Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: Boomloos zadel, maat 1 goed?

Boomloos zadel, maat 1 goed?

Hallo allemaal,

Sinds deze week heb ik een boomloos zadel om uit te testen.
    Dit is de London, maat 1.
    Ik heb meestal broek maat 38/40, maar dit verschilt erg.
    Nu heb ik gisteren hierop gereden en naar mijn mening vind ik (en andere) hem toch erg klein.
    Waarschijnlijk hebben meerdere van jullie hier meer verstand van en ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden?
    Zit ik erg op de achterkant van het zadel, of valt dat wel mee?
    De bedoeling is dat het zadel wel een langere tijd mee gaat.

Look at the horse and you see your reflection.

Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Re:Boomloos zadel, maat 1 goed?

Hoi,

Hij is denk wel wat klein maar volgens mij is je pommel ook wat smal, want je zadel lijkt achterover hellend te liggen.

Groetjes
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Ik denk dat het zitvlak inderdaad iets te klein is. Je landt erg achterop het zadel, wat niet voordelig voor je paard is. Maar het zadel ligt ook wat teveel naar voren heb ik het idee (hij ligt opwaarts, zegmaar, en een best eind over de schouders), waardoor je nog wat extra achterin gezet wordt. Paard heeft een kort ruggetje ook of niet?
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Rianne
    Ik denk dat het zitvlak inderdaad iets te klein is. Je landt erg achterop het zadel, wat niet voordelig voor je paard is. Maar het zadel ligt ook wat teveel naar voren heb ik het idee (hij ligt opwaarts, zegmaar, en een best eind over de schouders), waardoor je nog wat extra achterin gezet wordt. Paard heeft een kort ruggetje ook of niet?
    Ja precies, dat idee had ik zelf ook al!
    Dit is niet mijn eigen paard, maar even om te kijken of ik een maat 1 of een maat 2 nodig heb voor mezelf heb ik dit paardje kunnen lenen.
    Dit paard heeft inderdaad een korte rug.
    Vandaag ga ik het zadel nog even uitproberen op een wat groter paard. Hierop past het zadel misschien beter.

Situatie: mijn eigen paard is nog niet ingereden, daarom kan ik het zadel niet bij hem testen. Ik ben nu alleen aan het kijken voor mezelf of ik een maat 1 of een maat 2 nodig heb en of ik de London lekker vind rijden. Deze informatie ga ik meenemen als ik echt een zadel ga aanschaffen en ga uitproberen op mijn paard als hij is ingereden.
    Look at the horse and you see your reflection.

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Je kan hem in elk geval even op z'n rug leggen om te zien of het past qua lengte Als dat prima is zou ik mooi voor een maat 2 gaan.
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Actief Forumlid Zayna's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2008
    Leeftijd
    39

Ik vind de zitting ook te klein voor je..
    Als de 2 te lang is voor je pony, zou ik op zoek gaan naar een ander zadel
    A lot of people talk to horses, not many listen

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2011

Iets te lang is voor een barefoot niet direct een probleem aangezien er geen boom inzit. Een maatje groter zou voor jou inderdaad beter zijn denk ik. Als je nog eens test zou je (als dat mogelijk is) de gespen van je beugelriemen ook eens onderaan moeten proberen. Dat is voor jezelf en voor je paard over het algemeen prettiger.

Bladwijzers

Forum Rechten