Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: clickertraining

Actief Forumlid Anya's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005

clickertraining

Omdat ik nog niet mag rijden (wegens een dotterbehandeling) en Lanna helemaal gek wordt van het grondwerk (zo is het echt niet leuk, ik doe niet meer mee zegt ze), heb ik maar eens een clicker gekocht. Ik heb me door de basisteksten heen gelezen, dingen aanraken doet ze keurig. Maar nu wil ik dus iets verder.

Iemand ideetjes?
    The dominant or alphahorse, is the most effective peopletrainer ever born, P. Parelli.

Actief Forumlid Carla's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Re: clickertraining

Ik weet er niet veel van, maar misschien heb je iets meer tips
    op de site van Inge Teblick http://www.cremebrulee.be/inge/

Vind ze clickeren wel leuk dan?

Je kan ze buiging leren, door haar iets te laten aanraken tussen haar voorbenen door, en dan moet ze steeds verder buigen en zelfs knielen om het aan te raken

Apporteren

Zitten (Els heeft opgeschreven hoe dat moet) http://137.224.239.40/nh/forum/viewtopi ... 0&start=20

Leren om op een opstapje te gaan staan met de voorbenen

spaanse pas

Voetballen

Het zijn wel voornamelijk kunstjes, maar dat omdat je grondwerk niet leuk vind (of liever gezegd: B'elanna dan hè)

Als iets lukt: wel even filmen hè! Kunnen we allemaal inspiratie opdoen

Aangemeld
    Jun 2005

Nou het PNH grondwerk kan ze wel dromen. Ik ben bezig geweest met trail in hand (dus door hindernissen, maar ook dat kan ze eigenlijk wel). Bij Lan is de lol eraf als ze het een beetje doorheeft. Het is sowieso een paard dat je heel erg bezig moet houden.

Tot nu toe vindt ze het clickeren leuk genoeg. En ze is veel te snel. Misschien door haar PNH-training. Maar dat target had ze met twee dagen door. Ik kan dat target nu overal neerleggen en dat gaat super. Ik zal eens kijken wat ik kan doen qua filmen (heb alleen een fotocamera die filmpjes kan maken).

Voetballen kan ze al. We zijn al een jaar fanatiek aan het voetballen zowel op de grond als te paard. Maar spaanse pas en apporteren lijkt me wel heel leuk. Dat ga ik proberen

Tuurlijk zijn het kunstjes, maar ik probeer de tijd een beetje door te komen tot ik weer met goed fatsoen echt met haar aan het werk kan. Of op de grond kan rennen o.i.d. Nu ik zo langzaam loop, vindt Lan er helemaal niks aan. Ik ben saai hihi.
    The dominant or alphahorse, is the most effective peopletrainer ever born, P. Parelli.

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Nou het PNH grondwerk kan ze wel dromen.
    Dan zou ik verder gaan, nieuwe dingen doen. Als je alles blijft herhalen, dan raakt zowel je paard als jezelf er gek van, en daar word het niet beter van natuurlijk.

Inge teblick had toch ook een boek over grondwerk? Ik dacht dat ze daar ook een hoop over bridge & target training in had staan
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Welk level grondwerk ben je dan mee bezig?

Alleen L1 of L2 grondwerk wordt idd wel saai na verloop van tijd. Maar in L3 en verder zitten nog zoveel leuke oefeningen! (check voor L4 opdrachten eens de lijst met taken op parelli.com)
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    Jun 2005

Wissels, laterale gangen e.d. doet ze allemaal wel met alleen een touwhalster (das toch level drie?). Als ik heel erg mijn best doe, doet ze het ook met alleen de carotstick maar dat durf ik alleen in de round penn en die is tijdelijk afgebroken.

Ik heb geen idee wel grondwerk bij Level drie hoort (oeps dat heb ik nooit nagekeken, komt omdat ik me toch al niet aan de volgorde hield). Op een tonnetje staan kan ze niet. Vind ik niet nodig. Maar ze kan wel @liberty over bruggetje (westernbrug), er op stil staan en achterwaarts, door het hek (voor westerntrail). Vergt heel veel pasjes precies voor/zij/achterwaarts en lateraal. Dat soort dingen heb ik allemaal geoefend. Ik zal eens bij de taken gaan kijken. Misschien vinden we wel wat lolligs. Thanks.

Aangemeld
    Jun 2005

Ik heb eens even gekeken. Leuk. Daar zitten een heleboel reining dingetjes in. Eens kijken of ze die van de grond ook wil. Behalve de slidingstop dan maar, want ik heb haar for the time being van haar plates gehaald.

Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Leeftijd
    49

Heb laatst op Horse event een boekje gekocht Circus kunstjes met je paard. Daar staan veel suggesties in.Is een boekje van Natalie Penquitt (als ik het goed schrijf
    In het tijdschrift Amazone staat ook een vaste rubriek met vrijheidsdressuur. Kun je ook leuke ideeen opdoen. Ben ook af en toe stiekem aan het oefenen met mijn paard. Is een leuke gymnastisch verantwoorde afwisseling!

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

In level 3 grondwerk zit ook lange lijnen, kan gewoon in stap, ook op de cirkel, leuk hoor!

Bladwijzers

Forum Rechten