Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 27 van de 27

Topic: ervaring ontwormen op basis van kruiden

pasterza
    Guest

Re: ervaring ontwormen op basis van kruiden

Vandaag heb ik mest laten onderzoeken op wormen en eieren, 26 dagen na de laatste ontworming en 3 dagen voor de komende ontworming. Is de timing niet goed geweest of heb ik geen goed spul ( waarschijnlijk het laatste, terwijl mn buurvrouw met hetzelfde ontwormt en haar paard volgens haar wormvij zijn). Waldjo heeft een lichte wormbesmetting, er zijn eieren gevonden maar geen wormen. Zullen er vast wel gezeten hebben of nog steeds maar niet naar buiten gekomen. Arghhh... ik ga die Verm-X aanschaffen

Welke eitjes dus van welke worm zijn er gevonden!

Wil je laten weten hoe het met de Verm - X is afgelopen?
    Parelli Natural Horsemanship:
    Waarom we begonnen zijn met paarden

kijk eens op onze website <!-- w -->http://www.plankenbrughoeve.be<!-- w -->!

Hoi,

Ik wil er toch eventjes op wijzen dat dit product niet mag gebruikt worden bij drachtige merries!

Overigens nu ook in Belgie te koop... zie m'n website
    We should not only use the brains we have, but all that we can borrow - T.W. Wilson

Actief Forumlid Nicolien's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Fred
    Ik wil er toch eventjes op wijzen dat dit product niet mag gebruikt worden bij drachtige merries!
    Dan ben ik wel erg benieuwd waarom het product niet gebruikt mag worden bij drachtige merries? Ik maar denken dat de kruiden geen bijwerkingen zouden hebben..

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Nee altijd oppassen met kruiden, ben even de namen kwijt, maar er zijn kruiden die het samentrekken van de baarmoeder bevorderen, dus dat kan weeënopwekkend zijn.
    En zo kunnen giftige kruiden in lichte dosis helend zijn, maar in hoge dosis dodelijk.
    Dus altijd kijken wat erin zit, en wat hun werking is, en hoeveel er gegeven mag worden.
    www.crystal-carving.com

Aangemeld
    Apr 2004

Dat een hoge dosis kruiden gevaarlijk kon zijn wist ik. Maar als er kruiden in zitten die het samentrekken van de baarmoeder bevorderen, ben ik benieuwd wat voor (niet bekende) bijwerkingen ze nog meer zouden kunnen hebben.. Misschien ben ik een beetje overbezorgd, maar ik ben voorzichtiger geworden met het voeren van kruiden nadat Donja bloedarmoede heeft gehad door (waarschijnlijk) het voeren van knoflook

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Ik heb het over die kruiden algemeen, ik heb niet gekeken welke kruiden hierin zitten, of die een samentrekkend effect hebben, maar zou heel goed kunnen om de darmaktiviteit te bevorderen voor de afdrijving van de wormen en hun eieren. En daarvoor de waarschuwing voor de dracht.
    Maar ik ben er niet zo huiverig voor, de werking van kruiden is al eeuwenlang bekend, net als de gevaren, alleen je moet wel uitzoeken wat ze doen. En dat is vaak het misverstand bij een hoop mensen, dat ze in de veronderstelling zijn dat het natuurlijk is, dus onschadelijk.

Ben toch even gaan zoeken, en het is de Alsem die de samentrekkende werking heeft:

Werking
    Spijsvertering
    Wanneer bittere kruiden als Absintalsem in aanraking komen met de bitterreceptoren in de mond, brengen ze in de maagwand de afscheiding op gang van het hormoon gastrine, dat de eetlust opwekt en de productie van spijsverteringssappen en gal verhoogt.

Een uitstekend middel voor de spijsvertering, met name door het hoge gehalte aan bitterstoffen stimuleert en bevordert het kruid het hele spijsverteringsproces. Het kan gebruikt worden bij indigestie, vooral als deze veroorzaakt worden door een tekort aan maagsappen. Ook bij galstoornissen, verder bevorderd het uiteraard de eetlust. Het is een probaat kruid tegen wormen, vooral rondworm en aarsmaden. Verder algeheel versterkend en reinigend, helpt bij infecties en koorts. Gaat winderigheid tegen. Zeer rijk aan vitaminen en mineralen, vroeger in gebruik tegen scheurbuik.

Vrouwenkwalen
    Alsem wekt de menstruatie op. Versterkt de baarmoeder.

Overige
    Absintalsem wordt nog steeds veel toegepast in een aantal kruidenbitters o.a. in Beerenburg (net als de Kalmoes). Ook als keukenkruid wordt het wel toegepast vooral bij vlees en gevogelte. Ook kan men het kruid gebruiken om insecten te verdrijven. in de hondenmand tegen vlooien bijvoorbeeld.

Prima spulletje dus, alleen niet als je zwanger bent.
    www.crystal-carving.com

Aangemeld
    Apr 2004

Bedankt voor het opzoeken, mij is nu een hoop duidelijk

Ook niet als je af wilt vallen... het is eetlustopwekkend

het is idd de alsem waarom wij het afraden om het bij zwangere dieren toe te passen.
    Hoewel er maar een heel klein beetje van gebruikt wordt, kan het bij grote doseringen een negatieve invloed op de dracht hebben.

misschien ook wel leuk om te lezen is:
    http://www.natuurlijk-ruiterschap.nl/ne ... en/verm-x8

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Leuk grafiekje, geeft mooi aan dat er resistentie is tegen fenbendazol. Maar het laat ook zien dat de andere ontwormingsmiddelen (o.a. ivermectine) hogere scores behalen dan Verm-X
    Jammer dat dan alleen de gebrekkige werking van fenbendazol benadrukt wordt.

Heb je toevallig ook een chemische analyse van Verm-X? Dus welke chemische stoffen erin zitten, die uit de kruiden komen?
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

ze halen idd hogere scores als je 1 dosis verm-X geeft, en niet de gebruikelijke 5 daagse kuur geeft. Het is hoogst waarschijnlijk dat dan de score voor Verm-X nog voordeliger is.

De samenstelling van de kruiden zelf is mij nog niet bekend. Maar ook dat zal binnen kort natuurlijk komen.

Almede resultaten van veld onderzoek in Nederland, maar dat heeft allemaal zijn tijd nodig.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten