Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 33

Topic: Edele delen ruin schoonmaken

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Re:Edele delen ruin schoonmaken

Ik zou idd ook, als het niet nodig is, gewoon zoveel mogelijk de natuur z'n gang laten gaan overigens hoor. Bij Droo was het echt nodig vanwege zo'n steen of 'bean' zoals dat heet (wat trouwens ook van teveel eiwitten kan komen). Ik houd het nu in de gaten dat hij er niet weer eentje ontwikkeld maar verder blijf ik er gewoon vanaf

Lastig als je paard 'm ook niet echt uit laat hangen, touwtrekken lijkt me idd niet zo fijn Maar als je de koker goed schoonmaakt, zou dat in ieder geval z'n dinkie ook wat schoner moeten houden? Gaat er toch langs als hij moet plassen en uit moet schachten. Als hij dan een keer plast kun je even checken of er geen 'bean' zit (mocht hij er last van hebben dan zie je die namelijk meestal van een afstandje wel zitten, hoef je nog niet eens aan z'n dinkie te komen)...
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ik heb het de laatste keer tegelijk met het elektrisch vijlen van zijn gebit laten doen. Toen hing alles mooi naar beneden. In zijn geval ( , letterlijk en figuurlijk) geen bean en niet zoveel vellen gelukkig. Maar mijn tip dus: combineer het met een verdoving voor de tandarts.

Forum Meubilair MissMaris's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2010
    Leeftijd
    40

Re:Re: Edele delen ruin schoonmaken

Wat slim, die moet ik onthouden. Ga later het filmpje kijken, interessant maar eerst eten... ;D
    Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos

Forum Meubilair Cora's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    61
    Dagboek Berichten
    60

eerst maar eten..... Verstandig!
    Happiness is not a destination, it is the road to travel

Actief Forumlid Judith's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Leeftijd
    41

Tijdens mijn lezing afgelopen week heeft toevallig een van de dierenartsen gezegd dat je het niet hoeft schoontemaken, want dat kan weer problemen veroorzaken, zoals infecties. Je veroorzaakt door het schoonmaken een wanbalans in de microflora wat normaal aanwezig is op de penis en in de schacht van een paard. Als je dat verstoord kan je een wanbalans veroorzaken. Alleen als het paard problemen heeft met een infecie en de dierenarts het voorschrijft moet je het schoonmaken. Natuurlijk zijn er mensen wat het al jaren zonder problem schoonmaken, maar ik geef net door wat er bij ons op de universiteit (zuid-afrika) wordt aangeraden.
    [url=http://www.TickerFactory.com/]

Aangemeld
    Jun 2010
    Leeftijd
    40

Ook als je het alleen met wat lauw-warm water doet??
    Werkt het dan zo anders met de waardes dan bij de mens? (denkt aan zeep bij mensen rondom die gebieden?)
    Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos

Aangemeld
    Jun 2010
    Leeftijd
    40

Ik heb net even het filmpje gekeken, ik kan er niks aan doen maar ben er een beetje misselijk van

Forum Meubilair Cora's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    61
    Dagboek Berichten
    60

Ja, of je nou net gegeten hebt, of nog net niet....fris en fraai is het niet

Je bent bepaalde schaamte voorbij als je al een kind hebt gehad en het halve ziekenhuis DAAR op bezoek, maar toch...het blijft even slikken. Ik schaar me maar bij de mensen die vinden dat je de balans vooral NIET moet verstoren!!1 Wat niet weet wat nioet deert.

Aleen af en toe eens checken met de ogen kan ook! check!
    Happiness is not a destination, it is the road to travel

Actief Forumlid Bowen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009
    Leeftijd
    47

Ja, met het oog checken kan inderdaad, maar als het dan zo goor blijkt te zijn dat de brokken eraan vast zitten zal je toch iets moeten. Balans moet er namelijk wel zijn, is dat er niet dan is ingrijpen helemaal niet zo heel onverstandig.

Ik heb al eerder gezegd dat ik liever de natuur zijn gang laat gaan, maar wat nodig is is nodig. Vind ik het leuk dat ik aan zijn edele delen moet wriemelen, nee, vind ik het goor, ja, maar dat vond ik ook van de kennels waar mechelaars in hadden gezeten die de poep zo hoog als ze konden springen tegen de muren hadden gesmeerd. Krijg ik een beetje rode oren van zijn dinkie moeten schoonmaken, ja, maar dat is mijn gebrek, want het dier zelf geeft er geen bal om, die ziet het echt niet als wat schandelijks, die weet niet beter dan dat hij dat kwetsbare ding maar wat moet beschermen, verder gaat het in zijn hoofd niet. Hij zou net zo goed terughoudend zijn als ik echt zijn oogbal schoon moest maken of echt in zijn oor moest zijn.
    "De roem ligt in het pogen zijn doel te bereiken, niet in het bereiken ervan."
    Gandhi

Actief Forumlid sonja w's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2012
    Leeftijd
    57

Mijn ouwetje ( 31) heeft er ook eens wat last van gehad en de Da zei dat ik er gewoon wat amandelolie op moest doen , heb dat gewoon in een dikke plastic spuit gedaan en als hij moest plassen het erover gespoten, het reinigt dan vanzelf de boel vanbinnen .

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Met alleen water krijg je de vettige smurrie echt niet weg.
    Ik gebruik een speciale paardenpiemelshampoo, Excalibur (geloof ik).
    Atli heeft al eens ontstekingen gehad dus nu maak ik het af en toe wel schoon.
    Ook blijft er soms smegma zitten vlak naast de pisbuis, dat zie je met het blote oog echt niet. Daar moet ik best wat voor friemelen. Atli vindt het niet heel leuk maar meestal lukt het wel. In het begin werd ik er ook helemaal niet goed van om in die viezigheid te moeten friemelen en deed ik het ook alleen als niemand mij kon zien. Tegenwoordig geef ik er niks meer om. Wat moet dat moet, en een ontsteking is ook niet fijn.

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

jeetje, waarom heb ik een ruin gekocht :P

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Sommige ruinen zijn onderhoudsvrij hoor Sandra
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Ik kreeg inderdaad ook de tip als de tandarts weer komt.
    Helaas moet het paard dan wel even een spuitje om rustig te blijven en dan laat hij als het goed is de boel ook hangen.

Dus de volgende keer als de tandarts weer komt gaan de handschoenen aan.
    baby olie is een goede tip! Die ga ik onthouden want het ziet er wel smerig uit.
    Excalibur zal ik ook onthouden.

Actief Forumlid dusi's Avatar
    Aangemeld
    May 2006
    Leeftijd
    59

Ben ik even blij dat ik een 'onderhoudsvrije' ruin heb. Heb ooit op een manege een ruin helpen schoonmaken, maar dat hoeft voor mij niet meer. Blehhhh, wat een lucht was dat.
    Neo houdt hem gelukkig zelf schoon. Regelmatig uitschachten en soms slaat hij ermee tegen zijn buik
    Engelen bestaan , alleen hebben ze soms geen vleugels en noemen we ze vrienden.

Bladwijzers

Forum Rechten