Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: Genoeg info in pakket of nemen jullie ook les?

Genoeg info in pakket of nemen jullie ook les?

Ik weet niet goed waar ik dit neer moet zetten...

Maar ik was nieuwgierig hoe jullie aan het parelliën zijn,
    staat er genoeg info in het pakket (en de video/dvd natuurlijk)
    of nemen jullie ook echt les? Ik heb besloten na al een tijd
    met freestyle e.d. bezig te zijn geweest toch te gaan parelliën.
    Maar vroeg me af of je dus ook echt 'klaar' (dat nooit natuurlijk
    maar...) bent als je het pakket en de spullen hebt aangeschaft
    of in ieder geval een heel eind vooruit kan... ja zoiets

Groetjes Rosanne

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Re: Genoeg info in pakket of nemen jullie ook les?

Ik heb nooit lessen gehad/cursussen gevolgd. Level 1 is zeker zelfstandig te doen, ten minste als je geen geflipt paard hebt waar je niet bij in de buurt kan komen Level 2 voor een groot deel ook wel denk ik. Het ligt vast erg aan de combinatie
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Level 1 is meestal wel zonder problemen te doen, de meeste mensen in L1 nemen les om zeker te weten dat ze het goed doen. Ik ben nu zelf net in level 2 bezig en ik denk dat het welalleen te doen is maar ik ga in november toch een cursus doen. Gewoon omdat mij dat leuk en leerzaam lijkt,
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Actief Forumlid Nicolien's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Ik heb alleen wat lessen gevolgd bij andere Parelli studenten in level 1. Nu zit ik met grondwerk bij het begin van level 3, met rijden eind level 2. En het gaat prima zo. Toch wil ik graag aan een cursus mee gaan doen, omdat ik graag nog veel meer wil leren en weten.
    Cursussen en lessen zijn zeker leuk en leerzaam, maar als je niet een al te moeilijk paard hebt, moet het je met alleen de pakketen ook lukken

Okeej dank jullie wel! Ik heb zeker geen geflipt paard En we zijn al aan het freestylen enz. Dus hij is al enigzins bekend met dat zijn baasje ook (een beetje) paardentaal spreekt... Nu ik jullie reacties heb gelezen denk ik wel dat het gaat lukken... Ergens volgende week komt/haal ik mijn level 1 pakket dus Maar het is vooral gewoon gezellig en leuk natuurlijk om een keer met andere parelliërs te parelliën

Ik zou zeker hier en daar een cursus inplannen. Je hebt altijd dingen die je niet goed genoeg doet of niet precies gesnapt hebt, en als je daar mee door blijft modderen, kan het best frustrerend worden. Maar dat is slechts mijn bescheiden mening (zei zij en modderde door )

May the horse be with you!

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Ja, ik ben zelf zo blut als maar kan, dus ik kon echt echt echt geen cursus betalen. Maar gelukkig kwam Karianne me redden en sindsdien is het echt van een leien dakje aan het gaan Ik zou je zeker aanraden om een cursus te volgen, vooral als je je bedenkt dat jÃ*j moet leren en niet je paard. Hoe minder je dingen doet die voor je paard verwarrend zijn, hoe leuker hij/zij het vind. Ook kijken bij andere parelliërs doet vaak wonderen, de timing en houdingen kun je dan toch meer overnemen dan van een dvd.

Dit jaar heb ik overigens wél tijd om geld te verdienen, dus met een beetje mazzel kan ik meedoen aan een cursus ergens in december ofzo Maar nu nog de vraag, wáár...
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Het L1 pakket staat boordenvol info maar wat ik nou net miste was de info die je vertelt wat het paard tegen jou zegt als je iets vraagt. Aangezien NH o.a. communiceren betekend vond ik dat een gemis. Als je les kan nemen van een goede instrukteur dan krijg je heel veel tips over wat het paard nou tegen jou zegt. Als je les nemen te duur vindt, dan is kijken naar zo'n cursus ook heel waardevol. Verder kan het paard heel veel dingen doen die jij misschien leuk vindt, zoals kopjes geven, waardoor je weer veel respect verliest. L1 is een partnership opbouwen met je paard een evenwicht tussen respect en vertrouwen iets wat in het begin meestal tegenvalt als je geen hulp bij de hand hebt.Het moeizaam opgebouwde respekt kan je in no time verliezen als je bepaalde dingen toelaat. Het L1 pakket is een uitstekende guideline maar een beetje hands on hulp zou ik je wel adviseren om gemotiveerd te blijven en vooral om de vele extra tips die je meekrijgt.
    Stay natural and iron-free.

Helemaal eens, Ronald!
    Zowel wat je zegt over de tussentijdse puntenscores door je paard (dat gebeurt ZOVEEL! Gebeurt mij ook nog steeds!) maar vooral ook wat je zegt over: maar wat zegt mijn paard nou tegen MIJ??

Hoe kan je nu een partnership aangaan als je alleen maar tegen je paard "schreeuwt" (er wordt weinig gefluisterd in level 1 en 2) en niets doet met wat hij/zij terugzegt?

May the horse be with you!

Dat is zeker waar allemaal! Maar ik heb op zich wel wat ervaring in nh alleen nog niet met parelli alleen. Mijn paard geeft wel voor druk en loopt los achter me aan en we kunnen al met alleen een touwtje rijden, alleen dus niet met behulp van de 7 games.

In principe gaat het allemaal wel goed. Ik heb ook niet besloten om te gaan parelliën, zo van help. Het is meer om mijn band met me maatje nog beter te maken en alle dingen die hij al doet van net niet, naar wel te maken als je begrijpt wat ik bedoel.

En ik wil niet zeggen dat ik al super goed ben hoor (waarom zou ik anders gaan parelliën, ik ben ten slotte de gene die dingen moet veranderen en leren...) maar ik ben geen beginner in ieder geval. Ik denk heus niet dat ik alles helemaal zelf kan, maar niet dat ik meteen al een les moet nemen... gezien mijn zakgeld...
    Maar als ik weer wat gespaard heb lijkt een les, of een gezamelijke training mij super leerzaam en gezellig

Bedankt voor de reacties trouwens

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Mijn situatie was een beetje hetzelfde als die van jou Rosanne, het voordeel was dus dat we als een speer door L1 gingen en dat alles heel soepel ging. We hadden tenslotte al redelijk de rollen verdeeld . Maar nu we dus in L2 zijn aangekomen word het iets lastiger, ik denk dat we het alleen wel zouden kunnen maar ik wil toch heel graag bevestiging dat ik het goed doe (of niet) en wat tips over hoe het beter kan. Gelukkig gaat dat in november ook gebeuren, heb me net ingeschreven voor een cursus bij Eddy . Voor die tijd wil ik ook nog graag een lesje van iemand hier, goed voor de inspiratie
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Wel leuk om te horen! Ik hoop dat het bij ons net zo goed gaat Heb net het pakket besteld dus ik ben benieuwd

Bladwijzers

Forum Rechten