Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: Scheef paard --> problemen met de games

pasterza
    Guest

Scheef paard --> problemen met de games

Mijn paard is links nogal stijf en rechts veel soepeler waardoor de games aan de linkerkant moeilijker uit te voeren zijn, rechts gaan ze wel heel goed. Met name dan om de linkerkont weg te driven/porcupinen, send/bring back linksom, lateral flexion links, en ga zo maar door. Met rijden kom ik zowat de bochten naar links niet meer door, wat ook voor een groot gedeelte te maken heeft met mijn 3 dubbel schots en scheve rug. Rijden doe ik voorlopig niet meer, wil 'em eerst wat soepeler krijgen op links en moet mezelf nog naar een osteopaat sleuren.
    Kan het zo zijn dat mijn scheve rug niet alleen invloed heeft op het rijden maar ook op het grondwerk?

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Re: Scheef paard --> problemen met de games

Ik denk dat jouw scheefheid invloed heeft op alles! Ik heb het zelf ook gehad met porcupine rechts achter, meer omdat ik met mijn linkerhand niet zo handig was . Maar als jij aan de ene kant beter beweegt dan aan de andere dan is het logisch dat dat bij je paard ook zo gaat. Ik zou als ik zou was een osteopaat voor jullie beiden bestellen, al is het alleen maar om te kijken of je paard inmiddels zelf ook scheef is. Dan weet je dat ook zeker.
    Ik ben dat ook nog steeds van plan, een osteopaat voor Fenna. Niet dat ik iets aan haar merk, maar om te kijken of ze goed in haar vel steekt zodat ik weet dat ik alle oefeningen kan vragen aan haar. Als er dan verzet is weet ik dat het niet lichamelijk is en weet ik dus dat ik aan meer savvy moet werken
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

tenzij je zoals bij Lodash krijgt dat hij chiropractisch ongeveer helemaal goed is, er een masseur bijkomt die allerlei drukpunten test en je paard een 9 uit 10 geeft voor problemen....

May the horse be with you!

Hoi Pasterza.
    Ik denk dat jouw scheve rug in dit geval geen invloed heeft op het grondwerk. Het is wellicht heel goed mogelijk dat de stijfheid van je paard veroorzaakt is door het rijden in combinatie met jouw klachten. Ik zou zeker voorlopig niet meer gaan rijden, en eerst jezelf onder handen nemen.
    Je kunt je paard wel recht gaan richten met grondwerk. Daar zijn technieken voor, en daar heb je waarschijnlijk hulp bij nodig van een expert. Je kunt echter ook zelf met hem gaan werken, als zijn stijfheid slecht een slechter ontwikkelde spiermassa is tgv. jouw lichamelijke tekortkomingen, is het een kwestie van jouw paard telkens veel meer en langer te laten werken aan zijn slechte kant. Longeren en circels zijn hier goede oefeningen voor.
    Als jouw paard iets in zijn ruggenwervels niet goed heeft zitten, heb je geen keus dan er idd. een osteopaat (of iets dergelijks) bij te halen en dÃ*t eerst op te lossen.

Wim Vonck kan je hier goed bij helpen, die heeft allerlei grondwerkofeningen a la klassieke dressuur..... komt dat zien of doe meteen mee op 23 oktober Stal Heiveld Lunteren!

May the horse be with you!

Bladwijzers

Forum Rechten