Hm, ik vind 19 ook nog niet zo oud. Je geeft vandaag aan dat de dierenarts is gekomen, dan is er nog geen uitslag van het bloedonderzoek denk ik? Wellicht dat daar nog iets afwijkends uitkomt wat een en ander verklaart. We hebben een dame van 24 erbij staan en die staat bij koude zeker onder de dekens. Niet als het niet nodig is, maar alle extra energie is voor haar meegenomen. Hoe minder energie zij erin hoeft te steken zich warm te houden, hoe meer er "in" haar blijft zegt maar.
Cosmo is nu 15 (vind ik nog helemaal niet oud gelukkig) en ik geef hem sowieso twee maal per jaar een reinigingskuur. Gewoon voor de extra... Hij krijgt deze begin oktober en eind maart.
(Bijsluiter zegt: "Door een paard 2 x per jaar een reinigingskuur te geven, wordt zijn zelfgenezend vermogen minder belast met al deze zinloze reststoffen en is het dier dus beter in staat om zichzelf gezond te houden of om ziekten beperkt te houden.")
Tevens krijgt hij elke keer bij zijn voer (om de dag) wat Foeneknof zeewier, goed voor de algemene weerstand en luchtwegen. Omdat hij "sukkelt" met leverwaarden en selenium laat ik elk jaar (tot nu toe) bloed prikken. Tandarts komt ook elk jaar om "bij te werken", evenals de osteopaat ter controle. Deze zaken doe ik voor hem om de "algemene weerstand" zo goed mogelijk te ondersteunen. Als er dan nog dingen zijn waar ik me zorgen over maak, dan zou ik inderdaad ook een (betrouwbare) dierenarts laten komen...
Soms ga ik wat te vermaar ik hoop hem zo toch in een goede conditie op een zeer respectabele leeftijd te krijgen!
Bladwijzers