Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: Tandarts Noord Brabant

Forumlid LovesMariska's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Leeftijd
    33

Tandarts Noord Brabant

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede tandarts voor Maris & Heasel. Ze staan in Eersel.
    Nu ben ik op de website van het Nvvgp aan het kijken en zie ik dat behoorlijk wat dierenartsen in mijn omgeving aangesloten zijn.
    Echter vind ik het onwijs moeilijk om zomaar iemand te laten komen.
    Afgelopen jaar heb ik les gehad in tandheelkunde op school van Daan Staller en dit heeft mij nog extra de ogen doen openen voor de gevaren.
    Wat Daan ons wist mee te geven is dat het over het algemeen beter is als een tandarts verdoofd en met elektrische apparatuur werkt.
    Ik kan me alleen niet echt meer herinneren of de Nvvgp nou een garantie is voor een goede tandarts of niet. Ik kan het me in ieder geval niet voorstellen.

Weet iemand een tandarts bij mij in de buurt die goed te werk gaat?
    Ik heb deze twee kunnen vinden met een website erbij: http://www.equinedentalsolutions.nl & http://www.hippodent.nl & http://www.gezondpaardengebit.nl.
    Voor de rest komen er namen te staan als Marnix Tesselaar(lang mijn dierenarts geweest), Linde Lohman(van dezelfde praktijk), Harm Borgmans, Vera Spoor, Hans van Rooij, Linda de Weert & Ad van Beek.

Kan iemand mij ervaringen vertellen, aanraden of afraden. Of over het algemeen misschien handige tips?

Alvast heel erg bedankt(ook van Maris & Heasel)!

Groetjes,
    Marjolein
    Ik weet niet waar ik naartoe ga, maar ik ben niet verdwaald.

Het duurt zo lang het nodig is.

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Re:Tandarts Noord Brabant

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door LovesMariska
    Ik kan me alleen niet echt meer herinneren of de Nvvgp nou een garantie is voor een goede tandarts of niet.
    Ik kan het me in ieder geval niet voorstellen.
    De Nederlandse Vereniging Voor Gebitsverzorging bij het Paard (NVVGP) is GEEN garantie voor een goede tandarts of "gebitsverzorger"! Het is een club waarvan iedereen lid mag worden. Werkelijk IEDEREEN, die zich "gebitsverzorger" noemt. Zodra je lid bent word je (zonder enige vorm van controle) op hun site gezet De NVVGP wil zich wel -in de toekomst- gaan bezighouden met "een certificaat van bekwaamheid". Voor die leden die dat nog niet hebben.

Dus stel dat je- zoals de meesten- geen opleiding en/of diploma hebt. Dan kan je toch lid worden van de NVVGP .
    De NVVGP is namelijk voornamelijk een groep van "gebitsverzorgers-zonder-diploma"
    Diezelfde NVVGP gaat nu - van jouw lidmaatschapsgeld - ervoor zorgen, dat er een "certificaat van bekwaamheid opgezet wordt.
    Waarmee je dan alsnog een certificering kunnen behalen
    Hoeveel waarde hecht jij -als klant- aan zo’n examen? En het bijbehorende "certificaat"???

Dan heb je daarnaast nog het http://www.ncrgp.nl het Nederlands Certificaten Register voor Gebitsverzorgers Paard.
    Daar kan iedereen zijn certificaat naar toe sturen, en dan kom je zonder meer op die site.
    (Dus dat geldt ook -in de toekomst- voor de "certificaten" van de NVVGP-leden )
    Certificaten worden door de NCRGP namelijk NIET gecontroleerd op relevantie, studie-inhoud, zwaarte etc.
    Dat mag je (volgens hun site), als bezoeker lekker zelf doen

Het NCRGP is een initiatief van gebitsverzorgers die opgeleid zijn in Deurne. (MBO-opleiding; ze mogen dus niet zelf verdoven).
    Het NCRGP is niet meer, dan een opsomming van wie er "een" papiertje heeft. Zij noemen die opsommingslijst zelf "een register".
    Maar persoonlijk vind ik dat een te groot woord voor een dergelijke lijst.
    Nogmaals, werkelijk iedereen met "een papiertje" kan zich óók bij het NCRGP op "de lijst" (dus "het register") laten zetten.
    Er wordt daar op geen enkele manier een controle gedaan, op de inhoud van de papiertjes, nog op de vakinhoudelijke veldexpertise van de leden .

