Resultaten 1 tot 14 van de 14

Topic: Create better draw iemand suggesties?

Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Leeftijd
    49

Create better draw iemand suggesties?

Hallo allemaal,
    Ben al een tijdje aan het oefenen om mijn draw beter te krijgen (dat je paard snel naar je toe komt draven of galloperen als je zelf naar achter loopt of van hem af staat.
    Heeft iemand suggesties hoe ik het snappy voor elkaar kan krijgen? Mijn paard komt wel maar niet echt snappy en vlot meer van "oke, ik kom wel...stap, stap, stap.
    Heeft mijn paard (nog) niet voldoende respect? Hij vindt komen op zich geen probleem bijv. met yoyo game.
    Suggesties iemand???

Re: Create better draw iemand suggesties?

Ik ben benieuwd naar de antwoorden, want dìt zou ik ook wel willen!

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

hihihi ik ook!!!
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Actief Forumlid Nicolien's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Veel de friendly game spelen bevordert de draw.
    In welke level zit je eigenlijk? Heb je dit alleen at liberty of ook online?

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Hmm ik heb wel een suggestie, maar ik zou het zelf niet graag gebruiken Maar voer zorgt voor mega draw. Belonen wanneer hij bij je is (en niet in je persoonlijke ruimte staat) met voer zal goed kunnen helpen. Ik zelf zou het niet gebruiken omdat mn paard niet de meest beleefde is en daarom krijgt hij sporadisch wat uit de hand gevoerd.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Eerst je draw online verbeteren. In L2 staat het uitgelegd bij de yoyo hoe je je paard sneller naar je toe kunt krijgen. Fases op de juiste manier opvoeren (lange F1, snel 2-3-4) en je paard leert 'naar voren te springen' bij jouw vraag om naar je toe te komen.

Dit kun je ook bij andere games oefenen. Bijv als hij vanaf de circling te langzaam naar je toe komt, gebruik je weer deze techniek en loop je net zolang naar achter tot hij aan een los touwtje naar je toe RENT.
    Pas wanneer het online snappy gaat, kun je @liberty proberen.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Dat is de duwende methode, ik heb vooral veel de trekkende methode beoefent: bij liberty je paard steeds opnieuw VEEL comfort geven als hij/zij bij jou is. Vanuit alle games. Susan weet zo vreselijk goed en zo vreselijk sterk dat de comfort bij mij is, dat is gewoon hartstikke leuk om te zien.

Draw is opgebouwd uit 2 dingen: het moet "daarbuiten" niet te comfortabel zijn en vreselijk samenhangend hiermee moet het bij jou ONTIEGELIJK comfortabel zijn. Dat zijn je ingredienten, bak er nu maar een mooie taart van

May the horse be with you!

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

hmmm, helaas ben ik niet zo'n taartenbakker Maar misschien dat het met deze ingredienten wel lukt
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Leeftijd
    49

Hoi Mafhaf,
    Hoe weet jouw paard dat er bij jouw veel comfort is? Zijn er meerdere mensen in de bak die je paard wegsturen? Ik speel het waarschijnlijk in een te grote bak waardoor er heel veel neutrale ruimte is. Friendly game vindt hij wel lekker maar als hij ergens in een neutrale zone komt (een plek waar ik dus niet snel genoeg bij kom om hem weg te jagen vindt hij ook ok). Ik sla steeds met mijn carrot stick achter me om hem meer mijn kant op de drijven maar dat werkt juist averechts want dan durft hij helemaal niet meer te komen. Hij komt wel maar behoedzaam. Niet lekker voorwaarst rennend.

Je paard moet weten dat jij de comfort bent VOORDAT je hem in een te grote bak los laat lopen zonder mensen die je paard wegsturen. Dus online beginnen met dat weten in je paard inbouwen dat BIJ JOU de comfort is. Als je start met liberty en stick to me: wacht liever iets langer op je paard dan meteen de carrotstick te gebruiken, en als ie dan weer naast je loopt (begin gewoon langs de bakrand, dan doe je weer even lekker niks, of je kroelt even als je paard dat lekekr is. Bouwen bouwen bouwen.

Wat je bedoelt met: ik sla steeds met de carrotstick achter me om hem meer mijn kant uit te drijven, begrijp ik niet helemaal... waar is je paard, waar ben jij, wat gebeurt er en wat doe je dan precies?

Als Susan in de bak er tussenuitknijpt, mag ze best even lekker rondgaloperen. Zodra ze daar een beetje genoeg van heeft (best snel meestal), begint ze te vragen: mag ik al stoppen? De eerste 500 keer heb ik daar altijd JA op gezegd, haar naar me toe gevraagd en gerust minuten lang lekker laten staan. Dat is pas comfort bouwen!

Voordat je dat in een bak doet, is het handig als je paard zoveel respect heft, dattie niet meteen gaat staan te eten bijvoorbeeld (gras langs de bakrand bij ons). Dan wordt het namelijk een heel geren voor jou en veel geziwep en who moves who dan eigenlijk?
    Succes en veel plezier, want liberty rules!

May the horse be with you!

Actief Forumlid sarleen's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004

Hoi,

Mag ik eens vragen hoe jullie de 4 fases doen om je paard naar je toe te krijgen? Want ik wil ook wel een veel beter draw krijgen dan nu het geval is.

Bij mij zit het zo:

Fase1: Ik heb mijn leadrope een beetje op zodat er een mini druk ontstaat op de leadrope/halster
    fase2: De carrotstick richting haar achterhand wijzen (maar stick blijft wel op de grond)
    Fase3: Stick horizontaal uitsteken naar haar kont
    Fase 4: Met de string zwiepen richting kont.

Maar nu is dus het probleem dat vanilla dan gewoon terug op de cirkel gaat lopen gelijk een kip zonder kop. En als ze dan al eens naar voren komt loopt ze mij voorbijen draait kort achter mij om (dus doet ze een mini cirkel)

Wat doe ik verkeerd???

xxx
    Stefanie
    Mvg Stefanie

Paarden geven ons de vleugels die ons ontbreken.

is afhankelijk.Is het uit circkling game raad ik je aan je touw (nog) wat korter te pakken, en eventueel wat meer naar haar kont toe te lopen.Als het gewoon is om der naar je toe te laten lopen gaat het al mis bij fase 2 imo.Door te focussen op de kont vraag je eigenlijk of ze der kont draait.Ik zou focussen net achter de schoft. offcourse correct me if im wrong.
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Ik heb eigenlijk nooit zo erg nagedacht over fases bij de draw, maar ik heb wel een knopje gevonden die goed werkt Als ik wil dat hij naar me toe komt, en het gaat me niet hard genoeg, dan loop ik naar achteren en mep ik met mn stick achter/naast me op de grond. Ik hou niet op met naar achteren lopen tot hij nmm hard genoeg naar me toe komt. Vaak als ik de stick gebruik, komt ie als een speer op me af (waarna mn persoonlijke ruimte vaak wel even ter discussie komt)
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Actief Forumlid Antiope's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Uitnodigend achteruitlopen wil ook wel helpen...
    [size=10px]chris irwin certified trainer (silver/silver)
    http://www.paardenliegenniet.nl
    [/size]

Bladwijzers

Forum Rechten