Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 41 van de 41

Topic: Subli voeding

  1. #31
    Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.732

    Re: Subli voeding

    Hebben jullie ervaring met Equiral, metname met de Qi van hun? Ik moet nu ook een brok kiezen. Equiral werd mij aanbevolen door de PA.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

  2. #32
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: Subli voeding

    Heb het een tijdje gevoerd, maar echt verschil merkte ik niet. Volgens mij is het best goed voer en het voordeel is dat je kan zien wat erin zit.
    Nu geef ik het nog weleens als extra, naast de bix die Fenna krijgt.
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  3. #33
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Subli voeding

    Ik heb ook een poosje Equiral Qi gevoerd, erg fijn spul. Omdat het hier in de omgeving moeilijk verkrijgbaar is geef ik het nu niet meer. Ik gaf het m.n. op rustdagen, er zit minder energie in dan in de Country Mix van D&H. Qi ziet er goed uit, ruikt goed, er zitten geen vervelende stoffen in en het werd zeer graag gegeten.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  4. #34
    Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.732

    Re: Subli voeding

    Ik heb begrepen dat Qi langzaam verteerd en dat paarden meer moeten kouwen. Dit in tegenstelling tot brok dat snel uitelkaar valt in de mond en een hogere schommeling in de bloedsuikerspiegel geeft.
    Daarom trekt het mij wel aan. Maar ik wilde graag ervaringen horen van andere gebruikers.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

  5. #35
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Subli voeding

    Mijn paard krijgt equiral sportbrok. HIj doet het er goed op en het schijnt erg goede kwaliteit te zijn. Niet bewust voor gekozen verder maar dat wordt gevoerd op de pensionstal waar hij staat. Nu ben ik er erg tevreden mee, al moet ik zeggen dat ik persoonlijk toch uiteindeleijk altijd voor havens zal gaan.

  6. #36
    Actief Forumlid Free rinny's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    367

    Re: Subli voeding

    Ik heb voorheen subli gebruikt.
    Elke keer als ik een zak openmaakte kwam er een (zure) kotslucht uit, net als de zakken van van eck trouwens.
    En mijn pony werd door de subli magerder en viel erg in bij de flanken.
    (of het er echt aan ligt weet ik niet) maar toen ik was overgestapt naar Havens, werd ze weer voller.
    Ik sta nog steeds op Havens, basis sportbrok
    No one can teach riding as well as a horse.

  7. #37
    Actief Forumlid Linnie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    460

    Re: Subli voeding

    Na alle voerellende heb ik ook tijdelijk subli, maar ga daar toch weer mee stoppen. Ik vind het niet lekker ruiken en hoor er helaas toch niet zulke goede verhalen over.

    Ik ga nu lavor muesli zonder haver voeren. Odes deed het daar prima op bij balingehof en de prijs is ook lekker. Ik heb ook de havens muesli zonder haver gehad, maar toen begon Odes steeds zand/klei te eten. Dodson en horrel pasture mix leek me ook wel wat, alleen ga eerst deze proberen (scheelt de helft in prijs ). Equisanum kan ik hier amper verkrijgen, die had ik ook graag willen proberen.

  8. #38
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Subli voeding

    Je paard vindt een bord hutspot met gehaktbal ook niet lekker ruiken denk ik. Kijk hoe hij het erop doet en hoe graag hij het eet. Iedereen heeft overal wel wát op aan te merken, je moet je eigen keuzes maken. Blijft moeilijk hoor, dat wel. Maar te veel wisselingen in het krachtvoer zijn zéker niet goed.

  9. #39
    Actief Forumlid Linnie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    460

    Re: Subli voeding

    Ik weet dat wisselen niet goed is. Dus daarom ga ik door met datgene wat ze bij balingehof krijgt.

    Gehaktbal lust ik niet, ben veggie (hutspot nog nooit gehad, mijn ouders lusten dat niet haha). Subli werd mij afgeraden door balingehof, euh ze hadden er geen goede ervaringen mee en adviseerden het niet iig. En aangezien Odes er top uit ziet op dat voer, ga ik ermee door.

    Moet zeggen de muesli met kruiden van Subli zag er goed uit, helaas is dit geen volwaardige muesli en moet je die dus aanmengen met brok. Ik heb het liefst een volwaardige muesli.

  10. #40

    Re: Subli voeding

    als je lekker ruikend voer voor je paard wilt: equi sanum muesli's!
    Nog natuurlijk ook, claimen ze

    May the horse be with you!

  11. #41
    *nieuw*
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    Daar waar het aardewerk blauw wordt na het bakken..
    Berichten
    8

    Re: Subli voeding

    Als je echt natuurlijk wil voeren, moet je biologisch voer kopen...
    Mijn paard is echt opgeknapt van Equiral Qi en ook al is het twee keer zo duur als biks, Hij krijgt voorlopig niets anders meer! (Wel veel ruwvoer natuurlijk!)
    Mijn paard, natuurlijk!

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •