Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 41

Topic: Subli voeding

  1. #1
    Actief Forumlid *Sylvia*'s Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Deurne/Antwerpen (B)
    Leeftijd
    52
    Berichten
    784

    Subli voeding

    Op de NH dag in Arnhem, stond een man met subli voeding. De eerste maal dat ik ervan hoorde, tja in Belgie bestaat het niet, typisch ! Maar daar zou verandering in komen
    Het zou natuurlijke voeding zijn zonder rommel derbij

    Wie weet er meer over, voert het zijn paard en zijn er positieve invloeden ??
    Parelli is een virus, mijne Oliver een passie

  2. #2
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: Subli voeding

    ehm, wat ik ervan gehoord heb was dat het helemaal niet zo natuurlijk is... Je zou het Alayda hier op het forum kunnen vragen, zij werkt in een paardenwinkel en weet er iets meer over te vertellen.
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  3. #3

    Re: Subli voeding

    Er zitten in ieder geval geen E-nummers in (E320, E321 en E324)

  4. #4
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Subli voeding

    Hoi, ik heb het aan Vash gevoerd afgelopen winter (de ponybrokken) en hij deed het er prima op.

  5. #5
    Actief Forumlid Nicolien's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    1.108

    Re: Subli voeding

    Ik heb het mijn paarden ook subli gevoerd in het verleden, maar ik ben nu overgestapt op summerfit.
    De E-nummer zijn dan wel weggelaten, maar echte natuurlijke voeding zou ik het niet willen noemen hor.
    De samenstelling van de veulenkorrel: gerst, tarwe, soyaschroot, melasse, mais, have, mervocorn mais, lijnzaad, tarwegries, get. soyabonen, krijt, monocal, magnesiumoxyde, zuur.
    Melasse is bijvoorbeeld toch een afvalproduct wat vrijkomt bij het maken van kristalsuiker. (Het komt natuurlijk wel uit de suikerbiet, en zal daarom wel 'natuurlijk' zijn.)

  6. #6
    Actief Forumlid Tozalin's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Voorthuizen
    Berichten
    496

    Re: Subli voeding

    wij voeren ook subli, maar ik voer liever 100% natuurlijk, zoals mijten, maar mn oma houd er niet van om over te stappen naar ander voer... ookal zitten er dan geen E nummers in, echt natuurlijk is het dan nog niet

  7. #7
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: Subli voeding

    Subli is gewoon een erg goedkope paardenvoeding, maar als je echt natuurlijk wil, hoorde ik dat Hartog nog het meest in de buurt komt. Ik voerde voorheen Subli musli. Simpelweg omdat de welkoop in het dorp hier alleen subli verkoopt.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  8. #8

    Re: Subli voeding

    Weten jullie eigenlijk wel wat E-nummers zijn? Het al dan niet aanwezig zijn van E-nummers zegt helemaal niks hoor.

  9. #9

    Re: Subli voeding

    Nou, als ik natuurlijk voer voor mijn paarden wil hebben ga ik geen voer kiezen waar kunstmatige conserveringsmiddelen in gestopt zijn!
    EN BHT, BHA en Ethoxiquine zijn dat dus ( E320, E321 en E324)

  10. #10

    Re: Subli voeding

    Klopt, maar lang niet alle e-nummers staan voor dergelijke stoffen.

  11. #11
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: Subli voeding

    E nummers zijn zogenaamde 'additieven', stoffen die aan een product worden toegevoegd. De in Europa toegelaten toevoegingen worden onder deze nummers geregistreerd. Dit kunnen zijn zouten, zuren, antioxidanten, kleurstoffen, conserveringsmiddelen, emulgatoren etc.

    Vit. C heeft zo bijvoorbeeld ook een Enummertje, maar is niet echt ongewenst toch?
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  12. #12

    Re: Subli voeding

    Precies... het zijn niet altijd nare stofjes

  13. #13
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Subli voeding

    Die schadelijke E-nummers (320,321 en 324) worden in ieder geval niet toegvoegd aan Subli-voer. Zit ook niet in de door hun gebruikte grondstoffen, gelukkig!

  14. #14

    Re: Subli voeding

    Nee, ik zeg toch ook niet dat alle E-nrs slecht zijn. Ik heb het alleen over die 3. Of in iedergeval zeg ik dat ze niet natuurlijk zijn. Overige stoffen worden in paardenvoer trouwens maar zéér zelden als E-nr vermeld, veel vaker onder de naam van de stof zelf.

  15. #15
    Actief Forumlid *Sylvia*'s Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Deurne/Antwerpen (B)
    Leeftijd
    52
    Berichten
    784

    Re: Subli voeding

    Blijkbaar is Subli dan toch niet zo natuurlijk als ze beweren !
    Dus niet altijd geloven wat ze je zeggen
    Maar veel goedkoper is het toch niet dan zijn huidige voeding.

    Maar welk merk is dan wel 100 % natuurlijk ? Ik heb hier Hartog al zien vallen, zijn er nog ? En dan liefst ook in Belgie te koop, maar niet noodzakelijk.
    Parelli is een virus, mijne Oliver een passie

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •