niet helemaal netjes onder mijn zadel. En het klopte gevoelsmatig gewoon niet.   Ik heb hem ondertussen een jaar en ik wil hem nooit meer kwijt! Het is de enige pad waaronder men paard ook na intensief werken niet helemaal kletsnat is: hij ventileert écht super! Men paard zweet natuurlijk wel maar als ik het zadel eraf haal kan ik zien dat het vocht toch grotendeels weg kon. Dat vind ik fijn want dat voorkomt oververhitting onder het zadel. Ik heb zelf de Endurance (dikke) versie en die is wel iets duurder dan de gewone versie maar tot nu volgens mij zijn geld waard. Het is synthetisch en daarom mag ik hem gewoon afspuiten met de tuinslang en dat maakt hem dus ook nog eens geweldig praktisch
 Ik heb hem ondertussen een jaar en ik wil hem nooit meer kwijt! Het is de enige pad waaronder men paard ook na intensief werken niet helemaal kletsnat is: hij ventileert écht super! Men paard zweet natuurlijk wel maar als ik het zadel eraf haal kan ik zien dat het vocht toch grotendeels weg kon. Dat vind ik fijn want dat voorkomt oververhitting onder het zadel. Ik heb zelf de Endurance (dikke) versie en die is wel iets duurder dan de gewone versie maar tot nu volgens mij zijn geld waard. Het is synthetisch en daarom mag ik hem gewoon afspuiten met de tuinslang en dat maakt hem dus ook nog eens geweldig praktisch 

Oorspronkelijk Geplaatst door Eigenwijs
 Oorspronkelijk Geplaatst door Eigenwijs

Bladwijzers