Kortom, het blijft voorlopig heel moeilijk een goed opgeleide/ goede tandarts te vinden. Ik persoonlijk wil om diverse redenen alléén iemand, van de opleiding van Daan. (Glenns Ferry Idaho). Maar dat is een andere discussie, lijkt me .

© E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik laat altijd een dierenarts komen die ook de gebitsbehandeling doet, dat gaat eindelijk altijd prima, maar bij Whoopie is er nooit veel bijzonders aan de hand.

Je zou Ingrid hier van het forum kunnen mailen ze woont ook in Brabant, is heel erg te spreken over een paardentandarts, misschien kan ze jou verder helpen.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Ik heb voor mijn paard in Odiliapeel (bij Uden) Mieke Roelse (www.hestadent.nl) laten komen, super vakvrouw, is ook DA en mag dus ook verdoven, en ze heeft een goede opleiding gevolgd. Ik kan haar absoluut aanbevelen.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Leeftijd
    38
    Dagboek Berichten
    105

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door promptertje
    Ik heb voor mijn paard in Odiliapeel (bij Uden) Mieke Roelse (www.hestadent.nl) laten komen, super vakvrouw, is ook DA en mag dus ook verdoven, en ze heeft een goede opleiding gevolgd. Ik kan haar absoluut aanbevelen.
    Ik ga hier in mee, ze is bij mijn in noord holland geweest en ben super tevrede
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Anke oerlemans is ook dierenarts en tandarts en lijkt me een fijn mens. Ik heb al een aantal keer met haar meegekeken maar heb er zelf nog geen ervaring mee omdat ze even uit de running was toen Diesel weer moest.

http://www.equidental.nl/

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Jep, hier ook (zijdelings) goede ervaringen met Anke. Ze was erbij toen ik met Atli in de kliniek was bij haar collega-tandarts, en toen ze alleen nog maar het verhaal over Atli's problemen hoorde, wist ze al wat er aan de hand was. Haar collega kon dat vervolgens bevestigen; iets wat 3 andere collega's (buiten de kliniek) niet hadden gekund!

Mijn ervaring is inmiddels ook dat verdovig en electrisch werken heel belangrijk zijn. Ik was daar altijd wat op tegen maar ik heb nu zelf gezien hoeveel verschil het maakt!

Actief Forumlid Auky's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Alex Chatwick zit ook in NB geloof ik. Werkt elektrisch en verdoofd, is goed geschoold en gewoon een fijne vakbekwame vent!
    There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.

Aangemeld
    Jan 2009
    Leeftijd
    33

Heel erg bedankt allemaal voor de reacties! Ik vond Daan heel bekwaam overkomen, en de opleiding van hem inderdaad ook. Helaas komt ie niet in de buurt.

Elektrisch is voor mij ook een pre. Verdoven inderdaad eigenlijk ook wel.
    Ik heb hestadent gecontacteerd. Mocht zij niet in de buurt komen dan zal ik Anke eens raadplegen.

In ieder geval erg bedankt voor de informatie allemaal! Heel fijn om jullie ervaringen te weten. Ik ben zo bang dat een 'professional' schade aanricht aan m'n paardjes.

Aangemeld
    Jan 2009
    Leeftijd
    33

Daan Staller raad mij via de mail Doris von der Aue ( http://www.hippodent.nl ) aan. Iemand ervaring mee?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2010
    Leeftijd
    31
    Dagboek Berichten
    18

Misschien heb je allang iemand gevonden hoor maar anders weet ik nog wel iemand.
    Ik zit zelf bij Albert van der Graaf en ben echt super tevreden. Het is een ontzettend fijne man zowel naar zijn klanten als voor je paard. Zelfs die van mij mag hem graag. Bij mijn vorige stond ze zelfs met verdoving nog achter in de box, bij Albert staat ze zonder verdoving keurig stil. Hij neemt echt de tijd, legt alles uit, laat je zelf kijken en voelen en na afloop vult hij een formuliertje voor je in met wat hij gedaan heeft. Hij vraagt naar eventuele problemen die je hebt met rijden en kijkt ook naar het hoofd zelf of hem daar dingen opvallen en niet alleen naar het gebit. Hij doet zowel handmatig als elektrisch.
    Dit is zijn website: http://albertvandergraaf.nl/

Bladwijzers

Forum Rechten