Hallo allemaal,
Ben al een tijdje aan het oefenen om mijn draw beter te krijgen (dat je paard snel naar je toe komt draven of galloperen als je zelf naar achter loopt of van hem af staat.
Heeft iemand suggesties hoe ik het snappy voor elkaar kan krijgen? Mijn paard komt wel maar niet echt snappy en vlot meer van "oke, ik kom wel...stap, stap, stap.
Heeft mijn paard (nog) niet voldoende respect? Hij vindt komen op zich geen probleem bijv. met yoyo game.
Suggesties iemand???![]()

Antwoord met Citaat
 Maar voer zorgt voor mega draw. Belonen wanneer hij bij je is (en niet in je persoonlijke ruimte staat) met voer zal goed kunnen helpen. Ik zelf zou het niet gebruiken omdat mn paard niet de meest beleefde is en daarom krijgt hij sporadisch wat uit de hand gevoerd.

Als ik wil dat hij naar me toe komt, en het gaat me niet hard genoeg, dan loop ik naar achteren en mep ik met mn stick achter/naast me op de grond. Ik hou niet op met naar achteren lopen tot hij nmm hard genoeg naar me toe komt. Vaak als ik de stick gebruik, komt ie als een speer op me af (waarna mn persoonlijke ruimte vaak wel even ter discussie komt)

Bladwijzers