Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Trailerladen probleem

Trailerladen probleem

ik heb even wat oude topics over trailerladen doorgekeken. Ik zit met een lastig probleem. Ik wil hem graag op de PNH manier laden. Alle games zitten er goed in en heel veel dingen gaa zoo goed tegenwoordig. (Helemaal achterwaarts door een deur de schuur in), maarrrrrrrrr...

hij zet nog geen poot op de klep. Alleen als ik voor hem uit loop, maar dat is dan net weer niet de bedoeling bij PNH.

Wat is allemaal onconfortabel voor een paard? Gister heb ik hem eindeloos achteruit gestuurd het erf over als hij achteruit ging lopen bij de trailer, zo van 'jij wilde toch achteruit?'
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Re: Trailerladen probleem

Ik heb dit zelf ook gehad. Bij Tamara werkte het juist heel goed om haar lang bij de klep te laten stilstaan. Bij haar was het een kwestie van onzekerheid (lichtelijk right brain) en stil staan bij de klep, even naar achteren laten lopen en weer stil staan bij de klep werkte toen heel goed. Kijk of je paard in een left brain mode is of een right brain mode. Bij right brain zou ik kiezen voor approach & retreat, bij left brain voor het comfort-discomfort principe...

Wat ook kan helpen: Alles doen behalve je paard in de trailer laden! Dus gewoon lekker Games rondom de trailer spelen, bijvoorbeeld de 7 Games en 'touch something with your nose' of zo....en wanneer dat lekker gaat eens kijken of je paard op de klep wil gaan staan.
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Ara als je lief bent morgen mag je de dvd troublefree trailerloading zien en mijn trailer loopt ie fluitend in, let maar op!

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Misschien moet je er ook ff bij vertellen dat je paard de voorgaande keren nu niet echt zachtzinnig de trailer op gezet is.

Hoe goed is je send en je squeeze tegenwoordig? Kun je ara tussen jou en de trailer (zijkant of klep) door sturen? Dus loopt hij naar voren zodra jij send?

Misschien de stapjes wat kleiner maken. Ipv dat je hem IN de trailer wil senden, eerst over de klep heen enzo. Maargoed, dat staat ook allemaal op de trailerloading DVD die je morgen gaat bekijken
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Maargoed, dat staat ook allemaal op de trailerloading DVD die je morgen gaat bekijken
    alleen als ze lief is en mijn trailer koopt

ik ben altijd lief

Evelien ik heb ergens nog foto's van baby.. ik zal ze online zetten als ik weer in de buurt ben van de computer waar ze op staan
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

Actief Forumlid saskia's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005

Ik heb ook een paard dat in het verleden een trailerlaad probleem had. Gelukkig gaat het nu goed, ik gooi het touwtje over haar hals en loop met haar de klep op en zo gaat ze de trailer in.
    In juni ben ik op Parelli cursus gegaan en moest ik trailerladen op de Parelli manier. Daarmee was ik eerst weer even terug bij af. Ik mocht niet meer meelopen de klep op maar moest stil blijven staan en haar de trailer in sturen. Het ging echt totaal niet, ik was al bijna bang dat ik niet meer thuis zou komen. Uiteindeljk is het wel goed gekomen en ik denk dat het een goede oefening was waardoor ik meer respect van mijn paard heb gekregen.
    Het belangrijkste dat ik heb meegekregen is dat je zelf gewoon naast de klep moet blijven staan en je voeten niet mag bewegen. Anders maakt het paard er een spelletje "who moves who"van. Vervolgens zorg je continu voor discomfort door het paard geen rust te gunnen, je blijft steeds games spelen, alleen op de trailer krijgt je paard comfort/rust.

Actief Forumlid ilseb's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Ik denk dat je je eerst op de klep moet concentreren in plaats van de complete trailer. Doe eerst squeeze game naast de trailer of voorlangs met de klep dicht, dan voorlangs met de klep open en dan over de klep (in de breedte). Pas als je paard zonder onzekerheid over de klep heen loopt, kun je in de lengte beginnen (dus op de klep laten staan richting trailer en pas daarna in de trailer proberen gaan.

Bladwijzers

Forum Rechten